Een mooie toertocht die niet in mountainbike.be kalender vermeld is, maar elk jaar weer de moeite waard. Zij steken er nog de tijd in om elk jaar weer een ander parcours voor te schotelen.
Een echte aanrader in een schitterende Ardennen-streek (en vlakbij de snelweg, vlot te bereiken dus)
Langste afstand is 47 km en 1150 hms.
PONT - LIGNEUVILLE 22/04/2012
14° RANDO DE LA TRUITE
Provincie: Luik
Categorie: Toertocht
Afstand: 15-30-45 km
Hoogmeters+: 1200 m
Aantal bevooradingen: 2
Aantal deelnemers in 2011: 700
Startuur: 8.00-11.00
Plaats: Terrain de foot, Borgueuse Hé
Postcode: 4960
Prijs: 3,50 €
Extra: Douches, Bike-Wash, Bewaakte fietsparking
Zo 22/04/2012 Pont-Ligneuville
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Ha, de Kristof komt terug in het vizier !
Hoe technisch het wordt, weet ik niet. Normaal zoeken zij wel de aardigste paadjes uit de regio uit.
Dit jaar gaat het even naar het westen richting Francheville, en dan wenden ze de steven oostwaarts naar Recht en nadien vooral het immense Wolfsbusch tot tegen Montenau om via de Amblève-vallei terug te keren.
Als het weer meezit, doe ik er na enkele kilometers een lus van 25 km bij met wat Warche-vallei, Amblève tot tegen Stavelot en dan een 300-tal hms naar 575 m (in het woudgebied tussen Lodomez en Logbiermé), en dan naar de 1ste bevoorrading - in die lus zitten wel wat technische stukken.
Hoe technisch het wordt, weet ik niet. Normaal zoeken zij wel de aardigste paadjes uit de regio uit.
Dit jaar gaat het even naar het westen richting Francheville, en dan wenden ze de steven oostwaarts naar Recht en nadien vooral het immense Wolfsbusch tot tegen Montenau om via de Amblève-vallei terug te keren.
Als het weer meezit, doe ik er na enkele kilometers een lus van 25 km bij met wat Warche-vallei, Amblève tot tegen Stavelot en dan een 300-tal hms naar 575 m (in het woudgebied tussen Lodomez en Logbiermé), en dan naar de 1ste bevoorrading - in die lus zitten wel wat technische stukken.
-
rock racing
- Mountainbiker
Post by rock racing »
Hallo, hoelaat voor de xl? heb er ook nog eens zin in!lowie wrote:Ha, de Kristof komt terug in het vizier !
Start om 8.30 uur aan het inschrijvingslokaal. Neem wel wat eten mee, want reken op een 2-tal uur voor de extra lus (als je al eens een XL meereed, weet je wel waaromrock racing wrote:Hallo, hoelaat voor de xl? heb er ook nog eens zin in!
lowie wrote:Start om 8.30 uur aan het inschrijvingslokaal.
Ik ga moeten passen.
Zojuist een bericht gekregen dat ik voor iets anders in Spa verwacht word, en dat kan ik moeilijk weigeren ('t is ook een dagje mtb).
Zeer jammer dat dit samenvalt, want de TT van Pont ging juist een richting uit die ik iets minder goed ken. Had alles al uitgestippeld.
Maar binnenkort komen er nog verschillende schitterende TT's die ik ga uitbreiden.
Veel plezier morgen !
-
rock racing
- Mountainbiker
Post by rock racing »
spijtig! next time.lowie wrote:lowie wrote:Start om 8.30 uur aan het inschrijvingslokaal.![]()
![]()
![]()
Ik ga moeten passen.
Zojuist een bericht gekregen dat ik voor iets anders in Spa verwacht word, en dat kan ik moeilijk weigeren ('t is ook een dagje mtb).
Zeer jammer dat dit samenvalt, want de TT van Pont ging juist een richting uit die ik iets minder goed ken. Had alles al uitgestippeld.
Maar binnenkort komen er nog verschillende schitterende TT's die ik ga uitbreiden.
Veel plezier morgen !
juist terug van hier, 47 km gedaan, maar vond hem heel mooi, maar weinig kunnen genieten , omdat ik afgezien heb als een beest. Dit blijft voor mij een ardennentopper, elk jaar doen ze andere paden aan, maar ze blijven bekoren. er waren wel enorm zware modderstukken bij en die liepen dan ook nog omhoog, voor mij is dit mountainbiken met een grote M. Trouwens mijn avs was 12km/h,
nu ben ik zeker normaal geen snelle rijder , maar rij zoals een gemiddelde toertochtrijder, ook dan aan Erik B en Dirty d omdat ze de ganse rit bij me gebleven zijn
. zo zie je echte 4Um bikers laten elkaar niet in de steek