Za 21/04/2012 Herentals :: Paul Herygers Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Vickster
Mountainbiker

Post by Vickster »

ik ben vanmorgen met de fiets richting Herentals vertrokken om de 45 km mtb-tocht te gaan rijden. je kon daar dus ook een wegrit doen en bij de inschrijving kreeg ik te horen dat ik de eerste vrouw was die zich inschreef voor de mtb-tocht. :-D

De afpijling was niet zo denderend : te weinig pijlen en soms ook gewoon onduidelijk. Na een paar km stonden we ineens met een 10-tal bikers aan de spoorweg in Herentals, ons afvragend waar we naartoe moesten want niemand had nog een pijl gezien. Uiteindelijk bleek er een paar km terug een pijl in de verkeerde richting te hangen ...

Het parcours op zich viel wel mee vond ik en hier en daar was wel een beetje slijk maar ook dat viel best wel mee.

Op de bevoorrading was niks aan te merken, er was banaan, sinaasappel, chocolade, koeken, cake, ...

Onderweg heb ik de eer gehad om kennis te maken met "joske-uit-breda". We zijn dan samen blijven rijden en er was ook nog een tweede man (uit Mol maar waarvan ik de naam niet ken) die samen met Joske en mij de toertocht heeft uitgereden. Nog eens bedankt voor het gezelschap manne ! Ik vind het altijd plezant om mensen van het forum "in real life" te ontmoeten.
tijger
Mountainbiker

Post by tijger »

Net terug van de 45, amai: :(
-45km bleken 55km te zijn, hoe dat komt weet ik niet, we waren nochtans met 3 man.
-Na 5km hing er al een pijl fout.
-Na 10km alweer, er stond idd. een groepje mtbers te wachten aan spoorweg, zijn dan helemaal terug gereden, (pijl hing alweer fout).
-De inrichters hadden wat meer en/of wat betere pijltjes gehangen.
-Het was duidelijk dat deze tocht verre van een mtb-tocht was mannen (en vrouwen en kids), met alle respect hoor voor de inrichters, maar hier is nog heeel veeeel werk wil men een degelijke toertocht inrichten.
-Pluspunt : bevoorrading (niks te kort) =D>
-Geluk bij een ongeluk waren het voor ons dus 55 (kwestie van wat meer kmtrs., want op deze autostrade was het niet echt plezant :-?
-Onze tocht vorige week in Rillaar was een ander paar mouwen (ok, je kan ze moeilijk met elkaar vergelijken, het is vlak tegenover heuvelachtig en dat wisten we ook), maar waarom allemaal die lange stukken rechtdoor...het is toch MTB...
-De afpijling grote ramp [-X
-Sorry maar als hier geen verandering in komt, zien ze mij hier niet terug (nochtans prachtige streek om geweldige toertochten te rijden...
-En sorry voor de kritiek, maar uit kritiek kan men veel leren...
Kraura
Mountainbiker

Post by Kraura »

Ook ik ben terug van de 45. Zeer weinig volk tegengekomen, en blijkt met rede. Moet zowat het saaiste parcours zijn dat ik ooit gereden heb. Ik vond er helemaal niets aan, zeker 20km recht-op-rechte zandstroken tussen de velden. Bepijling was ook niet optimaal, ben ook aan die spoorweg uitgekomen. Bevoorrading was wel in orde alleen de locatie was op z'n minst 'origineel' te noemen. Zou me ook verbazen moest daar nu niemand ne platten band krijgen... Afspuitstand was de vaste stand aan de locatie, en die werkte niet, dus #-o .

Hier kom ik zeker niet terug.

Edit: Oja, er stond ne fotograaf in't begin bij't eerste klimmetje, waar komen deze?
tijger
Mountainbiker

Post by tijger »

Iemand kilometerteller gevonden (Sigma)??, ben die kwijtgespeeld onderweg...zal wel niet gevonden worden, maar je weet maar nooit..
:bounce: :bounce: :bounce:
Speedy Pinegel
Mountainbiker

Post by Speedy Pinegel »

Ben ook net terug van de 45 km. Van thuis uitvertrokken in ham, wat een klein 30 km was tot daar aangezien ik gaan auto had.
Al vanaf de start werd mijn voorgevoel bevestigd dat de mountainbike tt er maar bij was genomen en er enkel echt aandacht werd besteed aan de wegrit.
Vooraf was ik nog aan het twijfelen om de wegrit te rijden, maar toch maar voor mountainbike gekozen aangezien ik dan niet alleen moest rijden en met maten samen kon rijden.
Nu heb ik geen spijt dat ik met hen meegereden ben, maar ben wel teleurgesteld in het parcour.
Zo was er een slecht afpijling en werd er voornamelijk voor landwegen en baan gekozen en als de tocht al voor 15% uit single tracks bestond, dan is het veel denk ik. Ook ik vond de locatie van de bevoorrading slecht gekozen (om het nog zacht uit te drukken). Daar begonnen ze zelf ook te verklaren hoe mooi de wegrit wel niet is! Vond ik persoonlijk ook niet kunnen, maar ja daar lig ik nu niet wakker van.
Och ja heb mijn les geleerd: Wanneer een cyclo met mountainbike gecombineerd wordt, ga ik vanaf nu altijd voor de cyclo :).
Ben wel blij dat ik nog op en af gereden ben, zo kom ik nog aan +/- 115 km en toch nog goei training gehad.
Ah ja ik had ook 55 km! Hebben wij toevallig een stuk cyclo extra gedaan dan ofzo, omdat ik wel vond dat er een lang stuk baan in zat!
Zijn er nog mensen die op 55km uitkomen?
joske uit breda
Mountainbiker

Post by joske uit breda »

Vickster wrote:ik ben vanmorgen met de fiets richting Herentals vertrokken om de 45 km mtb-tocht te gaan rijden. je kon daar dus ook een wegrit doen en bij de inschrijving kreeg ik te horen dat ik de eerste vrouw was die zich inschreef voor de mtb-tocht. :-D

De afpijling was niet zo denderend : te weinig pijlen en soms ook gewoon onduidelijk. Na een paar km stonden we ineens met een 10-tal bikers aan de spoorweg in Herentals, ons afvragend waar we naartoe moesten want niemand had nog een pijl gezien. Uiteindelijk bleek er een paar km terug een pijl in de verkeerde richting te hangen ...

Het parcours op zich viel wel mee vond ik en hier en daar was wel een beetje slijk maar ook dat viel best wel mee.

Op de bevoorrading was niks aan te merken, er was banaan, sinaasappel, chocolade, koeken, cake, ...

Onderweg heb ik de eer gehad om kennis te maken met "joske-uit-breda". We zijn dan samen blijven rijden en er was ook nog een tweede man (uit Mol maar waarvan ik de naam niet ken) die samen met Joske en mij de toertocht heeft uitgereden. Nog eens bedankt voor het gezelschap manne ! Ik vind het altijd plezant om mensen van het forum "in real life" te ontmoeten.
Ach alles heeft dan weer zijn charmes als dan blijkt dat het niet helemaal in orde is met dat afpijlen!!!!Zo heb ik dus ook kennis kunnen maken met een forumdeelneemster in dit geval. En inderdaad hebben we met zijn 3en lekker deze toer kunnen volbrengen. En inderdaad; de afpijling was niet zo als het voor mtb moet wezen maar vooruit; na die bovengenoemde verkeerd gehangen(of was het misschien een omgedraaide pijl?) was het in het vervolg wel beter. Maar het bleef schaars met de voorraad pijlen. Maar goed. In tegenstelling tot het negatieve hier op het forum opgemerkt vond ik het toch alleszins de moeite waard. Men had ook kunnen kiezen voor de vaste Bloso route in Herentals e.o. En het hoeft toch niet altijd vol te liggen met singletracks? Vond die lange stroken met wind op kop best zwaar. Ach zo zal het altijd wel wat zijn. Ben blij dat er nu in deze periode nog tochten worden georganiseerd. Wat betreft de km,s ; ik had in totaal bijna 55 op de teller maar daar zit dan de km,s bij die we verkeerd hebben gereden.Morgen eens gaan buurten in Dessel. Kijken wat dat oplevert. En aan Vicktser; bedankt voor uw aangenaam gezelschap. En ook aan de biker uit Lommel(?); tot ziens maar weer. Joske :-) :-)
Glee
Mountainbiker
Location: X-trail SAVE 5.0 - BeOne Team -Canyon Nerve AL 29-9.9 SL - Giant Defy composite

Herentals

Post by Glee »

Ik ben ook gekomen voor de 45 km en ik vond dit zo een rit voor uwe mountainbike aan de kant te gooien en er definitief mee te stoppen. Ik had 56 km en heb ook mee aan den bareel gestaan :)
Continue zonder afwisseling 20 km stoempen op nen zandweg welke meerwaarde heeft da voor nen MTB rit ?
En waarom als ge 1 km van start zit en al 45 km op den teller hebt, nog 5 km door een modderbos laten rijden?

Misschien was den toer met droog weer en veel zon plezanter geweest maar hier kom ik niet meer terug.
Hier was inderdaad al de aandacht op de wegtoer gelegd
ghostrider15
Mountainbiker

Post by ghostrider15 »

Inderdaad Glee, je neemt me de woorden uit de mond!
Het positiefste aan deze toertocht was de vriendelijke dame aan de inschrijving!
Voor ik kwam dacht ik : het zal wel veel van de vaste bloso-route zijn,
achteraf bekeken had dat veel beter geweest dan constant over die saaie veldpaden te rijden!
Dit was de saaiste toertocht dat ik op 2 jaar tijd heb meegemaakt.
fotograaf
Mountainbiker

Post by fotograaf »

Heb de foto's doorgestuurd en ze staan hier http://vttentoertochten.com/website/
dentennisser
Mountainbiker

Post by dentennisser »

Amai zo negatief allemaal [-X Is er eindelijk eens een organisatie die bewijst dat het ,ja ook in Herentals, wel degelijk mogelijk is om een toertocht te organiseren ZONDER Bloso parcours worden ze met de grond gelijk gemaakt !! Ok, het parcours was niet het beste ooit maar ze hebben toch maar de moeite gedaan. Gedaan met de discussies over vergunningen, niet-meewerkende boswachters,milieu toestanden enz enz. De weinig inventieve en vooral luie organisatoren mogen vanaf nu contact opnemen met Squadra d'amici om te horen hoe het wel kan ipv. als een debiel pijltjes te gaan hangen naast Bloso driehoekjes... :lol:
Post Reply