Rohloff

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Faxe
Mountainbiker
Location: Scott Scale 35 & Idworx Mountain Rohler en Scott CR1 Team

Post by Faxe »

Mooie fiets. Zwarte zadelpen staat misschien mooier maar één van titanium is waarschijnlijk wel zo comfortabel. Heb je de standaard verhouding van 39 tandjes voor en 17 achter? Geloof dat dit buiten de specs valt die rohloff aangeeft. Heb zelf op mijn 29'er 41 tandjes voor en 17 achter en dit komt vrijwel overeen met 41 voor en 16 achter bij een fiets met 26 inch wielen. Zou zelf 39 voor en 17 achter een te licht verzet vinden.
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Hoeveel weegt zo'n fietske nu?
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Wowtre wrote:
Mountain JOhler wrote:Idworx Racing Rohler 29" met Rohloff naafversnelling
ferme tuin heb je trouwens;-)
een een mooi groot wit huisje. :wink:
Mountain JOhler
Mountainbiker

Post by Mountain JOhler »

@CBo: check PB voor feedback

@Wowtre: de titanium zadelpen geeft veel meer comfort dus ik ga ze niet zomaar vervangen voor een zwarte.

@Faxe: tandwielverhouding 17 achter - 39 voor, voorlopig niet te licht voor mij

@LuckyIron: Idworx geeft 11,8kg aan voor de Racing Rohler met Marzocchi Superleggera Corsa voorvork (waarschijnlijk zonder pedalen) Ik zal er zelf eens mee op de weegschaal moeten gaan staan.
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

Mountain JOhler wrote: @Wowtre: de titanium zadelpen geeft veel meer comfort dus ik ga ze niet zomaar vervangen voor een zwarte.
ok I see , ik rij zelf ook met Ti zadelpen maar ik had niet gezien dat het Ti was, toch jammer voor het zwart-wit effect ik denk niet dat er zwarte Ti zadelpennen te vinden zijn je zou ze al moeten laten coaten
Mountain JOhler
Mountainbiker

Wowtre wrote:
Mountain JOhler wrote: @Wowtre: de titanium zadelpen geeft veel meer comfort dus ik ga ze niet zomaar vervangen voor een zwarte.
ok I see , ik rij zelf ook met Ti zadelpen maar ik had niet gezien dat het Ti was, toch jammer voor het zwart-wit effect ik denk niet dat er zwarte Ti zadelpennen te vinden zijn je zou ze al moeten laten coaten
Ik bekijk het zo, de kleur van de titanium zadelpen is assorti met de vorkpoten van de Marzocchi verende voorvork. :wink:
JOBA
Mountainbiker

Post by JOBA »

Ik ben eens aan't rondkijken voor een nieuwe MTB, en zo'n Rohloff naaf interesseert me wel, alleen valt de prijs tegen :( , IDworx, Santos,... daar zit je al snel aan 3 tot 4000€.
Tot zover vind ik deze vrij interessant: http://www.poison-bikes.de/shopart/9912 ... T-2012.htm. MAAR, is natuurlijk via een webshop, dus waar ik ga dan weer naar toe voor onderhoud.

Heeft er iemand weet van alternatieven, een bike met Rohloff naaf voor een redelijke prijs, met service, ik woon in de buurt van Tienen/Leuven.
CBo
Mountainbiker

Post by CBo »

Onderhoud?

Krank en balhoofd zijn Truvatif of Shimano en daar kan iedere fietsmaker aan werken. De voorvork ken ik wel niet. Maar de remmen zijn Magura en ook wel overal te vinden.

En, de Rohloff, wel euh, om de 1000km de oliewissel doen. En dit kan een kind van 7 op zijn ééntje :)
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

CBo wrote:Onderhoud?

Krank en balhoofd zijn Truvatif of Shimano en daar kan iedere fietsmaker aan werken. De voorvork ken ik wel niet. Maar de remmen zijn Magura en ook wel overal te vinden.

En, de Rohloff, wel euh, om de 1000km de oliewissel doen. En dit kan een kind van 7 op zijn ééntje :)
om de 5000 km of om het jaar zal ook wel goed zijn hoor
Mountain JOhler
Mountainbiker

Eddy Merckx meets Rohloff:

Image
Post Reply