Minernva garantie

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply
Pertu
Mountainbiker

Minernva garantie

Post by Pertu »

Hallo,

Ergens rond 1995 heb ik een Minerva Starlite (stx rc) gekocht.
De verkoper vertelde mij toen dat ik na een paar honderd km eens moest terugkomen om de versnellingen opnieuw te laten afstellen. Na goed 100 km ben ik teruggegaan omdat de trapas was losgekomen...
Hij heeft dat gemaakt, maar met een speciaal produkt. Daarna heb ik bijna niet meer op deze fiets gereden, tot ik na meer dan 15 jaar opnieuw de MTB heb gevonden. Ik wilde deze opnieuw laten in orde zetten zodat ik terug een beginners MTB had. Mijn nieuwe fietsenmaker, die waar ik de Minerva kocht bestaat niet meer, wist mij te vertellen dat de kader kapot was, geen schroefdraad meer on de trapas vast te zetten. Einde verhaal voor de Minerva dus.
Mijn vraag nu is eigenlijk of er nog garantie is op deze kader en of dit probleem wel onder garantie valt. Alvast bedankt voor de info!
Gertus
Mountainbiker

Post by Gertus »

Garantie, 17 jaar na aankoop?
Ik denk dat je dat op uwen buik moogt laten tatoeëren :-)

Normaal is er 2 jaar verplichte fabrieksgarantie op fabricagefouten... En dat was in 1995 nog niet van kracht :-)

Naar het containerpark ermee of opkuisen en in uwe living hangen als ge er een emo band met hebt :drunk:
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

was toen een degelijke mtb in die tijd!
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

Garantie zal het helaas niet meer zijn...

Maar als je echt gehecht bent aan het frame kan een goeie vakman opnieuw draad tappen in het frame.

Anders zal het een nieuw frame worden
funkstar
Mountainbiker

Post by funkstar »

Als het BSA draad is kan je er ITA over tappen.
Je krijgt er alle nadelen (2x rechts) van ITA er wel bovenop.
En je hebt een nieuwe BB nodig.
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

ik zou er eerst is met de draadtap doorgaan en zien of de draad nog te herstellen is. Het lijkt me enigzins wel straf dat ge die gigantische 1.37" x24tpi draad hebt kapot gekregen, zoiets lijkt me enkel te lukken door de verkeerde BB cups erin te draaien of ze er scheef in te draaien.
Post Reply