29" is niets dan marketing
Jullie verhaal klopt niet volledig ook niet, de 1ste testen met die 650 wielen waren in de gewone 26" versies van de Scott Scale, helemaal niet met een aangepast frame. In de voorgaande Scale pasten die namelijk!
Post by Raging_Bulls »
Post by Kristof Huyck »
Ik was zelf ook sceptisch tov 29ers 2 jaar terug, tot ik op HBD voor de lol eens een Niner (small) testte...Raging_Bulls wrote: Ik lig echt niet wakker van heel dat 29" gedoe. Ik ben er te klein voor en voor mijn gebruik heeft 29" enkel maar nadelen zonder dat ik het enige voordeel zou kunnen benutten. Hetzelfde voor 27.5" eigenlijk.
26 4 life
Post by Raging_Bulls »
Uw uitleg houdt geen steek en doet hier niks ter zake. Dit is een topic over 650b/27,5" wielmaat en niet over remmen die op de meeste CX frames te vinden zijnRaging_Bulls wrote: Kijk maar naar cantilevers. Geen enkele fabrikant heeft de laatste 10 jaren nog een model gemaakt dat met cantilevers werkt, en daar zijn ook nog genoeg verschillende types remblokken voor te krijgen.
Post by Raging_Bulls »
Ach ja, CX. Was ik los vergeten.RigolleM wrote:Uw uitleg houdt geen steek en doet hier niks ter zake. Dit is een topic over 650b/27,5" wielmaat en niet over remmen die op de meeste CX frames te vinden zijnDiscussies over 29" vs 26" zijn er genoeg en 'k heb er eigenlijk mijn buik van vol, dus graag terug on topic...