650b / 27,5 Inch - Coming soon

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

jaja, goed van de schrijvers van dat artikel =D>
29" is niets dan marketing :lol:
Jullie verhaal klopt niet volledig ook niet, de 1ste testen met die 650 wielen waren in de gewone 26" versies van de Scott Scale, helemaal niet met een aangepast frame. In de voorgaande Scale pasten die namelijk!
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Klopt, maar daar raakte de tuppen van hun voeten het voorwiel.
Passen deed het maar sturen niet :lol:
Raging_Bulls
Mountainbiker

Post by Raging_Bulls »

Sturen is bijzaak hee. Zulke details doen er niet toe.

Ik lig echt niet wakker van heel dat 29" gedoe. Ik ben er te klein voor en voor mijn gebruik heeft 29" enkel maar nadelen zonder dat ik het enige voordeel zou kunnen benutten. Hetzelfde voor 27.5" eigenlijk.

26 4 life :lol:
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

Raging_Bulls wrote: Ik lig echt niet wakker van heel dat 29" gedoe. Ik ben er te klein voor en voor mijn gebruik heeft 29" enkel maar nadelen zonder dat ik het enige voordeel zou kunnen benutten. Hetzelfde voor 27.5" eigenlijk.

26 4 life :lol:
Ik was zelf ook sceptisch tov 29ers 2 jaar terug, tot ik op HBD voor de lol eens een Niner (small) testte...
Trouwens wie weet verdwijnt 26" ooit (o.a. door de komst van 650b), dus 'k zou mij niet vastpinnen op één standaard :wink:
Raging_Bulls
Mountainbiker

Post by Raging_Bulls »

Zou kunnen dat 26" ooit verdwijnt uit de catalogussen van de grote fietsfabrikanten, maar ik maak me geen zorgen.

Er zijn genoeg framebouwers waar je je fiets compleet op maat kan laten maken, en er zijn genoeg mensen voor wie een MTB gerust meer dan 3 jaar oud mag zijn.
De bandenfabrikanten gaan ook nog wel jaren voortkunnen vooraleer het aantal 26" MTBs zodanig gedaald is dat het niet meer rendeert.
Kijk maar naar cantilevers. Geen enkele fabrikant heeft de laatste 10 jaren nog een model gemaakt dat met cantilevers werkt, en daar zijn ook nog genoeg verschillende types remblokken voor te krijgen.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Raging_Bulls wrote: Kijk maar naar cantilevers. Geen enkele fabrikant heeft de laatste 10 jaren nog een model gemaakt dat met cantilevers werkt, en daar zijn ook nog genoeg verschillende types remblokken voor te krijgen.
Uw uitleg houdt geen steek en doet hier niks ter zake. Dit is een topic over 650b/27,5" wielmaat en niet over remmen die op de meeste CX frames te vinden zijn :wink: Discussies over 29" vs 26" zijn er genoeg en 'k heb er eigenlijk mijn buik van vol, dus graag terug on topic...
Raging_Bulls
Mountainbiker

Post by Raging_Bulls »

RigolleM wrote:Uw uitleg houdt geen steek en doet hier niks ter zake. Dit is een topic over 650b/27,5" wielmaat en niet over remmen die op de meeste CX frames te vinden zijn :wink: Discussies over 29" vs 26" zijn er genoeg en 'k heb er eigenlijk mijn buik van vol, dus graag terug on topic...
Ach ja, CX. Was ik los vergeten. #-o
Lonneke
Mountainbiker

Post by Lonneke »

pompierke 349 wrote:weet er iemand een goeie verdeler
voor een deftig 650b wielsetje
liefst goeie prijs ook
gr.
forumlid mtbfool :-D
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

Granville:
Image
router
Mountainbiker

Post by router »

Hi,

Heb zelf een fantastische 650B setje ( CREST + Tune naven van 1350gr ) in m'n 2011 Scalpel 1 gestoken en moet zeggen dat hij gewoonweg SUPER rijdt.

Ik heb tevens een Flash 29ER Carbon 2 en kan dus eenvoudig de vergelijk maken tussen 26", 27,5" en 29".

Voor mij klopt het verhaal helemaal dat ik nu de voordelen van beide heb, super wendbaar en beter bollen .

De Flash 29ER komt enkel nog van stal bij snelle niet technische marathons

Gr

Router
Post Reply