Middleburn RS7 met 2x10 setup

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
eiri
Mountainbiker

Middleburn RS7 met 2x10 setup

Post by eiri »

Ik heb een Middleburn RS7 crank aangeschaft hier op het forum. Ik wil deze crank in een 2x10 setup (Voor 24x36xBashring - Achter 11x36). Nu wordt er vaak geroepen dat de Middleburn bladen alleen voor een 9-speed setup goed zijn en anders last hebben van chainsuck. Ik zie dit regelmatig op de buitenlandse forums, maar Middleburn beantwoord hierover zelf geen e-mail vragen, en zie bij de Middleburn bladen op CRC dat deze alleen geschikt zijn voor 9-speed.

Ik wil graag blijven rijden met Shimano XTR 10 speed, gewoon omdat ik dat de beste shifters vind die ik ooit heb gereden (ik heb SRAM X.0, XT 9-speed en XTR 960 gehad) en omdat ik met 2x voor nog wel een brede schakelrange wil houden.

Wie heeft ervaring met de Middleburn bladen in 10 speed? Is er mee te rijden? Zijn er instellingen te doen of wat zijn alternatieven (ik denk zelf aan Blackspire bladen)?
dr paaj
Pro

Post by dr paaj »

De tandwielen zijn 8-9-10 speed, CRC is geen referentie en gebruiken alleen maar tekst.

Ik rij nu 2 seizoenen met 10speed en middleburn.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

eventueel kan je voor middleburns denk ik ook een andere spider kopen en shimano bladen steken.
eiri
Mountainbiker

Post by eiri »

Ik ga het eerst met de Middleburn bladen proberen, maar moet toch nieuwe aanschaffen vanwege de afwijkende blad setup
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

Gewoon naar TA of Shimano bladen overschakelen.
eiri
Mountainbiker

Post by eiri »

Vandaag toch nog antwoord gekregen van Middleburn (na ruim 2 weken). Idd. melden ze dat de bladen ook geschikt zouden moeten zijn voor 10 speed, en dat vermeldingen op Middleburn en CRC websites onjuist zijn en zullen worden aangepast. Heb een set hardcoated bladen besteld.
Post Reply