Waterdicht???!!!!

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

Bedankt,die tip van het ondergoed moet ik onthouden.
Ik was alleen vandaag zo slecht gezind omdat ik zo nat was toen ik op het werk aankwam.
30 min gefietst.

Heb deze week bij decathlon zo'n broek met bretellen en vest gekocht voor als het echt koud is.
Zondag uitgetest in langdorp,maar na een tijdje was dat veel te warm.
Laat de winter maar komen,maar hou het droog. :bounce:
Kristof.
Mountainbiker

Post by Kristof. »

Van Cot wrote:
Dzjowie wrote:
A d r i wrote:inderdaad, zorg dat je onder je wind of regenshell een paar laagjes ondergoed aanhebt, die trekken het vocht van je huid weg en bezorgen je alzo een 'droger' gevoel.
Over welk ondergoed hebben we 't dan? Mijn ervaring (met Craft 1st layer, normaal toch geen rommel?) is dat je wel een 'warmer' gevoel hebt, maar geen droger: daarvoor is een(der welke) regenvest te weinig ademend.

Met andere woorden, thermisch ondergoed zorgt er volgens mij voor dat je warm blijft, en niet zozeer droog. :D
ge hebt er ook waarmee ge droger blijft, ik heb er zo 1 van agu en 1 van den aldi en da van den aldi is ook heel goe en kost bijna niks
Heb er zo ook twee en redelijk content van
Quickfit
Mountainbiker

Post by Quickfit »

heb een regenvest van Nalini en ben er heel content van. Zweet zelf ook gemakkelijk, maar ademt zeer goed dat vestje. Is ook regendicht.
Gekocht bij Van Eyck in Aalst.

Tijdens de TT's nu (dus bij ongeveer 10-12 °C) rij ik enkel met T-shirt en daarover dat vestje. Is net warm genoeg, en ik blijf lekker droog.

Broek met bretellen: zou ik mee wachten tot temp. zakt onder de 5 °C, anders veel te warm.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

10-11 graden vandaag? Vanwaar ben jij afkomstig?
Vandaag had ik anders maar 5 graden gemiddeld. Ben vertrokken om 9u15 en was terug thuis om 14u45.

Een regenjasje doe ik enkel aan als het effectief regent. Een windstopper zonder mouwen is veel interessanter, houd het zweet minder vast .
Een dunne lange broek doe ik al aan vanaf 10 graden op trainingstochten (TT's horen daar ook bij voor mij)
De spieren moeten warm blijven en het is ook beter voor je knieen. Kijk maar naar de profs, die trainen zelfs in de zomer met een lange broek, dat heeft zijn redenen hoor.
Als het vriest thermo lange broek en vest en natuurlijk schoencovers . Goede handschoenen met wollen onderhandschoenen en een dunne muts onder de helm
Quickfit
Mountainbiker

Post by Quickfit »

hey Adri,
zat vandaag niet op de bike, sprak over vorige zondag en de week daarvoor.
Ja vandaag zou ik ook wel iets meer aan hebben gehad. Wschl een windstopper-vest en misschien al de lange broek met bretellen.
beethoven
Mountainbiker

Post by beethoven »

Thermich ondergoed is toch van crafft ook!!!!!
Jassen die water doorlaten moet je behandelen met een waterdichte verstuiver. Ook regelmatig je schoenen er mee in spuiten. Zo kan je dit ongemak ook verhelpen. Rudy VdE.
Transalp
Mountainbiker

Post by Transalp »

De manier om warm te blijven in de winter is gebruik maken van lagen.
Hoe ik me kleed om geen koud te hebben:

Zweethemdje van Decathlon: http://www.decathlon.fr/Magasin/produit ... fId=125818

Daarop een ondertruitje van Craft, een gewoon fietstruitje en een windstopper. Een mutsje voor onder de helm, een col voor rond het nekje en handschoentjes.

Ne lange broek met bretellen, fietskousen en overschoenen over mijn fietsschoenen.

Enkel van mijn lange broek ben ik niet zo tevreden, de kou komt er gewoon door zodat vooral mijn bovenbenen koud hebben.
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

Ik fiets momenteel met:
- craft ondershirt met windstopper vooraan en lange mouwen
- zomervestje
- lange broek

Wanneer het <5°C wordt of er staat veel wind gebruik ik de windtex. Bij die temperaturen is buiten trainen ook al niet meer zo evident, zeker niet bij een nat wegdek.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Bij mij is het nu:

ondertruitje zonder mouwen
ondertruitje met korte mouwen (beide truitjes halen vocht weg van lichaam en die draag ik ook in de zomer)
fietstrui met lange mouwen
zomervest met lange mouwen
windstopper body.
korte of 3/4 broek met daarover een lichte lange broek zonder zeem
buff als sjaaltje.

Als het kouder wordt (vriespunt) , vervang ik de zomervest en windstopper door een thermische vest (dezelfde Windtex als Epic, goed clubgerief ! :wink: ) , en draag ik een lange thermische broek met leer.

Bij het mtb-en, een lichte windstopper kap onder de helm.

Op de weg durf ik al eens met een wollen muts en zonder helm fietsen in de winter. #-o

Ook steeds overschoenen. Helpt tegen kou en nattigheid.
Chirurg
Mountainbiker

Post by Chirurg »

Wat betreft gore-tex producten en zeker jasjes: zo nu en dan eens behandelen met een product dat goed de poriën reinigt van het gore-tex membraan (zodat zweet steeds naar buiten kan) en daarna behandelen met een 'waterdichtings' product. Deze producten zijn speciaal ontworpen om ski en snowboardkledij te reinigen en behandelen en ze doen wonderen! Er zijn aan aantal merken die deze producten op de markt brengen, loop eens binnen bij een wintersport zaak.
Post Reply