Iemand die een alternatief heeft voor de specialized brain demper in een epic frame ? Momenteel is de enige oplossing voor een defecte demper om in het ruilsysteem van specialized te stappen aan 250€.
Als er geen retail alternatief bestaat ga ik een gewone achterdemper ombouwen om op het epic frame te passen , Ik heb een draai,frees en laspost voor alu beschikbaar dus kan een mooi project worden.
Ben al benieuwd hoe het frame reageert met een "niet" brain demper.
alternatief specialized brain demper ?
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- kriscross
- Mountainbiker
top site , ik ga zeker informeren naar hun service optie merci.
Zou verplicht moeten zijn om onderdelen aan iedereen beschikbaar te stellen , ook al is de montage moeilijk of speciale tools vereist .
Als ik had geweten dat de service van specialized dempers zo afgeschermd was en mijn lokale fietsenmaker (lier) zich ging verstoppen achter de kleine lettertjes van de garantievoorwaarden. Ik had de epic nooit gekocht desondanks de fantastische rijeigenschappen.
Service van je eigen demper is veel beter dan het inruilsysteem .
Ik ga de ombouwkit voor gewone fox dempers toch maken , misschien hebben er nog epicrijders interesse
Zou verplicht moeten zijn om onderdelen aan iedereen beschikbaar te stellen , ook al is de montage moeilijk of speciale tools vereist .
Als ik had geweten dat de service van specialized dempers zo afgeschermd was en mijn lokale fietsenmaker (lier) zich ging verstoppen achter de kleine lettertjes van de garantievoorwaarden. Ik had de epic nooit gekocht desondanks de fantastische rijeigenschappen.
Service van je eigen demper is veel beter dan het inruilsysteem .
Ik ga de ombouwkit voor gewone fox dempers toch maken , misschien hebben er nog epicrijders interesse
- kriscross
- Mountainbiker
bij mij gaat het over het 2008 model dus langs de zijkant gemonteerde. Prachtig ontwerp maar niet universeel (nog niet
)
Ik denk dat ik enkel de bovenste arm moet maken en deze monteren op een bestaande demper. Heb al een rockshox gevonden waar de mount met schroefdraai (inch) is maar dat zou te makkelijk zijn. Had graag richting fox gegaan is er misschien iemand die eens een HD closeup wil maken van zijn fox float demper . Als het huis gegoten is kan ik het wel uitdraaien en voorzien van schroefdraad maar dan is het weer veel maatwerk.
Ik denk dat ik enkel de bovenste arm moet maken en deze monteren op een bestaande demper. Heb al een rockshox gevonden waar de mount met schroefdraai (inch) is maar dat zou te makkelijk zijn. Had graag richting fox gegaan is er misschien iemand die eens een HD closeup wil maken van zijn fox float demper . Als het huis gegoten is kan ik het wel uitdraaien en voorzien van schroefdraad maar dan is het weer veel maatwerk.
Uw demper omruilen voor een Fox/brain demper van model 2006.Als ik de schema's vergelijk zijn deze van maat , slag en bevestiging het zelfde.
Maar het Fox model 06 is 1000 keer beter dan de Specialized poging .
Vraag om een 06 revisiemodel en je zal beter af zijn dan zelf iets in elkaar te knutselen.
Het sterke punt van ne Epic is toch de Braindemper.
Maar het Fox model 06 is 1000 keer beter dan de Specialized poging .
Vraag om een 06 revisiemodel en je zal beter af zijn dan zelf iets in elkaar te knutselen.
Het sterke punt van ne Epic is toch de Braindemper.
Ik heb 3 jaar terug mijn demper model 2006 ,bij vermoedelijk dezelfde Speci-dealer,binnengedaan voor onderhoud en ze gingen deze opsturen naar Nederland voor revisie (duur+/-2 weken).
's Anderendaags telefoon gekregen met de melding dat ik een gereviseerde demper kon komen ophalen.Specialized hanteerde nl. een ruilsysteem voor braindempers om de klanten zo weinig mogelijk last te laten ondervinden van het feit dat hun demper binnen is op onderhoud.
's Anderendaags telefoon gekregen met de melding dat ik een gereviseerde demper kon komen ophalen.Specialized hanteerde nl. een ruilsysteem voor braindempers om de klanten zo weinig mogelijk last te laten ondervinden van het feit dat hun demper binnen is op onderhoud.