Nieuwe route Tervuren?

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
kozie
Mountainbiker

Nieuwe route Tervuren?

Post by kozie »

Twee weekends geleden gaan biken in Tervuren. Bij het vertrekken in het Kapucinnebos op de pijltjes van een permanente route gebotst (rood). We hebben deze dus maar gevolgd door het nos, naar Duisburg en verder.

Bij het aankomen aan de vijvers in tervuren hielden de pijltjes echter abrupt op, ook een kleine verkenning in de omgeving maakte ons niets wijzer. Thuis aangekomen blijkt er niet echt een permanente route te bestaan langs tervuren. Bovendien zagen de pijltjes er vrij nieuw uit. Kan het hier gaan over een route die nog in "aanbouw" is?
joeke
Mountainbiker

Post by joeke »

Hallo Kozie,

Er is na vele jaren onderhandelen eindelijk een akkoord voor een vaste route in Tervuren. Er zijn wel wat wijzigingen ten opzichte van het originele parkoers.

Deze route is momenteel in aanbouw.
De gemeente bepijlt het parkoers buiten het park en Zoniënwoud.
Het agentschap Natuur & Bos verzorgt de bepijling daar.

Ik weet dat de gemeente al bezig is met pijltjes te plaatsen.
De rode route is deze van Duisburg. Vanaf het park gaat het naar de Zevenster, naar de parkpoort en zo naar de Ijseweg (Kapucijnenbos).

De Groene route zal startpunten hebben in Vossem en Moorsel. In Moorsel kan je aanpikken op de Colombaroute van Kortenberg.

De blauwe route vertrekt aan het sportcentrum Diependal in Tervuren en zal hoofdzakelijk door het Zoniënwoud lopen. In Jezus-Eik wordt een verbinding voorzien naar de Neroroute in Hoeilaart.

Vanaf de Ijseweg wordt een verbinding voorzien naar de blauwe lus van de twee valleienroute in Overijse.
Er zal ook een verbinding komen met de groene lus in Huldenberg vanaf de Lindeboom.

De officiële opening is voor binnenkort voorzien. Verdere info volgt.

Groetjes,

Joeke
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

Dit wil ik wel even volgen, hopelijk komt er gps track van..
joeke
Mountainbiker

Post by joeke »

Hallo,

Vandaag de 3 lussen eens afgereden om te zien waar er al pijltjes staan.
De rode gevolgd door de groene, dan de blauwe en terug aansluiten op de rode. 43,9km had ik op de teller.

Groen : Vossem - Moorsel.
Deze is zo goed als volledig bepijld. Er ontbreken er nog daar ze niet genoeg pijltjes hadden. De palen staan al wel. Als je Moorsel uitkomt, rij je naar het Westen (renbaan Sterrebeek) en je zit goed.

Rood : Duisburg.
Deze is mijns inziens volledig bepijld.
Wel niet vergeten om het muurtje te overwinnen. Wegje loopt juist naast de pastorie.

Blauw : Tervuren
Enkel in het woud is deze route bepijld. De gemeente weet dus wat doen deze week.

Een collegabiker tegengekomen en hij had de groene afgewerkt en was zo goed als rond met de rode.

GPS tracks zullen zeker ter beschikking komen. Ik heb ze getekend, maar wil ze eerst eens rijden met de GPS.

Groetjes,

Joeke.
kozie
Mountainbiker

Post by kozie »

Joeke,

Bedankt voor je antwoord!

Vandaag nog eens een toertje gedaan in Tervuren en hoofdzakelijk de rode en groene route gevolgd. Voor zover we gezien hebben is vooral de rode route een mooie afwisseling tussen veld en bosbaantjes. Ik heb wel de indruk dat als het nog een paar keren stevig regent, bepaalde stukken er goed zwaar kunnen bijliggen.

Bij de groene ontbreken er inderdaad nog wat pijltjes (ttz na een paar keer gokken aan een "bloot" paaltje zijn we uiteindelijk toch verkeerd gereden). Het muurtje bij de rode is idd een verrassende aanvulling (de eerste keer wel 2x moeten langsrijden om het pijltje te zien).

Ik kijk alvast uit naar de opening!

Groeten,

Kozie
Bunga
Mountainbiker

Post by Bunga »

Joeke, is het mogelijk om die gps tracks al eens door te sturen?
tnx
Espédé
Mountainbiker

Post by Espédé »

in blije verwachting! :bounce:
svennus
Mountainbiker

Post by svennus »

Ideaal, dan kan ik de groen doen want ik rij toch meestal Kortenberg.
Tom83
Mountainbiker

Post by Tom83 »

svennus wrote:Ideaal, dan kan ik de groen doen want ik rij toch meestal Kortenberg.
idem :-)
DodgeW200
Mountainbiker

Post by DodgeW200 »

De groene van kortenberg is toch maar vlak en in open veld. Hier in het dorp zijn er toch leukere tracks te vinden. ?

Het is natuurlijk wel leuk voor diegene niet van hier zijn en groen-blauw-rood rijden. dan is groen goed om op te warmen of kennismaking met de wijde omgeving.

Maar als trainingsrit mis je toch wel mooie stukken.
Post Reply