Waterdicht???!!!!

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
maltje
Mountainbiker

Waterdicht???!!!!

Post by maltje »

Heeft er iemand een idee welk regenvestje ik het best kan kopen???
Ik heb er 2 van goretex maar ik word steeds nat!!!!!Probleem bij mij is ook wel dat ik ommidelijk zweet,dus het nat zijn kan ook hiervan komen natuurlijk.
Maar wie weet er een goed merk????
Dzjowie
Mountainbiker

Re: Waterdicht???!!!!

Post by Dzjowie »

maltje wrote:Probleem bij mij is ook wel dat ik ommidelijk zweet,dus het nat zijn kan ook hiervan komen natuurlijk.
Daar ben ik zelfs zeker van #-o

Regenvestje = zweten = nat zijn, belangrijkste is dat het geheel winddicht is, zodat je geen koud krijgt.

Gore is normaalgezien goed (the best?), dus een extra investering hoeft niet
.
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

thermisch ondergoed kan ook helpen, en daarmee bedoel ik die onderhemdjes die et zweet naar een volgende kledinglaag doorgeven en zorgen dat het niet aan jou blijft plakken, dus niet zo van die dingen waar je om het kwartier een 9V batterij moet insteken zodat je het warm hebt in de winter (ene van mijn vorige klas droeg da in de winter #-o maar dieje had ze nie alle 5 denk ik :drunk: )
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

inderdaad, zorg dat je onder je wind of regenshell een paar laagjes ondergoed aanhebt, die trekken het vocht van je huid weg en bezorgen je alzo een 'droger' gevoel.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

De softshell's ademen een klein beetje meer, maar je bent er nog steeds wat klam onder als je een inspanning levert hoor, ze zijn wel veel duurder dan de gewone regenvestjes.

Ik denk dat je er mee zal moeten leren leven.

zelf draag ik een gewone windtex als ik in de regen ga mtb'en, bij gewoon miezeren of een korte bui blijf je droog, als het giet ben je zijknat en je vest weegt 3 keer zoveel maar je hebt geen kou omdat je bezig bent en de wind van je lijf blijft.
Je bent meestal ook maar max een 3-tal uur weg als je gaat biken hé.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Max 3 uur onderweg, hmm..

bvb Bierbeek TT van onlangs:
10 minuten van thuis naar start

55K toer in 3u00
25K toer in 1u10

terug naar huis in 10'

totaal 93km en 4u30

en da's dan zonder pech hee..

enz..

morgen in Ottenburg mag je er een uurtje bijtellen want den op en af is een halfuur langer (enkele rit)
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

A d r i wrote:inderdaad, zorg dat je onder je wind of regenshell een paar laagjes ondergoed aanhebt, die trekken het vocht van je huid weg en bezorgen je alzo een 'droger' gevoel.
Over welk ondergoed hebben we 't dan? Mijn ervaring (met Craft 1st layer, normaal toch geen rommel?) is dat je wel een 'warmer' gevoel hebt, maar geen droger: daarvoor is een(der welke) regenvest te weinig ademend.

Met andere woorden, thermisch ondergoed zorgt er volgens mij voor dat je warm blijft, en niet zozeer droog. :D
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Adri, ik spreek over de gewone mensen, niet over diegenen die 2 TT's rijden op dezelfde dag :wink:

Ik moet zeggen dat ik nog ergens een fietsvestje heb liggen, KW 2000, als ik die aandoe ben ik natter met vest dan zonder vest.

Als ik echt lang (fietstrekking enz.) in de drets moet rijden doe ik me een gewone regenvest aan, niks mtb, is ook geen goretex, is een "ademende" regenvest zonder membraan.
Niet beter en niet slechter dan gore, een deel van je zweet gaat door de textielwand, maar een deel blijft achter (condenseert op de binnenkant van de vest).

Djowie, ga eens een toerke doen met een katoenen lijveke, ge zult wel merken aan uw velleke dat thermisch ondergoed u ook droog houd.
Der is normaal een heel klein contactoppervlak met de huid, dan airpockets en dan pas de rest van de stof, ge hebt dus maar een minimaal contact met de natte stof.
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

nothing 's impossible wrote: Djowie, ga eens een toerke doen met een katoenen lijveke, ge zult wel merken aan uw velleke dat thermisch ondergoed u ook droog houd.
Met een marcelleken dus? Liever niet :wink: maar ik begrijp je punt...
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

Dzjowie wrote:
A d r i wrote:inderdaad, zorg dat je onder je wind of regenshell een paar laagjes ondergoed aanhebt, die trekken het vocht van je huid weg en bezorgen je alzo een 'droger' gevoel.
Over welk ondergoed hebben we 't dan? Mijn ervaring (met Craft 1st layer, normaal toch geen rommel?) is dat je wel een 'warmer' gevoel hebt, maar geen droger: daarvoor is een(der welke) regenvest te weinig ademend.

Met andere woorden, thermisch ondergoed zorgt er volgens mij voor dat je warm blijft, en niet zozeer droog. :D
ge hebt er ook waarmee ge droger blijft, ik heb er zo 1 van agu en 1 van den aldi en da van den aldi is ook heel goe en kost bijna niks
Post Reply