Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Stalen Worm wrote:Bestaan er al wegbandjes voor ne 29er, vanmiddag bij van eyck zeiden ze dat ne gewone raceband op de velg gaat, maar van eyck en goeie raad, vandaar mijn vraag, kanda? En hoe, gaat da nogal makkellijk og is da sleuren geblazen?

Dat past idd, maar, uwe bracket zakt zo laag, dat ge gemakkelijk met uwe trapper tegen de grond zit......
'k Heb voor op de baan van die banden voor ne hybride velo, smart sams in 1.80 of zoiets, da bolt goed genoeg op't straat en ge kunt er ook nog wa mee in't bos....dacht dat die sammekes geen 30 euro samen gekost hebben...
Smaller/lager zou ik nie gaan en ge zult altijd zien, als ge echte koersbandjes steekt, da ge ergens door den drek moet rijden.
Omda ne mtbvelg wa breder is, komen die koersbandjes nog wa platter, is geen goed idee dus....
Zo van die banden van stadsfietsen, da past dus ook eh, daar zitten wel meer specifieke straatprofielen bij....(kunde ook nie met over wortels rijden eh.....) :lol:
Mountain JOhler
Mountainbiker

Post by Mountain JOhler »

deze kunnen zeker voor op de baan: Schwalbe Super Moto.

http://www.schwalbe.com/nl/nl/produkte/ ... rodukt=142

maat: 29x2,35

Image
Last edited by Mountain JOhler on Thu 12 Apr 2012 23:12, edited 1 time in total.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

2.35 en 950 gram is nu niet echt een koersbandje, da krijgt de Worm nooit rondgestampt!!!! :drunk:
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Re: fast-track control 2.20

Post by Dr.Gonzo »

madskatingcow wrote:
sofeurken wrote:ondertussen opgemete,met de schuifmaat!
fast-track 29x2.20;55mm
ter vergelijking,ik heb achteraan een fast-track 29x2.0 s-works liggen,ook opgemeten(met de schuifmaat);52mm
De S-Works Fast Trak 29x2.2 is mits wat goede wil max 53mm, maw dezelfde band als de 29x2.0 (er zit altijd wat tolerantie op de productie).

Voor de 'echte' 2.2 moet je dus duidelijk de Control hebben :(

Bedankt voor de opmeting!
Bij mijn lbs niet meer leverbaar tot september.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Afgelopen zondag mee gereden : loopt ietsje zwaarder dan de nieuwe Racing Ralph 2012, maar was verbaasd van de grip in de bochten, echt top.

Bij thuiskomst de band nog is gemeten op 1.8 bar : 54mm breed! Dit wil zeggen tov initiële montage van 51,6 naar 54mm is 2,4mm breder geworden. Sterk, het zal nog een echte 2.2 worden :-D
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

Stalen Worm wrote:Bestaan er al wegbandjes voor ne 29er, vanmiddag bij van eyck zeiden ze dat ne gewone raceband op de velg gaat, maar van eyck en goeie raad, vandaar mijn vraag, kanda? En hoe, gaat da nogal makkellijk og is da sleuren geblazen?
Ik gebruik de Schwalbe KOJAK (28x1.35) met succes op de weg, sterk genoeg om ook een gravelpad of aardeweg mee te nemen. Bracket komt iets lager maar is geen probleem op de weg. Ik heb de low cost draadband met raceguard antilekstrip, bolt meer dan behoorlijk.

Verder is de Challenge Grifo XS (32mm) ook een goede keuze. Iets meer veelzijdigheid naar off road toe (cyclocrossband).
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

madskatingcow wrote:Afgelopen zondag mee gereden : loopt ietsje zwaarder dan de nieuwe Racing Ralph 2012, maar was verbaasd van de grip in de bochten, echt top.

Bij thuiskomst de band nog is gemeten op 1.8 bar : 54mm breed! Dit wil zeggen tov initiële montage van 51,6 naar 54mm is 2,4mm breder geworden. Sterk, het zal nog een echte 2.2 worden :-D

Heb je het over de S-works versie?
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Yes. Blijkbaar zit er veel rek op, veel meer dan bij andere banden.
galileo
Mountainbiker

Post by galileo »

Ik zoek voor mijn crossfiets banden, liefst vouwbanden, met een breedte van 40 of 42 mm. Ik heb er nu van 35 mm opliggen, maar ik vind ze een beetje te smal.
Ik had ook al gekeken naar de Schwalbe smart sam 29 x 1,75; maar deze is 47 mm breed en past niet.
BoXeR
Mountainbiker

Re: fast-track control 2.20

Post by BoXeR »

Dr.Gonzo wrote:
madskatingcow wrote:
sofeurken wrote:ondertussen opgemete,met de schuifmaat!
fast-track 29x2.20;55mm
ter vergelijking,ik heb achteraan een fast-track 29x2.0 s-works liggen,ook opgemeten(met de schuifmaat);52mm
De S-Works Fast Trak 29x2.2 is mits wat goede wil max 53mm, maw dezelfde band als de 29x2.0 (er zit altijd wat tolerantie op de productie).

Voor de 'echte' 2.2 moet je dus duidelijk de Control hebben :(

Bedankt voor de opmeting!
Bij mijn lbs niet meer leverbaar tot september.
heb hier een 2.0 hangen die je eens kan proberen :wink:
Post Reply