LCMT 2012
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Beste mountainbikers
Hierbij een antwoord op jullie vragen.
Kamerverdeling : indien je individueel inschrijft kun je kiezen voor een 1persoonskamer. Hiervoor wordt door het hotel een supplement aangerekend. Indien je als individu niet kiest voor een 1persoonskamer dan plaatsen we je altijd in een 2 persoonskamer met 2 losse bedden. De grotere kamers (4 of 5 personen) voorzien we voor groepen mountainbikers die elkaar al kennen.
Na inschrijving krijgt u een automatische bevestiging. Na betaling wordt er geen bevestiging meer gestuurd, maar uw naam komt wel op de deelnemerslijst.
Indien u kiest voor de formule zonder hotel dan kunt u toch uw bagage meegeven met de vrachtwagen.
Renate Drappier,
VZW Biking Events
Hierbij een antwoord op jullie vragen.
Kamerverdeling : indien je individueel inschrijft kun je kiezen voor een 1persoonskamer. Hiervoor wordt door het hotel een supplement aangerekend. Indien je als individu niet kiest voor een 1persoonskamer dan plaatsen we je altijd in een 2 persoonskamer met 2 losse bedden. De grotere kamers (4 of 5 personen) voorzien we voor groepen mountainbikers die elkaar al kennen.
Na inschrijving krijgt u een automatische bevestiging. Na betaling wordt er geen bevestiging meer gestuurd, maar uw naam komt wel op de deelnemerslijst.
Indien u kiest voor de formule zonder hotel dan kunt u toch uw bagage meegeven met de vrachtwagen.
Renate Drappier,
VZW Biking Events
Ritten LCMT
Ja, is natuurlijk direct 'serieus' die eerste etappe... Maar dan ook een echte Luik-Bastenaken-Luik op de bike. Troost: vorig jaar was de etappe nog iets langer (via Stavelot dan). En zoals het er afgelopen week (eerste week paasvakantie) bij lag, droog dus, viel het al bij al wel mee. Wat ons betreft: te doen als je je niet verbrandt in de beginfase. Voordeel: lastigste ligt juist in eerste helft van de rit!
De twee volgende etappes zijn trouwens evenzeer 'echt' MTB... Maar voor degenen die het op dag 3 toch wat rustiger willen hebben we de rit in twee lussen opgedeeld... Als recreant-biker kun je je dus beperken tot 55 dan wel 40 km die dag... En om helemaal te eindigen; dag 4 is de makkelijkste en bevat ook het minste hoogtemeters. Al zal de finale allicht nog doen schrikken. Wij geraakten bij de verkenning tot aan de laatste echt zware (of zeg maar zwaarste van de dag) MTB-beklimming... toen een GPS-fout gemaakt en doordat we ook nog vergadering met het gemeentebestuur hadden is slotfase richting en over La Redoute uitgesteld tot 20 en 21 april. We 'll keep you informed!
De twee volgende etappes zijn trouwens evenzeer 'echt' MTB... Maar voor degenen die het op dag 3 toch wat rustiger willen hebben we de rit in twee lussen opgedeeld... Als recreant-biker kun je je dus beperken tot 55 dan wel 40 km die dag... En om helemaal te eindigen; dag 4 is de makkelijkste en bevat ook het minste hoogtemeters. Al zal de finale allicht nog doen schrikken. Wij geraakten bij de verkenning tot aan de laatste echt zware (of zeg maar zwaarste van de dag) MTB-beklimming... toen een GPS-fout gemaakt en doordat we ook nog vergadering met het gemeentebestuur hadden is slotfase richting en over La Redoute uitgesteld tot 20 en 21 april. We 'll keep you informed!
- KOTH
- Mountainbiker
- Location: Specialized Stumpjumper 2015, Trek Madone 4.7 baansloerie
LCMT
Ppfffff,
Amai dat zal afzien worden! De moed zakt me eerlijk gezegd een beetje in de schoenen! Ben nochthans sinds december al met duurtrainingen begonnen om mijn basis zoveel mogelijk uit te breiden, ik heb zelfs 2x een inspanningstest laten afnemen en de tweede maal was nochthans veelbelovend (en nog 5kg vermagerd op den hoop toe). Maar ik ben nog maar een maand bezig met wat (bescheiden) hm ers te maken en daar heb ik het toch nog knap lastig mee hoor! Maarja we zullen wel zien zeker?
Hoe zit het hier met ander deelnemers en hun voorbereidingen?
Mocht er trouwens iemand nog compagnie zoeken altijd welkom he, want ik rijd ook (spijtig genoeg) alleen? Laat maar iets weten via pb.
mvg Steven
Amai dat zal afzien worden! De moed zakt me eerlijk gezegd een beetje in de schoenen! Ben nochthans sinds december al met duurtrainingen begonnen om mijn basis zoveel mogelijk uit te breiden, ik heb zelfs 2x een inspanningstest laten afnemen en de tweede maal was nochthans veelbelovend (en nog 5kg vermagerd op den hoop toe). Maar ik ben nog maar een maand bezig met wat (bescheiden) hm ers te maken en daar heb ik het toch nog knap lastig mee hoor! Maarja we zullen wel zien zeker?
Hoe zit het hier met ander deelnemers en hun voorbereidingen?
Mocht er trouwens iemand nog compagnie zoeken altijd welkom he, want ik rijd ook (spijtig genoeg) alleen? Laat maar iets weten via pb.
mvg Steven
Re: LCMT
Ik ben ook alleen ingeschreven hier voor mijn eerste deelname aan de LCMT. Met Pasen wel al de HOT gereden, toen met een groepje. Volledig uitgereden daar. Was een superweekend. Al was ik blij dat ik dinsdag niet op de fiets moest toen. Al weet je natuurlijk dat je je de laatste rit mag leegrijden en onbewust ga je toch net iets sneller rijden met klassement in het achterhoofd, ook al is het in de achterhoede. Op zondag had ik wel goed gedoseerd daar. Was ook slecht weer voor de laatste etappe.KOTH wrote:Ppfffff,
mvg Steven
Dit wordt toch nog zwaarder. Langere ritten, meer hoogtemeters, 4 dagen.
We zien wel hoe het loopt. Maar ik kijk er wel erg naar uit. En onderweg kom je waarschijnlijk toch wel volk tegen dat ongeveer hetzelfde tempo rijdt.
hier ook alleen ingeschreven.
ben sinds 2 januari lichtjes beginnen opbouwen met duurtrainingen en enkele marathons meegedaan (Sart tilman, olne, en 1 dag HOT). Toen een week thuis gezeten met griep. spijtig genoeg is er een deel weg van de conditie merk ik nu, dus ga trachten die basis opnieuw wat te verbreden.
ben sinds 2 januari lichtjes beginnen opbouwen met duurtrainingen en enkele marathons meegedaan (Sart tilman, olne, en 1 dag HOT). Toen een week thuis gezeten met griep. spijtig genoeg is er een deel weg van de conditie merk ik nu, dus ga trachten die basis opnieuw wat te verbreden.
paniek hier, sinds twee en een halve week terug ben ik aan het sukkelen met griep die is overgegaanin een constant verstopte neus. Misschien allergie voor pollen ofzo, daar ga ik op laten testen. Maar een maand terug zat ik tamelijk goed op schema (rustpols 43), waar ik me vandaag de dag vermoeid voel en niet recupereer van inspanningen (rustpols 51). Ik twijfel sterk om mee te doen.. en ben constant aan het twijfelen of ik moet rusten of moet trainen.. want over twee weken is het zover.
iemand tips? of herkenbare zaken ziet? ik ben bijna radeloos..
iemand tips? of herkenbare zaken ziet? ik ben bijna radeloos..