Merchtem - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
StefT
Mountainbiker

Post by StefT »

Wij gaan dit weekend de route van Asse doen. Deze is nogal vrij beperkt in aantal km's is het de moeite op die van Mercahtem er even bij te nemen of zijn er beter punten op naar uit te wijken?
PsYchO66
Mountainbiker

Post by PsYchO66 »

Ik vind de route van Dilbeek ook best wel leuke stukjes bevatten. De rode van Asse en de blauwe van Dilbeek sluiten mooi op elkaar aan.

Moest je een gps hebben is het ook altijd de moeite eens wat tracks uit de buurt op te zoeken van TT's, er zijn vele toffe klimmetjes die niet in de bloso's zitten en allemaal vrij te rijden zijn.
catwomen
Mountainbiker

Post by catwomen »

Dachten zondag de bloso mtb-route te rijden in Merchtem.
Vonden nergens een vertrekpunt , ook de pijltjes waren nergens te vinden.
Bestaat deze mtb-route eigenlijk nog wel ? Hebben dan maar een knooppunt route gereden , viel wel dik tegen :-(
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

catwomen wrote:Dachten zondag de bloso mtb-route te rijden in Merchtem.
Vonden nergens een vertrekpunt , ook de pijltjes waren nergens te vinden.
Bestaat deze mtb-route eigenlijk nog wel ? Hebben dan maar een knooppunt route gereden , viel wel dik tegen :-(
Vertrek is aan de sporthal van merchtem, vandaar de straat oversteken en dan rechts van de school een klein wegje inrijden.
dus ja, deze bestaat nog.

streets
RUUUD
Mountainbiker

Post by RUUUD »

Sinds 8 mei 2011 is de vertrekplaats aan het nieuwe sportcomplex achter het kerkhof van Merchtem.
De routes blijven volledig hetzelfde, juist het begin is iets ingekort zonder de passage langsheen de oude startplaats.
--Jeroen--
Mountainbiker

Re: Merchtem - Bloso

Post by --Jeroen-- »

Wie weet langs waar ik moet starten als ik aan het nieuwe sportcomplex sta?
RUUUD
Mountainbiker

Post by RUUUD »

--Jeroen-- wrote:Wie weet langs waar ik moet starten als ik aan het nieuwe sportcomplex sta?
Jeroen,

Als je met de rug naar het kerkhof staat vertrek je langs links richting grindweg en Jan Marievoetstraat.
Veel plezier !
--Jeroen--
Mountainbiker

Post by --Jeroen-- »

RUUUD wrote:
--Jeroen-- wrote:Wie weet langs waar ik moet starten als ik aan het nieuwe sportcomplex sta?
Jeroen,

Als je met de rug naar het kerkhof staat vertrek je langs links richting grindweg en Jan Marievoetstraat.
Veel plezier !
Bedankt!
deviate
Mountainbiker

Post by deviate »

Vandaag de route in Merchtem gereden. k'moet zeggen, was echt een meevaller.
Mooie stukjes is, wel wat hoogte km hoe meer we richting asse gingen en geen één keer fout gereden!
Bepeiling was echt super, is de eerste maal dat ik dit mee heb gemaakt!

Hoewel het afgelopen dagen serieus heeft geregend niet echt veel moeten "baggeren" op een stuk na in kobbegem.

Een aanrader 8)
RUUUD
Mountainbiker

Post by RUUUD »

Beste Deviate,

Leuk om te horen, het is wel zo dat alle lussen maandelijks gecontroleerd worden door onze Bloso-peter.
Indien er wijzigingen moeten gebeuren geeft hij dit via een verslag door aan de gemeente.

Groeten ,

Rudi,
Post Reply