Zo 08/04/2012 Loyers :: 4ieme Raid Young Force

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Een mooie tt in een mooie streek met slapende Ardense dorpjes en zelfs het zonnetje was even van de partij, meer kan je niet wensen.
Jammer voor mij was wel dat er wat vettigheid op de schijven moet zijn terechtgekomen bij de laatste poetsbeurt, in de eerste afdaling waar je onderaan op dat asfaltbaantje uitkwam toch even met een ei gezeten.
Zelfs even met de gedachte gespeeld om de tocht maar af te breken, maar na nog een paar afdalingen kwam de 'pak' terug...
Rond km 35 van de 65 toer( kwam op 68km uit) kwam het eerste technische singletrackje onder de wielen en er volgden zo nog een paar stukjes.
Hoofdonderdeel van deze tt waren de bos-en veldwegels met mooie afdalingen en af en toe steile klimmetjes.
Zeer goeie bepijling, de markeringen op de asfaltstukjes waren een welkome hulp.
En idd 6 bevoorradingen, bovendien nog met regelmaat om de 10 a 11km geplaatst, met naast de obligate drank, fruit, cake zelfs boterhammekes met ommelet!
Op het einde waar de track samenliep met de kortere afstanden nog verschillende bikers zonder helm zien rijden...tja.
Een bikewash in cabinevorm met haken om je fiets op te hangen en goede druk op de leidingen =D> ,
Warme douches...Niets werd hier aan het toeval overgelaten.
Eén Orvalleke gedronken op de aprés alvorens de 120km terug naar huis te bollen.
Het was de lange rit toch waard.
Petonator
Mountainbiker

loyers

Post by Petonator »

Ik denk dat er zoveel meer volk was omdat de tocht in villers la ville (of toch daar in de buurt) afgelast was...
Was een van de betere tochten idd!
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Mijn filmpke van deze tocht staat online :
http://www.youtube.com/watch?v=VHFOLuULoek

Enjoy 8-)
Post Reply