Houffalize bike festival HOT marathon 07-09/04/2012

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
DaVinci
Mountainbiker

Post by DaVinci »

Hier zondag toch ferm afgezien de laatse 20km. Mede door mindere conditie, maar ook door de modder en de regen. Al bij al vond ik het achteraf wel super dat ik heb uitgereden. De laatste technische zone(wb parcours) was wel zot. Ben benieuwd hoe die pro's het er vanaf gaan brengen.
Goohooni
Mountainbiker

Post by Goohooni »

welke banden hadden jullie eiglk liggen?

ik twee fast tracks op ne 29er. vanachter was da voldoende, dat is ne nieuwe ook, maar vooraan is dat maar net genoeg had ik de indruk..
el stevo
Mountainbiker

Post by el stevo »

Ongelooflijk hoe die afdaling van wb parcours met die matras al is veranderd sinds verleden woendag. Daar is al heel wat grond verplaatst :lol:
DaVinci
Mountainbiker

Post by DaVinci »

ik had geax saguaro op liggen, geen enkele keer te kort gekomen.
Putkop
Mountainbiker

Post by Putkop »

Heb mij ook geamuseerd de volle 3 dagen.

Al vond ik de passages op de wereldbeker omloop, na de tweede en derde etappe een beetje overbodig. Vooral op de derde dag.

Anders drie mooie dagen gehad, volgend jaar kom ik zeker terug.

Groeten,

Christof.
parcival
Mountainbiker

Post by parcival »

Hemd wrote:In het begin op dat kort klimmetje waar het modderig was en veel water afstroomde ook in de wei. Denk dat dat iemand van 02 biker was.
Just, daar ben ik ook geflitst!!

Niemand die weet waar we die foto's kunnen vinden? Bij o2-bikers zie ik niets staan...
frederikrooms
Mountainbiker
Location: Kona King Kahuna, Cube Reaction SID blue, Scatto Nighttrain

Houffalize HOT

Post by frederikrooms »

Ik vond het een zeer wisselende 3-daagse. De chrono was zeer leuk en technisch net doenbaar zonder af te stappen. Doordat het meermaals bereden werd, was het echter volledig uitgehold voor de komende dagen. Spijtig, want ik had ze er uitgehaald.

De 2de dag was eentje om direct te vergeten. Het was net een dreventocht op asfalt en stenen. Technisch niets uitdagend te zien of te doen. Beetje jammer voor het moraal :)

De 3de dag was dan weer eentje om je duimen en vingers bij af te likken. Heerlijke klimmetjes en prachtige afdalingen. Ongetwijfeld het beste eruit gehaald in de buurt van La Roche. Zeer compleet parcours, waardoor die regen me niet veel kon deren.

Algemeen dus wat minnetjes en plusje voor het parcours. Minder vond ik een beetje de organisatie. We doen niet moeilijk maar de afspuitplaats was om te lachen, en nergens een beetje sfeer te bekennen na de wedstrijd. Altijd leuk als je ergens een kraampje hebt om warme dingen te kopen. Ook de return van je geld is rampzalig: een leuke t-shirt, aandenken, energiedrank, eten,... niets buiten reclamebrochures. Beetje de bal naast getrapt.

Ook van een kennis vernomen dat hij een uur heeft moeten wandelen naar een bevoorrading en dan nog eens een uur heeft gewacht op vervoer. Dit moet ook beter kunnen, want op vele toertochten al prachtige omkadering gezien voor pechverhelping.

Volgende keer kan beter, heb een klein beetje het gevoel dat ze door die week vol te steken een beetje de bankrekening willen aanspekken.
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

Tiens, ik vond net dat er de 3de dag redelijk wat asfalt in stak? Het parcours werd door de regen iets uitdagender, maar om nu te zeggen dat dag 2 niks voorstelde en dag 3 de max was... nee, dat vond ik nu persoonlijk helemaal niet.

Enfin, ik heb me zeker en vast geamuseerd en 50 euro voor 3 dagen chrono is toch echt niet veel te noemen.
el stevo
Mountainbiker

Post by el stevo »

Kristof Huyck wrote:Tiens, ik vond net dat er de 3de dag redelijk wat asfalt in stak? Het parcours werd door de regen iets uitdagender, maar om nu te zeggen dat dag 2 niks voorstelde en dag 3 de max was... nee, dat vond ik nu persoonlijk helemaal niet.

Enfin, ik heb me zeker en vast geamuseerd en 50 euro voor 3 dagen chrono is toch echt niet veel te noemen.
+1
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Ludo.
Post Reply