Flash 29er te steil? +1 1/8" vork in C'dale 1.5 steken?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
HILSeT
Mountainbiker
Location: Vanalles, als het maar grote wielen zijn met dikke banden en liefst ne SingleSpeed

Flash 29er te steil? +1 1/8" vork in C'dale 1.5 steken?

Post by HILSeT »

Ik voel dat bij het rijden de fiets te steil staat, meet ook dik 74° (onbelast).
Heeft iemand soortgelijke ervaring met zijn 29er met 90mm veerweg?

Als ik meet heb ik met de PBR Lefty 44,5cm van as tot onderkant balhoofd.
Fox 29" op 100mm heeft 50,5cm dat zou volgens mijn meting op 69°uitkomen, maar met SAG mogelijks toch meer ideaal?

Iemand ervaring met gewone 29" vork in een 29er Flash?
Wat geeft dat als rijervaring bij welke lengte vork?

Iemand eventueel een kit ter beschikking om 1 1/8" vork in C'dale 1.5 te steken?
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

Staat je lefty wel goed afgesteld/opgepompt?
Normaal is die 44.5cm niet hoor.
HILSeT
Mountainbiker
Location: Vanalles, als het maar grote wielen zijn met dikke banden en liefst ne SingleSpeed

Post by HILSeT »

ja klopt niet echt he, morgen eens bellen met Kristof van 88+
Toch wil ik een keer een vaste Niner in de 29er 47cm steken.
Iemand ervaring mee?
ravke
Mountainbiker

Post by ravke »

Heb de mijne net eens nagemeten en kom ook uit op 44,5 hoor. Het is wel de eerste lefty die ik heb (kan dus niet uit ervaring praten), maar ik vind niet dat deze steil aanvoelt.
ianaprilia
Mountainbiker

Post by ianaprilia »

is t een nieuwe lefty of eentje waar al wat mee gereden is? Lefty's hebben als eigenschap dat de glijlagers na een tijdje verschuiven en dan kan de lefty korter worden en een verminderde veerweg geven ( dus ook steiler staan ) . Oplossing daarvoor is een lager reset uitvoeren, is makkelijk zelf te doen... Is eigen aan sommige versies van de lefty... google maar eens op " lefty bearing migration ", op mtbr.com vind je topic met foto's van de reset en al bij...
HILSeT
Mountainbiker

Post by HILSeT »

gevonden http://www.stenger-bike.de/download/201 ... Manual.pdf op blz 21 en deze
Moet dus regelmatig gebeuren blijkbaar :oops:
Thx!!
HILSeT
Mountainbiker

Post by HILSeT »

Wanneer de Lefty ontregeld is werkt de negatieve kamer niet en werkt de vork dus ook niet zoals het hoort.
Na de RESET kwam ik op 49cm as-onderkant balhoofd en 68cm van onderkant tot boven (top cap removed). Volgens de spec's zou dat 72.5cm moeten zijn.
TELESCOPE LENGTH
MAX, ULTRA, 29‘ER 725 mm
SPEED 695 mm

Is in elk geval al een stuk beter. Over 2 weken langs gaan bij Kristof.

FYI
Na wat gesurf vond ik deze waarschuwing om de 3x 10mm spacers NOOIT te reduceren om meer travel te krijgen bij alle 29er Lefty's.
http://cdn.cannondale.com/Manuals/SERV_ ... k_0411.pdf
Post Reply