afvallen, topic nr... 101?
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- kevx
- Mountainbiker
ik zou toch eens naar ne andere bakker gaan zalleThaDoc wrote:Wit brood schijnt niet zo gezond te zijn. Zou omzetten in suiker. Van een bakker heb ik gehoord dat bruin brood nog slechter is. Volgens hem is dit gewoon wit brood gemengd met een soort siroop om het brood een donkerdere kleur te geven.Het enige wat echt gezond is volgens hem is volkoren en rogge. Kan misschien nuttig zijn...
- zwolle
- Mountainbiker
- Location: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88
ik heb ook al geruchten gehoord dat vooral industriele bakkerijen zo werken.kevx wrote:ik zou toch eens naar ne andere bakker gaan zalleThaDoc wrote:Wit brood schijnt niet zo gezond te zijn. Zou omzetten in suiker. Van een bakker heb ik gehoord dat bruin brood nog slechter is. Volgens hem is dit gewoon wit brood gemengd met een soort siroop om het brood een donkerdere kleur te geven.Het enige wat echt gezond is volgens hem is volkoren en rogge. Kan misschien nuttig zijn...
iemand hier die in zo'n bakkerij werkt?
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
het klopt ook.
buiten volkoren en rogge is de rest (zemelen, X-granen enz enz..) algemeen genomen een hoop larie en waardeloos. vel kunstgreepjes met smaakmakers en gisters (druppels), waardoor ze dan wat zaadjes op het deeg strooien en voila : uw hebt bv 10 granen (terwijl het even arm is als een zogenaamd grof, zeg maar wit)
de echte artisanale bakker is bijna geheel verdwenen, helaas. hier kon je op bepaalde dagen nog een bv echt zemelen brood krijgen (dat vele malen donkerer is dan wat ze overal verkopen) en wat bitterder van smaak, evenals 2 sneden van eten en je hebt gewoon genoeg.
tegenwoordig kom je dat nog zelden tegen.
buiten volkoren en rogge is de rest (zemelen, X-granen enz enz..) algemeen genomen een hoop larie en waardeloos. vel kunstgreepjes met smaakmakers en gisters (druppels), waardoor ze dan wat zaadjes op het deeg strooien en voila : uw hebt bv 10 granen (terwijl het even arm is als een zogenaamd grof, zeg maar wit)
de echte artisanale bakker is bijna geheel verdwenen, helaas. hier kon je op bepaalde dagen nog een bv echt zemelen brood krijgen (dat vele malen donkerer is dan wat ze overal verkopen) en wat bitterder van smaak, evenals 2 sneden van eten en je hebt gewoon genoeg.
tegenwoordig kom je dat nog zelden tegen.
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Post by BerggeitCasualFietser »
ben nog vertegenwoordiger geweest in bakkerijgrondstoffen, dat van die siroop is zever hoorzwolle wrote:ik heb ook al geruchten gehoord dat vooral industriele bakkerijen zo werken.kevx wrote:ik zou toch eens naar ne andere bakker gaan zalleThaDoc wrote:Wit brood schijnt niet zo gezond te zijn. Zou omzetten in suiker. Van een bakker heb ik gehoord dat bruin brood nog slechter is. Volgens hem is dit gewoon wit brood gemengd met een soort siroop om het brood een donkerdere kleur te geven.Het enige wat echt gezond is volgens hem is volkoren en rogge. Kan misschien nuttig zijn...
iemand hier die in zo'n bakkerij werkt?
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
siroop gebruikt men natuurlijk niet.
dat zou het deeg negatief beinvloeden bij het bakken, waardoor je een discus ipv een brood zou krijgen, en kan je bij wijze er iemand mee neerkloppen
er word vaak gebruikt gemaakt van chemische smaak, geur en kleurstof (word in druppelvorm toegevoegd in de voorbereiding van het deeg)
een gewezen buurman heeft altijd in bakkerijen gewerkt, de laatste 12 jaar werd het bijna altijd op industrieele wijze gemaakt, zelden nog artisanaal.
deze stoffen werden op bijna alle soorten brood toegepast. ook volgens hem was het beste : rogge en volkoren.
sindsdien at hij enkel nog rogge of volkoren.
het brood van tegenwoordig kleeft ook vaak, als je dat bijeendrukt. of is redelijk smakeloos en rubberachtig.
dat zou het deeg negatief beinvloeden bij het bakken, waardoor je een discus ipv een brood zou krijgen, en kan je bij wijze er iemand mee neerkloppen
er word vaak gebruikt gemaakt van chemische smaak, geur en kleurstof (word in druppelvorm toegevoegd in de voorbereiding van het deeg)
een gewezen buurman heeft altijd in bakkerijen gewerkt, de laatste 12 jaar werd het bijna altijd op industrieele wijze gemaakt, zelden nog artisanaal.
deze stoffen werden op bijna alle soorten brood toegepast. ook volgens hem was het beste : rogge en volkoren.
sindsdien at hij enkel nog rogge of volkoren.
het brood van tegenwoordig kleeft ook vaak, als je dat bijeendrukt. of is redelijk smakeloos en rubberachtig.
-
gidonhanger
- Mountainbiker