5/12/04 De Panne Beach Endurance
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- Michelleke
- Mountainbiker
Post by Michelleke »
Berggeit, Gorki: prijs? , breedte?Berggeit wrote:aanwezig é![]()
kheb eens beach bandjes aangeschaft keer testen wa dat da geeft
Thanks!
- Michelleke
- Mountainbiker
Post by Michelleke »
Hmm, die Vredestein B-each (2.10) zint me wel. Ik twijfel nog tussen deze en de Schwalbe Big Apple (de 2.00 versie). Het lijken me beide banden die je ook nog zonder problemen de rest van het jaar op de weg kan gebruiken. (met de 2.35-gers zie ik dat niet zo zitten, plus die 2 lijken me nog te doen qua prijs)
Nogmaals, THANKS! En natuurlijk veel succes de 5de ! (en nu maar hopen dat we niet "plat" rijden
)
Nogmaals, THANKS! En natuurlijk veel succes de 5de ! (en nu maar hopen dat we niet "plat" rijden
- Michelleke
- Mountainbiker
Post by Michelleke »
Ja, als ge er ene ziet die op het fotooke gelijkt dat ge hiernaast onder mijn naam ziet, dan moet ge die goed uit de wind zetten :DParamedic wrote:ik ga ook mee rijden in de Panne. Het is de eerste keer op het strand. Ik heb wel ervaring als wegrenner. Zijn er tips of dingen waar ik op moet letten?
Na de start is het even opletten dat ge niet in een valpartij betrokken raakt. Ook al valt dat allemaal nog goed mee, door de drukte lijkt de start wel wat hectisch omdat iedereen zo rap mogelijk wil gaan, en liefst nog goed uit de wind ook. Vorig jaar was er na een paar km een valpartij, voor in't peloton. Als ik't nog goed herinner was er daar ene serieus gekwetst.
Dan is het belangrijk dat ge een groepke opzoekt dat goed ronddraait, en omwille van het in waaiers rijden is het ook belangrijk dat ge zelf mee ronddraait. Als ge d'er gewoon maar achter gaat bengelen, ga je in de wind rijden, en wordt het nog veel zwaarder. Maar ja, als gij ervaring hebt als wegrenner, moet ik U op dat vlak zeker niks meer bijleren denk ik
Voor de rest zijn de weken voor De Panne volgens mij belangrijker dan de dag zelf. Op dit moment is het van groot belang dat je veel kilometerkes OP DE WEG gaat maken ipv. toertochtjes te rijden in de modder. Althans, dat is mijn visie. 80% van De Panne is themporijden op het strand of op de dijk. Slechts 10% is wat slalommen zoals op de camping, en 10% is lopen in het losse strandzand (tenzij gij daar al rijdend gaat doorgeraken).
Andere tips heb ik niet echt, maar ik ben d'er ook nog naar op zoek
Succes alvast, en laat hier achteraf even weten hoe ge het vond. Indien je (vroeger) nog gekoerst zou hebben, en je conditie tot heden nog onderhouden hebt, moet je toch wel in staat zijn om in de top-75 of in het slechtste geval top-100 te rijden, lijkt me.