Ronde van Vlaanderen 2012: aankomst in Oudenaarde

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.

Goede keuze om de aankomst naar Oudenaarde te verhuizen?

Ja
39
19%
Nee
144
72%
Geen mening
18
9%

Total votes: 201

cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

van den hautte nu ook gesignaleerd in de diepzee, hij vindt dat gratis diepzeeduiken niet meer van deze tijd is

Image
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

goed nieuws: het wk wielrennen in nederland is ... gratis:)
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Vragen stelt de organisator van de E3 zich ook bij de rol van de VRT. “De rechtstreekse uitzending van onze wedstrijd begint dit jaar een halfuur later dan anders”, merkt Ottevaere op.

“Voor het kaderprogramma rond Gent-Wevelgem wordt een chique chalet voorzien, terwijl wij het moeten stellen met een verbeterde barbecuetent. Dit wijst op druk vanuit Flanders Classics op de VRT. De openbare omroep danst naar de pijpen van Vandenhaute, uit schrik de uitzendrechten van de Ronde van Vlaanderen te verliezen aan diens zender VT4.”
http://sportmagazine.knack.be/sport/nie ... 725322.htm
IPPE
Mountainbiker

Post by IPPE »

Wegens de bedreigingen hebben de organisatoren het ronde parkoer grondig hertekend.

http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen

bron: sporza.be
kennytuning
Mountainbiker

Post by kennytuning »

I lol'd :lol:
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

ik blijf wachten op kritische analyses, in de pers, van van den hautte's project om de rvv (de ronde voor vips) "de een en twintigste eeuw' in te loodsen (lees er een winstgevende onderneming van te maken):

1. er zat duidelijk minder spankracht in de koers dan vroeger (afwachtend peleton), al werd dit gecompenseerd doordat het parcours nieuw was

2. wuyts zegt dat de vele valpartijen niet aan het parcours te wijten zijn, daar ben ik niet zo zeker van, met die snelle opeenvolging van kasseihellingen is het telkens een sprint naar de voet, en het peleton bleef, zoals voorzien, héél lang bijeen (met als gevolg meer kans op valpartijen, inclusief die van cancellara):

http://sportmagazine.knack.be/sport/nie ... 132448.htm

3. de poging om een goudmijn aan betalende bezoekers aan te leggen in de zone waar de renners drie keer passeren (die wordt de komende jaren verder 'ontmijnd', wees gerust) leidde tot verschrikkelijke file toestanden

4. wat als het nieuwe eraf is? worden drie opeenvolgende passages met een afwachtend pelleton niet saai?

5. zijn vergelijking met cyclocross slaat natuurlijk nergens op: dat is een spectaculaire off road sport waarvoor een specifiek parcours aangelegd moet worden, dat men betaalt voor toegang is daar een gevolg van, niet de oorzaak, je moet de zaken niet op hun kop zetten

6. de alternatieve vip tent werd met behulp van stadsbestuur geboycot (zogezegd om veiligheidsredenen), stinkend zaakje als je het mij vraagt

kortom: ik heb geen professionelere of meer aantrekkelijke rvv gezien, integendeel (al was er wel de spankracht van het nieuwe), wel een rvv waar, in de toekomst, makkelijker geld aan te verdienen zal zijn (van den hautte zegt in dit verband dat ze eerst nog meer vat of macht over de rvv moeten krijgen)
need for speed
Mountainbiker

Post by need for speed »

cyclon wrote:ik blijf wachten op kritische analyses, in de pers, van van den hautte's project om de rvv (de ronde voor vips) "de een en twintigste eeuw' in te loodsen (lees er een winstgevende onderneming van te maken):

1. er zat duidelijk minder spankracht in de koers dan vroeger (afwachtend peleton), al werd dit gecompenseerd doordat het parcours nieuw was

2. wuyts zegt dat de vele valpartijen niet aan het parcours te wijten zijn, daar ben ik niet zo zeker van, met die snelle opeenvolging van kasseihellingen is het telkens een sprint naar de voet, en het peleton bleef, zoals voorzien, héél lang bijeen (met als gevolg meer kans op valpartijen, inclusief die van cancellara):

http://sportmagazine.knack.be/sport/nie ... 132448.htm

3. de poging om een goudmijn aan betalende bezoekers aan te leggen in de zone waar de renners drie keer passeren (die wordt de komende jaren verder 'ontmijnd', wees gerust) leidde tot verschrikkelijke file toestanden

4. wat als het nieuwe eraf is? worden drie opeenvolgende passages met een afwachtend pelleton niet saai?

5. zijn vergelijking met cyclocross slaat natuurlijk nergens op: dat is een spectaculaire off road sport waarvoor een specifiek parcours aangelegd moet worden, dat men betaalt voor toegang is daar een gevolg van, niet de oorzaak, je moet de zaken niet op hun kop zetten

6. de alternatieve vip tent werd met behulp van stadsbestuur geboycot (zogezegd om veiligheidsredenen), stinkend zaakje als je het mij vraagt

kortom: ik heb geen professionelere of meer aantrekkelijke rvv gezien, integendeel (al was er wel de spankracht van het nieuwe), wel een rvv waar, in de toekomst, makkelijker geld aan te verdienen zal zijn (van den hautte zegt in dit verband dat ze eerst nog meer vat of macht over de rvv moeten krijgen)
diene rvv is alleen nog voor firma's die vip's aanbrengen
een de helft ervan weet nog nie eens hoe ze fietsen
het enigste waar zij zorgen over maken is dat ze hun eten op tijd krijgen
een de echte wielerfan die laten ze bij de volgend editie's gewoon in de kou staan wacht maar als VT4 de koersen gaat uitzenden
STUKA
Mountainbiker

Post by STUKA »

Een kritische noot zal je in de media niet horen. Zowel Oudenaarde, de VRT en Het Nieuwsblad eten allemaal uit de hand van Vandenhautte.
Flanders Classics beweert trouwens dat het nog meevalt met die VIP-tent van hun ; slechts 280 meter op de Kwaremont, en, ik citeer, dit op een parcours van 250 km. Mis ! Het parcours is geen 250, maar slechts een 200-tal km lang. De wedstrijd is 250 km, niet het parcours agv. van de herhalingen op de Kwaremont en Paterberg. Dit impliceert tevens dat de VIP-tent maal drie mag gedaan worden, dus ongeveer een kilometer.

Wat ik zag was een slaapverwekkende vertoning, enkel de laatste kilometers waren het bekijken waard. VDH mag overigens de drie eersten op zijn blote knietjes danken, zij hebben immers zijn koers gered.
Want voor de vierde plaats was het zo goed als een massasprint.
Valpartijen gebeuren in elke koers. Maar hier zul je altijd een peleton hebben dat wacht met aan vallen tot de laatste helling. Dat is geen probleem in SanRemo, maar wel op deze smalle kronkelende Vlaamse wegeltjes.

Ik heb het trouwens niet begrepen op die plaatselijke rondekes, ik vind dat nu eens zo onnozel. Kuurne, Dwars door Vlaanderen, De Ronde,...
Maak daar toch eens een rit in lijn van !

Overigens viel mij op dat er veel minder toeschouwers langs de weg stonden ( Molenberg ). Een maat is naar Kwaremont geweest, tijdens de derde passage was het daar al ferm kalm, zo zei die.
Oudenaarde als aankomst vind ik wel Ok, maar verder...Pfft
alexi
Mountainbiker

Post by alexi »

STUKA wrote: Oudenaarde als aankomst vind ik wel Ok, maar verder...Pfft
Oudenaarde ok ja, maar niet die grote baan da ze nu gebruiken.
Op 500 m van de aankomst, een beetje sure place van opzij genomen door de camera en wat blijkt: der stond letterlijk niemand.
Er is daar dan ook niks hé(café,restuarant,kerk,whatever..)
black levi
Mountainbiker

Post by black levi »

Wat de aankomstplaats betreft, daar heb ik geen problemen mee maar de wedstrijd zelf was idd. niet van een hoog niveau.
Het zijn natuurlijk de renners die de koers hard maken, al steek je d'er 10 keer de Kwaremont en Patersberg in, ik heb zo het lichte vermoeden dat een renner die zich echt sterk waant en solo wil rijden sowieso gaat wachten tot de laatste beklimmingen van die twee.
Neen, ik ben niet voor het nieuwe traject gewonnen.Voor mij ook liever een rit in lijn. Heuveltjes genoeg in de Vlaamse Ardennen. Ik had het traject nog niet goed bekeken en schrok er toch van dat zelfs de taaienberg geschrapt is of was ik toen al in slaap gevallen? :wink:
Post Reply