sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Tof!

By the way, anderlues is ook plezant met een sandman :wink:

Maar, ik ga toch terug een klein viteske steken!
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Zotte Marre wrote:
pocoloco wrote: De fotograaf op een Sandman XL, dochter van 11 op een small met Maverick vork en dochter van 10 op een XS met vaste G-Access carbon vork.
That's the spirit, op haar 10de er een vast vork ondersteken yihaa! :wink:
Da's niet direct uit educatief oogpunt gebeurd hoor, meer om gewicht te besparen. Ik heb die bike nog nooit aan de haak gehangen, maar 't zal rond de 12 kg zijn schat ik. Heel netjes voor een kinderfiets-met-enorme-wielen :-D.
Ze heeft er zich onlangs op school populair mee gemaakt. Het was turnles/toets waarbij de leerlingen een hindernissenparcours met de fiets moesten afleggen. Jongens en meisjes door elkaar en geen technisch supertalent zijnde behaalde ze als enige van haar klas een foutloze 10. Een paar slimmerikken van de volgende klas die daarna aan de beurt kwamen haar dan vragen om haar Sandman te lenen, waarmee ze dan ook een 10 behaalden - ook als enigen :-D.

Straks ga ik de auto terughalen, mét de enthousiaste dochters. Wat me wel verbaast want we hebben gisteren toch een dikke 40 km gereden met veel hellingen.
Zombiker
Mountainbiker

Post by Zombiker »

pocoloco wrote: Image
Ferm!! :lol:
Hans B
Mountainbiker

Post by Hans B »

Een Sandman op Antarctica
http://www.meteo.be/meteo/view/nl/76059 ... taten.html
voorlaatste foto
nothing 's impossible
Mountainbiker

Als je een CO2 neutrale basis wil moet je zelf trappen hé :wink:

Wel tof om te weten dat een zo goed als identieke fiets als de onze ginder zijn ding doet!
Ik denk dat Koen er mechanische schijfremmen en Nates met nagels heeft opgestoken.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Ofwel is dat gewoon Koen die daar voorbijfietst op verkenning voor de volgende" bestemming onbekend" :lol:
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Neeje, dat was een projectje om onze know-how te tonen. Sandman bikes zijn trailbikes. Alle andere "fat" bikes zijn snow bikes.

Nogal beperkt dus :wink:. In het buitenland rees er hier en daar de vraag of een sandman wel iets waard was op sneeuw. Daarom ons avontuurtje in Finland. Maar waar kan je nu meer sneeuw, ijs en extremere omstandigheden vinden dan op Antarctica...

We hebben dus als spielerei de moeder-aller-snowbikes gemaakt, gegarandeerd tot -50°C en zeer onderhoudsvriendelijk. Als zero emissie voertuig voor de wetenschappers op de Belgische zuidpoolbasis.
Dit is het eerste dat we van feedback horen (merci Hans om dat te signaleren !) en het doet me veel plezier dat ze er ginds blijkbaar ook veel plezier mee gehad hebben.

Mission accomplished én nu is het officieel: we zijn op alle 7 continenten vertegenwoordigd - eat that C'dale of Specialized :wink:.

We gaan van dit soort dingen wel geen gewoonte van maken (we hebben net nog medewerking aan een professioneel project van de eerste bike doorsteek van Groenland afgewezen) maar als Sandman eigenaar is het wel leuk om te weten dat met luttele aanpassingen je bike écht alle omstandigheden aankan - tot Antarctica toe.

Change trail, not bike 8)
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

pocoloco wrote: Change trail, not bike 8)
gezien de staat van vele fietspaden ook een aanrader om baantrainingen mee te doen :lol:
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

flupke73 wrote:
pocoloco wrote: Change trail, not bike 8)
gezien de staat van vele fietspaden ook een aanrader om baantrainingen mee te doen :lol:
Je kan er idd perfect mee op "wielertoeristenjacht" :-D

Image
nothing 's impossible
Mountainbiker

Koen, ik denk dat flupke eerder wil zeggen dat die dikke banden voor parijs roubaix toestanden mogelijk net iets comfortabeler zijn :wink:

De toeristenversie is trouwens zaterdag heb ik hier net zien passeren, en er kan uitzonderlijk nog steeds ingeschreven worden :wink:
Black floyds zullen ongetwijfeld sneller zijn, maar met larry's zal het ook wel lukken!
Post Reply