Volledig mee akkoord.Fritsie wrote:Verwachtingen spelen natuurlijk een belangrijke rol. Indien je vroeger de Transsambrienne (georganiseerd door dezelfde club), Leernes, Thuin of Beignée reed en naar hier komt om een gelijkaardige tocht te krijgen met evenveel bos, blijf je wel wat op je honger zitten. De bovengenoemde tochten behoren dan ook tot het beste wat je in de streek kunt aantreffen en mogen gerust als toppers omschreven worden. Deze tochten gaan wel de andere (meer zuidelijke) richting uit. Manage vind ik eveneens een klasse beter. Is Anderlues dan een zwakke tocht? Dit vind ik zeker niet. Ik reed hem nu reeds driemaal en steeds kom ik hier graag terug. Akkoord dat hij meer asfalt bevat, de tocht wordt nu éénmaal gereden in een meer bewoond gebied, maar toch bevat hij voldoende mooie passages, die hem boven het gemiddelde doen uitstijgen: de passage langs de spoorweg, het bos van Mariemont, de kleine steegjes, op en neer, langs en door de dorpjes, de terrilpassage (enkel op de 60 km),... . Het weggeworpen vuil dat je op sommige plaatsen aantreft, stoort me ook mateloos. Vorig jaar kwam iemand van de organisatoren zich hiervoor verontschuldigen. Ik heb ook de indruk dat het steeds erger wordt. Jammer... La rando verte is zeker niet de beste tocht ten zuiden van Charleroi, maar is omwille van zijn afwisseling en bovengenoemde mooie passages de verplaatsing waard.
Ik heb mij in elk geval goed geamuseerd en het was leuk om deze tocht eens in omgekeerde richting te rijden met hier en daar nog een extra verrassing zoals de terril
Het was wel fris in mijn korte broek