La trace d'Hez te Tangissart 15-04-2012

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
mtbwim
Mountainbiker

La trace d'Hez te Tangissart 15-04-2012

Post by mtbwim »

Wie heeft er wat info over het parcour en de organisatie van deze chrono?
Goohooni
Mountainbiker

Post by Goohooni »

http://www.latracedhez.be/

staan aangestipt op de kalender !
Flashy
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er

Post by Flashy »

Op hun site staat niet veel vermeld over het parcour behalve het hoogteprofiel??.
Iemand ervaring vorige edities??
spaver
Mountainbiker

Post by spaver »

dit gaat ook de eerste keer zijn voor mij om deze te rijden ben benieuwd naar wat het gaat worden.
KOTH
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper 2015, Trek Madone 4.7 baansloerie

Trace d'Hez

Post by KOTH »

Ik heb deze vorig jaar gereden als toertocht en ik moet zeggen het was een van de mooiste van het seizoen (en ik heb er behoorlijk veel gereden).

mvg Steven
Flashy
Mountainbiker

Post by Flashy »

@Koth: Hoeveel % offroad??Welke grond is het daar (zanderig ,slijk, steengruis,grintpaden, bospaden??)
KOTH
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper 2015, Trek Madone 4.7 baansloerie

Trace d'Hez

Post by KOTH »

Pfff, exact weet ik het niet meer maar ik denk dat ze toch aan 80% off road komen. Vorig jaar zat er heel wat bos in, en als ik het mij goed herinner een (bijna) niet te doene rotsklim na de tweede (of derde) bevoorrading. Modder heb ik vorig jaar niet gezien maar het was dan ook al enkele dagen mooi weer. Ook zeer mooie singel tracks in het bos, echt de moeite!

greetz
Flashy
Mountainbiker

Re: Trace d'Hez

Post by Flashy »

KOTH wrote:Pfff, exact weet ik het niet meer maar ik denk dat ze toch aan 80% off road komen. Vorig jaar zat er heel wat bos in, en als ik het mij goed herinner een (bijna) niet te doene rotsklim na de tweede (of derde) bevoorrading. Modder heb ik vorig jaar niet gezien maar het was dan ook al enkele dagen mooi weer. Ook zeer mooie singel tracks in het bos, echt de moeite!

greetz
Merci
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

Topics van de vorige jaren (met mijn verslag): 2011 (TT) 2011 (marathon-chrono) 2010

Topic op het Belgische Franstalige forum: 2012

Foto's van Schijfrem (editie 2010): klik hier!

Site: http://www.latracedhez.be

Een zeer mooie tocht! Wat ik mij herinner: bossen vol met blauwe bloemen, een singletrack naast een kloofje, een singletrack op de flank van een helling in de bossen en inderdaad een klim over een paadje vol rotsen en wortels.

Het golfterrein waarvan sprake in m'n verslag is Waterloo-golf en het kapelletje waarlangs de tocht vertrekt (zie foto's Schijfrem) luistert naar de naam La Chapelle du Try-au-Chêne in Bousval, wat zo veel wil zeggen als de Kapel-aan-het-veld-aan-de-eik. Maar de boom naast de kapel was geen eik en werd bovendien geveld op 14 juli 2010 tijdens een storm. Dat staat te lezen op Wikipedia.

Andere tochten in deze streek die de moeite waard zijn: Wavre (20/05), Lasne (28/05) en Mont-Saint-Guibert (13/05 en 03/06; de toer van 13/05 zelf nog nooit gereden).

Tip: Tangissart is niet gekend door GPS-toestellen. Ingeven: Rue Notre Dame, Court-Saint-Etienne.

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* Bezoek ook eens StrammerMax’s Papegaaienblog * ???
DodgeW200
Mountainbiker

Post by DodgeW200 »

Dit jaar Revenge.

Vorig jaar op de chrono na 7km achterder. er afgereden. :(
Post Reply