Vandaag de 50 km gereden met 3 uitgebreide bevoorradingen !!!
Het was een prachtige tocht met veel afwisseling, een paar pittige klimmetjes en ,niet te moeilijke, snelle afdalingen. Kortom een echte aanrader ! Zeker voor herhaling vatbaar !
Zo 01/04/2012 Anderlues :: La Rando Vertes
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
beef-cake wrote:Vandaag de 50 km gereden met 3 uitgebreide bevoorradingen !!!
Het was een prachtige tocht met veel afwisseling, een paar pittige klimmetjes en ,niet te moeilijke, snelle afdalingen. Kortom een echte aanrader ! Zeker voor herhaling vatbaar !
Hoe durf je zoiets zeggen?!?! De rit trok op niets, de bepijling was rampzalig, het was heel veel verhard, de bevoorrading was slecht,...
Maar deze staat terug in mijn agenda voor volgend jaar
- mahna-mahna
- Mountainbiker
Post by mahna-mahna »
vandaag de 60km gereden die er 65 waren
bevoorradingen waren ok , idem bepijling
parcour was in het begin wat saai maar na de eerste bv toch leuke stukken tegengekomen
maar wat een afval langs het parcour
goed geamuseerd
bevoorradingen waren ok , idem bepijling
parcour was in het begin wat saai maar na de eerste bv toch leuke stukken tegengekomen
maar wat een afval langs het parcour
goed geamuseerd
De derde rit in een maand in die regio en voor mij de minste v/d 3.
60 km gereden,wegens 2 platte banden ingekort naar de 50 die er dan 55.50 waren.
Veel glas en vuil op de padjes rond de dorpen,technische passages waren er bijna niet en het bos werd niet optimaal benut volgens mij.
Begrijp me niet verkeerd,goeie TT maar ivm Beignée en Thuin was deze de minste.
bevoorrading dik ok,bepijling mocht er hier en daar eentje meer hebben gehangen.
Wel genoten en nog anderhalf uur van de ronde kunnen kijken

60 km gereden,wegens 2 platte banden ingekort naar de 50 die er dan 55.50 waren.
Veel glas en vuil op de padjes rond de dorpen,technische passages waren er bijna niet en het bos werd niet optimaal benut volgens mij.
Begrijp me niet verkeerd,goeie TT maar ivm Beignée en Thuin was deze de minste.
bevoorrading dik ok,bepijling mocht er hier en daar eentje meer hebben gehangen.
Wel genoten en nog anderhalf uur van de ronde kunnen kijken
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
Ik kan me ten dele aansluiten bij deze opmerkingen.
Waarschijnlijk is mijn zakkende zadelpen de eerste 22km hier oorzaak van. Alsof ik met een kinderfiets op weg was.
Veel hoogtemeters, maar dan door eerst volledig naar boven, en vervolgens weer volledig naar beneden te bollen. En dat een slordige 50 keer. Jammergenoeg werd tussenin vaak de leuke invulling vergeten. Mooie tocht daar niet van, adembenemende passage's, en goed gezelschap.
Ik kijk reikhalzend uit naar Leernes waar fun & techniek op nummer één staan. En de hoogtemeters om er bij te raken.
Waarschijnlijk is mijn zakkende zadelpen de eerste 22km hier oorzaak van. Alsof ik met een kinderfiets op weg was.
Veel hoogtemeters, maar dan door eerst volledig naar boven, en vervolgens weer volledig naar beneden te bollen. En dat een slordige 50 keer. Jammergenoeg werd tussenin vaak de leuke invulling vergeten. Mooie tocht daar niet van, adembenemende passage's, en goed gezelschap.
Ik kijk reikhalzend uit naar Leernes waar fun & techniek op nummer één staan. En de hoogtemeters om er bij te raken.
Enkele jaren geleden "Transsambrienne" aldaar gereden, en niets dan positeve indrukken opgedaan ginder.
Dat is wat ik van de tocht van vandaag niet kan zeggen. Veel asfalt, weinig inspiratie naar afwisseling, op sommige momenten leek het net een vuilnisbelt. 65 km doen om slechts enkele kilometers te doen die echt een aanrader zijn vind ik echt ondermaats voor deze streek. Wel lekkere bevoorradingen.
Dat is wat ik van de tocht van vandaag niet kan zeggen. Veel asfalt, weinig inspiratie naar afwisseling, op sommige momenten leek het net een vuilnisbelt. 65 km doen om slechts enkele kilometers te doen die echt een aanrader zijn vind ik echt ondermaats voor deze streek. Wel lekkere bevoorradingen.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Als het droog is is er teveel verhard, als het regent is het een onbereidbare modderrit!
Ik vond de 60 een mooi ritje, ja er zat verhard in, een paar wegen, veel smalle wandelpaadjes, trappen, maar ook veel bos, een terril,...
En gans de streek is één sluikstort!
Voor mij een leuke rit voor deze tijd van het jaar!
Ik vond de 60 een mooi ritje, ja er zat verhard in, een paar wegen, veel smalle wandelpaadjes, trappen, maar ook veel bos, een terril,...
En gans de streek is één sluikstort!
Voor mij een leuke rit voor deze tijd van het jaar!
Verwachtingen spelen natuurlijk een belangrijke rol. Indien je vroeger de Transsambrienne (georganiseerd door dezelfde club), Leernes, Thuin of Beignée reed en naar hier komt om een gelijkaardige tocht te krijgen met evenveel bos, blijf je wel wat op je honger zitten. De bovengenoemde tochten behoren dan ook tot het beste wat je in de streek kunt aantreffen en mogen gerust als toppers omschreven worden. Deze tochten gaan wel de andere (meer zuidelijke) richting uit. Manage vind ik eveneens een klasse beter. Is Anderlues dan een zwakke tocht? Dit vind ik zeker niet. Ik reed hem nu reeds driemaal en steeds kom ik hier graag terug. Akkoord dat hij meer asfalt bevat, de tocht wordt nu éénmaal gereden in een meer bewoond gebied, maar toch bevat hij voldoende mooie passages, die hem boven het gemiddelde doen uitstijgen: de passage langs de spoorweg, het bos van Mariemont, de kleine steegjes, op en neer, langs en door de dorpjes, de terrilpassage (enkel op de 60 km),... . Het weggeworpen vuil dat je op sommige plaatsen aantreft, stoort me ook mateloos. Vorig jaar kwam iemand van de organisatoren zich hiervoor verontschuldigen. Ik heb ook de indruk dat het steeds erger wordt. Jammer... La rando verte is zeker niet de beste tocht ten zuiden van Charleroi, maar is omwille van zijn afwisseling en bovengenoemde mooie passages de verplaatsing waard.
vond de tocht zeker niet slecht
minder asfalt had gemogen en is hier in de streek denk ik ook geen probleem om die te vinden. heb uiteindelijk 63 km op de teller en ongeveer 1130hm+.
bepeiling was middelmatig, ben die aanduiding op de grond niet gewoon, zo ben ik tweemaal op een splitsing verkeerd gereden, ik zat op de 35 ipv de 60.
was eerst van plan olne-spa-olne te rijden, maar als ik de feedback hoor en lees, ben ik blij die niet gedaan te hebben.

minder asfalt had gemogen en is hier in de streek denk ik ook geen probleem om die te vinden. heb uiteindelijk 63 km op de teller en ongeveer 1130hm+.
bepeiling was middelmatig, ben die aanduiding op de grond niet gewoon, zo ben ik tweemaal op een splitsing verkeerd gereden, ik zat op de 35 ipv de 60.
was eerst van plan olne-spa-olne te rijden, maar als ik de feedback hoor en lees, ben ik blij die niet gedaan te hebben.