Zo 01/04/2012 Olne :: 15de Olne-Spa-Olne

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

In lussen rijden, dat is toch hip tegenwoordig :-)

Als ik naar de Ardennen rijd met de wagen, wil ik graag wat avontuur en ontdekking. Dat was er helaas niet in dit systeem.

Maar met 1800 hm en 76km was dit toch een stevige training.
Peaches
Mountainbiker

Post by Peaches »

Inderdaad jammer dat het maar 36km was. Deze lus leek toch zwaar ten opzichte van andere jaren, maar dat komt misschien omdat we hem 2x gereden hebben. Kwam wel goed uit, want een collega was zijn materiaalpot vergeten onderweg na een lekke band . Garmin gaf 75,17km en 2043 hoogtemeters.
mol
Mountainbiker

Post by mol »

vond het best meevallen,2 de lus van de 36 wist je al wat je te verwachten stond in de afdalingen..... moet wel zeggen dat de laatste km's ZWAAR aanvoelden :lol: :lol:

heb me toch goed geamuseerd.... =D>
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

Parcours was niet schitterend, veel asfalt en weinig uitdagende singletracks. In het begin ook verkeerd gereden en ook na 12 km terug aan de start beland. Dan maar de 36 opnieuw gedaan en blij toen we terug aan de auto waren. Vergeleken met vorige week was het best frisjes!
two-one
Mountainbiker

Post by two-one »

Ik heb vandaag ook geprobeerd om 2x36 te doen, maar na een keer misrijden (witte veeg wees naar links of naar rechts?), en een half uur vechten met een nieuwe powerlink ben ik maar voor een 36+13 gegaan.

In tegenstelling tot de meesten vond ik de route eigenlijk wel fijn... eerst een stukje opwarmen op asfalt, daarna een fantastische afdaling die met gruwelijk veel snelheid genomen kon worden... en uiteindelijk nog enkele prachtige brede bospaden met hoge snelheid kunnen afdalen, en op de tanden gebeten bij enkele stevige klimmen (alles gereden btw!)

Het was daarnaast prachtig weer, ondanks de erg koude nacht.

Wel jammer dat zo'n chrono met haantjes dwars door een toertocht moet duwen, daar maak je geen vrienden mee (aan beide kanten)!
toon pertetotal
Mountainbiker

Post by toon pertetotal »

Ik heb op de parkeerweide een afstandsbediening gevonden van een vw (alleen afstandsbediening zonder sleutels aan)
Als iemand zich meldt stuur ik deze op .
Misschien stom gedaan van ze mee te nemen ipv ze aan de organisatie te geven :oops: .
Maar bij deze,stuur me een pb en ik stuur ze op(of ik breng ze als t niet te ver is)

Jammer van het verbod om door Theux te rijden,ik vrees dat het overal kapot gemaakt gaat worden :( door bepaalde instanties (of misschien nu maar even,het is tenslotte een verkiezingsjaar)
Al bij al was het voor mezelf zwaar genoeg zo in t begin van t ardennenseizoen.
Volgende week beter.
switch87
Mountainbiker

Post by switch87 »

toon pertetotal wrote:Ik heb op de parkeerweide een afstandsbediening gevonden van een vw (alleen afstandsbediening zonder sleutels aan)
Als iemand zich meldt stuur ik deze op .
Misschien stom gedaan van ze mee te nemen ipv ze aan de organisatie te geven :oops: .
Maar bij deze,stuur me een pb en ik stuur ze op(of ik breng ze als t niet te ver is)

Jammer van het verbod om door Theux te rijden,ik vrees dat het overal kapot gemaakt gaat worden :( door bepaalde instanties (of misschien nu maar even,het is tenslotte een verkiezingsjaar)
Al bij al was het voor mezelf zwaar genoeg zo in t begin van t ardennenseizoen.
Volgende week beter.
Als de ardennes trophy ook niemeer door theux zelf mag word het wel een stuk saaier in deze streek... zwaar genoeg wast wel ja met die lange klimmen :-)
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

Ik vond die lange klimmen net leuk om doen.
Daar hou ik pakken meer van dan van die korte venijnige krengen.

Ik heb zo goed als alles kunnen rijden behalve bij die rivier waar zowat iedereen van de fiets moest met al die boomwortels en bij die AA drink klim kon ik het eerste gladde erg steile gedeelte op die stenen niet op. De rest alles op de fiets kunnen blijven.

En het ging bij momenten inderdaad gruwelijk snel in de afdalingen. Mijn Garmin heeft namelijk afgeklokt op 56km/u. #-o
Murdock
Mountainbiker
Location: Lapierre X-control 829 - Lapierre X-Control 510 - Cube Reaction HPA Pro 29

Post by Murdock »

jan helsen wrote:Voel mij een beetje in de zak gezet. Ik organiseer zelf een MTB tocht voor de club. Toestemmingen heb je normaal wel een maand van te voren op zak. Tijd genoeg om web-sites aan te passen. Ik heb zo het idee dat ze dit verzwegen hebben.
Dat is ook mijn gedacht, al kan er op 't laatste moment nog wat verkeerd gegaan zijn, wie zal het zeggen. Na de eerste lus gestopt, geen zin om nogmaals hetzelfde te doen, en dus ruim op tijd in de zetel om de finale van de RVV live mee te maken
durango
Mountainbiker

Post by durango »

mijne garmin gaf 2002 Hm op 75 km,
een stevige rit, spijtig van het vele asfalt, maar kzat toch kapot op't einde.
2e ronde nog een paaltje meegepakt dat er volgens mij de 1e ronde niet stond :-D , met stevige koprol tot gevolg
Post Reply