afvallen, topic nr... 101?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Post Reply
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

kawa wrote:
Speedy G. wrote:Ik ben ondertussen 2,5jaar bezig en ben van 128,7kg naar 87kg gegaan voor mijn 1m91. Nog ne kg of 12 te gaan maar ik neem er mijn tijd voor.
Goed bezig, maar nog 12kg?? Dan weeg je nog maar 75kg, da vind ik voor mezelf al te licht en dan ben ik nog eens een stuk kleiner dan u.

Ik zal content zijn met 79-80kg, BMI zal nog wat te hoog zijn, maar met da gewicht voel ik me op m'n best. Moet geen mager manneke worden ook nie. :-)
Blijkbaar heb ik erg dunne beenderen want ik heb nog meer dan voldoende vetreserve om dat te kunnen verwezenlijken, namelijk 26,7%.
Ook in overleg met mijn sportarts die me toestemming gegeven heeft.
Maar 75kg met ongeveer 12% vet is het doel ja.
BMI moet je niet naar staren want dat betekent toch niets.
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

Iemand hier een verklaring voor : Vandaag in genomen :
Als ontbijt : 1 beker (+/-30 cl) fruit met magere melk gemixt.
Als tussendoor : 1 bakske versie fruitsalade (+/- 150 gr.)
Middageten : spaghetti met quorn-tomaten saus (geen kaas), wel redelijke portie.
Als tussendoor : 1 beker (+/-30 cl) fruit met magere melk gemixt.
Als avondeten : 4 van die hele kleine donkere pistolekes met krab, garnaal en carpacio.
Overdag : 2 koffies (bekers)

Einde van de dag : + 1.8 kg

Kan dat enkel door de spaghetti zijn? Gewoon omdat het een te grote portie is?
Dat fruit met magere melk : goed of niet?
Icebreaker
Mountainbiker

Post by Icebreaker »

MC Jo wrote:Iemand hier een verklaring voor : Vandaag in genomen :
Als ontbijt : 1 beker (+/-30 cl) fruit met magere melk gemixt.
Als tussendoor : 1 bakske versie fruitsalade (+/- 150 gr.)
Middageten : spaghetti met quorn-tomaten saus (geen kaas), wel redelijke portie.
Als tussendoor : 1 beker (+/-30 cl) fruit met magere melk gemixt.
Als avondeten : 4 van die hele kleine donkere pistolekes met krab, garnaal en carpacio.
Overdag : 2 koffies (bekers)

Einde van de dag : + 1.8 kg

Kan dat enkel door de spaghetti zijn? Gewoon omdat het een te grote portie is?
Dat fruit met magere melk : goed of niet?
Ga ne keer naar het toilet, tzal u goed doen.

Serieus, gelooft ge da ge op 1 dag bijna 2kg kunt aankomen terwijl ge alles samen maar een goeie 2kg gegeten hebt? 2kg vet is iets van een 18000kcal als ik het goed voor heb, ne mens heeft een 2000 per dag nodig. Ge kunt echt geen 16000kcal teveel opnemen tenzij ge écht aan het vreten zijt. Ni op nen dag, en zelfs ni op een week.

Dus neen, da ligt ni aan de spaghetti, ge hebt gewoon fout gewogen. Niet op dezelfde moment van de dag, niet in dezelfde toestand. Uw metingen zijn wetenschappelijk gezien waardeloos.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

je kan je s'morgens wegen, en s'avonds.
tussen beide tijden kan je wel een verschil tot 2 a 2.5kg hebben op eenzelfde dag.
veel heeft te maken met transpiratie gedurende je slaap (je verliest altijd vocht tijdens je slaap), en wat je overdag drinkt, en eet.

ook kan de ene dag tegen de anders met s'morgens wegen, van een paar honderd gram tot 2 kg schelen.

wil je eenredelijk betrowbare meting van je gewicht, dan neem je die s'avonds voor het slapengaan, na een plasje etc.
je zal zien dat deze bijna elke keer op een vrij constant gewicht valt.

voor diegenen die in hun drinken bij trainingen en wedstrijden, zout (natrium of andere) toevoegen in hun bidon, en gedurende de week regelmatig vri jsterk schommelen in hun gewicht tond hetzelfde tijdstip : stop met die zouttoevoegingen in uw bidons.... je houd vooral meer vocht op door een stijgend zoutgehalte in je lichaam.
je moet er ook rekening mee houden dat in zowat alle voeding, zout is toegevoegd. een laag gehalte of tekort is zeer uitzonderlijk, en na ee nwedstrijd of wat ook vult het ook zeer makkelijk en snel weer aan.
want in bv pasta en brood zit al redelijk wat zout verwerkt, wie kaas eet zou versteld staan hoeveel zout erin verwerkt is.
krijg je een stijgend zoutgehalte, dan zal het een heel pak langer duren voor je dat lichtjes naar beneden kan halen.
vaak zout toevoegen in de bidons, heeft ook zijn risico's voor de gezondheid. je kan net als bij suikerhoudende voeding, een overdaad creeeren. resultaat is dat je meer wil drinken, en ook de drang naar nog meer zout groter word (zoals met suiker).
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Sunn Xtreme wrote:beperk frisdranken met suiker in (bv cola, fanta etc...), geen snoep tot af en toe eens een beetje. caloriebeperking per dag opleggen maar wel goed kijken dat je nuttige voeding nuttigt. (caloriearmer kan ook nog steeds voedselrijker zijn)

het avondeten gedeeltelijk beperken en vooral de basis op de middag leggen qua meeste inname.
maar in uw geval zal dat misschien ook nogal moeilijk liggen als je op missie moet die dag(en)... dan kan je best wat voorzien zijn.
tis wat improviseren in de gegeven omstandigheden, die totaal niet te vergelijken zijn met ons dagelijkse leven hier.
Ik drink geen frisdranken met suiker en snoepen doe ik niet.
Wel Cola light..... :oops:

Een voorbeeld.

's morgens: een omelet, 4 sneden geroosterd, bruin brood (kan die omelet misschien beter ruilen voor hardgekookte eieren?)

's middags: meestal rijst, groenten en als ik vlees eet is het kip. Soms pasta.

's avonds: groenten (sla-tomaat-wortel), tonijn of kip met wa fat free dressing en een broodje of twee.

Tussendoortjes: een appel of een granny koek (of andere meergranenkoek)

Wij leven hier wel onregelmatig, dus dikwijls komt er ook nog eten bij tijdens de nacht.... dan zijn het meestal 2 broodjes met kalkoenfilet en mosterd of ketchup.
gidonhanger
Mountainbiker

Post by gidonhanger »

kunt beter geen eieren eten,zit overal al meer dan genoeg in;-)

is ook goed dat je een 'feel-good'gewicht in het hoofd hebt in de plaats van
dikwijls een onrealistisch streef gewicht op de weegschaal,want
uiteindelijk is het eten maar een onderdeel van...en dikwijls ter compensatie van..en het grootste gedeelde zit in het kopke!
en eens iets anders proberen,als je de mogelijkheid hebt natuurlijk,
bv:'smorgens 2 boterhammen met wat zaden en noten en daar tas soep bij kan zijn dat je hongergevoel veel minder is ma zijn wel 2 sneden minder en geen omelet...en nuchter zoveel dingen doen lijkt mij nie goed,lichaam heeft brandstof nodig.
ben wel gene expert hé dus don't shoot me;-)
ThaDoc
Mountainbiker

Post by ThaDoc »

Wit brood schijnt niet zo gezond te zijn. Zou omzetten in suiker. Van een bakker heb ik gehoord dat bruin brood nog slechter is. Volgens hem is dit gewoon wit brood gemengd met een soort siroop om het brood een donkerdere kleur te geven.
Het enige wat echt gezond is volgens hem is volkoren en rogge. Kan misschien nuttig zijn...
PeterG
Mountainbiker

Post by PeterG »

Kinderen en stress op't werk: van ooit 109kg naar nu 87kg. Neen, belangrijkste voor mij is aanpassen van het eetpatroon. 's morgens eten doet al veel om tot de middag amper te snoepen. 's middags 4-5 bo-kes, in de nm twee liter water drinken en een stuk fruit en 's avonds gewoon eten gelijk anders en niet te laat. Eet wel veel kip en vis en probeer boter en olie te beperken.

Daarbij veel bewegen waar kan: te voet of met de fiets boodschappen doen, drie keren in de week minstens een uur op de hometrainer en 1x per week op de fiets (en bij goed weer 2-3 keren in de week).
Wat voor mij belangrijk is, is dat ik nog steeds eens frieten of ne pizza eet, een sauske bij de steak neem en af en toe een stevige pint ga pakken of op ne vrijdag nen Omer of twee uit te schenken als apero (man man wat is dat een lekker bierke).

Wat is er veranderd? Minder eten door trager te eten, minder 'schrokken' zoals ik wel deed vroeger en chips/snoep/koeken tot het minimum herleiden. En water en nog eens water drinken, bijna niets anders, zeker geen frisdrank.
Zonder veel moeite te doen blijf ik nu al lang op zelfde gewicht. Tegen de zomer nog nen effort doen en hopelijk nog wat gewicht minder.

Bij mij is dat ook een proces van jaren en ik denk dat dit het minst gevaar oplevert voor jojo-effect. Bij een crash-dieet kwam het er bij mij altijd weer bij, nu ik mijn gewoontes heb aangepast en totaal het gevoel niet heb dat ik mij iets moet laten, blijf ik ook op zelfde gewicht.
En oh ja, zeker niet elke dag wegen. Ene keer in de week is meer dan genoeg en motiveert meer.
Flashy
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er

Post by Flashy »

Ik ander probleem LOL (wil niet afvallen in gewicht)
2,5 jaar geleden woog ik 96 Kg (Veel sporten , fitness enz)
Nooit zwaarlijvig (mollig) uitgezien en dat voor een lengte van 1m83.
Sinds 2,5 jaar rij ik nu met mtb (Alle chronoritten in de ardennen , altijd afstand 80-100 Km)
Dit jaar besloten met een paar vrienden om de 125Km Cristalp te rijden in Augustus. Door met vrienden te praten die ervaring hebben met zulke uitdagingen werd mij aangeraden om in het voorjaar te werken aan mijn basisconditie en dan vanaf Mei verder te trainen op het klimmen.
Dus in het voorjaar veel km op rollen gedaan + Beachraces enz .(ronde van Vlaanderen 235Km)
4 weken geleden een sporttest laten uitvoeren bij een sportdokter en ik weeg nog 82Kg en een vet% 10,2 . Blijkbaar zou dit volgens die dokter ideaal zijn om de cristalp te rijden maar we zijn April en het is nog lang tot Augustus en de zwaardere trainingen in Mei zullen mij ook niet doen verdikken Dus....
Ik eet al wat ik wil (Frieten , snoep , veel vlees , heel veel aardappelen enz)
Hoe kan ik mijn gewicht zo houden????
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Bij mij is dat jammer genoeg niet het geval.
Ik ben nog niets afgevallen sinds ik van amper trainen naar +12uur in een week.
Snap het ook niet echt, eet veel minder friet/kebab/chips/... dan vroeger.
Kan toch niet dat er dan geen kilo's afgaan #-o
Post Reply