afvallen, topic nr... 101?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ik doe die nuchtertraingen al een tijdje, problemen heb ik niet.
Spinninglessen duren een uur en als ik ga lopen 's morgens is dat een half uur.

Shakes hebben ze hier in alle kleuren en smaken, maar ik ben er gewoon niet voor.
De tijd dat ik dagelijks in de gym stond en shakes aan de lopende band binnenspeelde ligt achter me. :wink:

De enige doelstelling die ik nu heb is op een gezonde manier van m'n aangekomen kilo's na m'n rookstop kwijt te raken.

Ben er ondertussen al 6 kwijt terwijl ik toch ook wel wat aan krachttraining doe.
Zou er nog zo'n 3-4kg op korte termijn vanaf willen.
Ik weet dat ik me niet mag fixeren op de weegschaal, maar goed....
johand
Mountainbiker

Post by johand »

wat is uw gewicht/lengte nu?
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

Sinds vorige week rij ik terug met de fiets naar het werk, doe dat ook altijd op een nuchtere maag, van hartslag probeer ik in de zone voor vetverbranding te blijven (is een uurtje rijden/ 25km)
Heb er geen last van, maar heb al gelezen dat het aan te raden is om na de training wel iets te eten. Ik wacht meestal tot smiddags, iemand die hier meer info over heeft?
Kilo's gaan er nog niet echt af maar ik krijg om medische reden momenteel wekelijks cortisone inspuitingen en daar verdik je blijkbaar van :(
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

johand wrote:wat is uw gewicht/lengte nu?
Momenteel 86kg en 173cm

Zou graag naar de 80kg gaan, lichter is niet nodig. (misschien 79 om toch maar in de 70's te zitten dan)
Die 80kg is volgens de BMI tabel nog teveel, maar ik heb een hele tijd terug nogal wat tijd doorgebracht in de gym, een echte slanke body zit er nie in :wink:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

SD2E wrote:Sinds vorige week rij ik terug met de fiets naar het werk, doe dat ook altijd op een nuchtere maag, van hartslag probeer ik in de zone voor vetverbranding te blijven (is een uurtje rijden/ 25km)
Heb er geen last van, maar heb al gelezen dat het aan te raden is om na de training wel iets te eten. Ik wacht meestal tot smiddags
Gij rijdt 's morgens op nuchtere maag naar 't werk en kan dan nog wachten tot 's middags om iets te eten??

Dan heb ik hier met iedereen ruzie denk ik... ik heb eten nodig :-)
Denk dat da mijn zwak punt is, ik eet misschien teveel....

Al lijkt het mij niet slim om een hele voormiddag zonder eten te zitten.
johand
Mountainbiker

Post by johand »

kawa wrote:Momenteel 86kg en 173cm
Ik ken uw verhaal... hier het mijne :-D
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 50#1030950

Ik weeg nog 85kg voor 1.8m, iets teveel, maar kom...
De frieten zijn van wekelijks naar 14daags gegaan en de koffiekoeken worden soms overgeslagen. Ik fiets nog altijd 's zondags met de club +-3 uren (in de zomer worden er dat 6uren) in de week 2x 30min touwspringen. Ik blijf er van overtuigd dat vermageren alles te maken heeft met minder eten, en in vele mindere maten met "veel sporten". Met "veel sporten" voelt ge u wel beter natuurlijk. Laagst dat ik ooit geraakt ben is 82.7Kg
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

johand wrote:
kawa wrote:Momenteel 86kg en 173cm
Ik ken uw verhaal... hier het mijne :-D
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 50#1030950

Ik weeg nog 85kg voor 1.8m, iets teveel, maar kom...
De frieten zijn van wekelijks naar 14daags gegaan en de koffiekoeken worden soms overgeslagen. Ik fiets nog altijd 's zondags met de club +-3 uren (in de zomer worden er dat 6uren) in de week 2x 30min touwspringen. Ik blijf er van overtuigd dat vermageren alles te maken heeft met minder eten, en in vele mindere maten met "veel sporten". Met "veel sporten" voelt ge u wel beter natuurlijk. Laagst dat ik ooit geraakt ben is 82.7Kg
Kawa
Ik doe mee. Ben eind januari begonnen met fitnessen (loopband, fiets, crosstrainer en lichtjes met gewichten) en met op mijn eten te letten en vooral met veel, maar dan ook veel minder alcohol. Ben ook 1m73 en ben van 95 naar nu 88 gegaan. Op die 88 blijf ik altijd hangen. Ga nu eens nog meer door zetten wat het eten betreft. Aan het sporten kan het niet liggen. 3 tot 4 keer per week naar de fitness voor minimum 1u30 sporten. Meestal 1u loopband en dan afwisselend 30-60 minuten fietsen of trainen met gewechten. En altijd 10 minuiten buikspieroefeningen. En iedere zondag > 50 km MTB-en.
Bedoeling is om tegen begin 2013 rond de 80 te wegen zodat ik kan mee doen aan een transalp.
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

Moet toch allemaal mogelijk zijn maar staar u niet blind op te snel willen afvallen.

Ik ben ondertussen 2,5jaar bezig en ben van 128,7kg naar 87kg gegaan voor mijn 1m91. Nog ne kg of 12 te gaan maar ik neem er mijn tijd voor.

Ik heb dit gedaan door mijn eetpatroon compleet overhoop te gooien, veel water te drinken en regelmatig fruit en verder zo gezond mogelijk eten. Wel af en toe nog eens een uitspatting want anders hou je dat toch niet vol.
En natuurlijk erg veel proberen te trainen op lage hartslag. Althans, dat is wat ik doe en bij mijn halfjaarlijkse controles bij de dokter merken we inderdaad dat er hoofdzakelijk vet vanaf gaat en minder spieren.

Gewoon volhouden want er komt altijd een periode dat uw gewicht stabiliseert om daarna terug af te vallen.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Speedy G. wrote:Ik ben ondertussen 2,5jaar bezig en ben van 128,7kg naar 87kg gegaan voor mijn 1m91. Nog ne kg of 12 te gaan maar ik neem er mijn tijd voor.
Goed bezig, maar nog 12kg?? Dan weeg je nog maar 75kg, da vind ik voor mezelf al te licht en dan ben ik nog eens een stuk kleiner dan u.

Ik zal content zijn met 79-80kg, BMI zal nog wat te hoog zijn, maar met da gewicht voel ik me op m'n best. Moet geen mager manneke worden ook nie. :-)
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

beperk frisdranken met suiker in (bv cola, fanta etc...), geen snoep tot af en toe eens een beetje. caloriebeperking per dag opleggen maar wel goed kijken dat je nuttige voeding nuttigt. (caloriearmer kan ook nog steeds voedselrijker zijn)

de meesten (dik 80-58%) assosieren calorieen met suikerhoudende voeding. ze focussen vooral op voeding met toegevoegde suiker, zoals snoep, cola etc, maar ook vaak aanwezig in 'dagelijkse' voeding, die bij velen vooral uit het fastfoodgamma bestaat.

het avondeten gedeeltelijk beperken en vooral de basis op de middag leggen qua meeste inname.
maar in uw geval zal dat misschien ook nogal moeilijk liggen als je op missie moet die dag(en)... dan kan je best wat voorzien zijn.
tis wat improviseren in de gegeven omstandigheden, die totaal niet te vergelijken zijn met ons dagelijkse leven hier.
Post Reply