zwartrijders

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

LuckyIron wrote:
EasyBiker wrote:Kontrole tijdens binnenrijden bevoorading moet toch mogelijk zijn...
Heb geen ervaring met organiseren van TT, maar dat lijkt me toch doenbaar...
heel moeilijk hoor, bijna niet doenbaar als daar zo'n massa bikers afkomt die allemaal willen drinken en iets eten. Begin dan maar hoor...

ik lees deze topic heel aandachtig, maar een superoplossing is nog niet uit de bus gekomen

keep on trying :wink:
Misschien een blauw lintje ? :lol: :lol: :lol:
Gino
Mountainbiker

Post by Gino »

By the way: als er geen deftige fietsbewaking is rij ik liever zwart dan mijnen bike onbewaakt achter te laten !!
Alweer een reden om een zeer goede biksbewaking op te stellen !!! =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Als ik het hier zo lees, lijkt mij de beste oplossing voor het zwartrijdersprobleem, toch het controleren net voor de bevoorading.
Voor gewone toertochten.
Stempel, lintje, stuurnummer zal wel voldoende zijn. Je bevoorading dan net achter een singletrack opstellen en dan twee nadars plaatsen of linten hangen en zorgen dat er niemand kan passeren zonder gecontroleerd te worden. Zwartrijders zullen dan wel onderschept worden.
Als er eventueel oponthoud zou zijn voor mensen die hun toertocht zo snel mogelijk willen uitrijden is dat spijtig, maar een toertocht is nu eenmaal geen wedstrijd en dan moet je ook niet over je tijd beginnen te zeiken.
den dirk
Mountainbiker

Post by den dirk »

Serge R wrote:Er zijn nog geen zwartrijders genoeg!!!!!!!!!!!!
Dit is wel zeer cru van mij uitgedrukt ik betaal met alle plezier inschrijvingsgeld voor een verzorgde tocht waarvoor er werk gemaakt is;parking,uitpijlen,afspuitstand enz.Maar waar er geen bewaakte fietsstalling is heb ik steeds de goesting om verder te rijden zonder gaan te betalen alleen het respect tegenover mezelf weerhoud me er van
#-o Of het parcours goed is en bevoorradingen oke zijn kan je toch maar weten na de tocht, ga je dan nadien betalen?
bewaakte fietsstalling vind ik een grote verantwoordelijkheid voor de organisator, waar wij ons als organiserende club niet aan durven wagen.
er zijn andere mogelijkheden genoeg om je fiets te beveiligen vb. je kan je fiets in de auto laten terwijl je gaat inschrijven of een fietsslot meenemen, je kan met enkel bikers afspreken dat iemand je fiets bewaakt enz.
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

Alla Transalp BVB.

Net voor de bevoorrading een versmalling en iedereen apart of max met twee laten passeren.... daar doen ze het 2 keer per dag en worden alle nummers nog eens ingescand ook,

Maar dan moet inderdaad iedereen voorzien zijn van een duidelijk herkenningsteken.

Eric B
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

Al die voorstellen om een controle uit te voeren aan de bevoorradingen zijn gewoon niet haalbaar.

Je moet al direct extra personeel hebben die daar wil staan, dat is geen probleem als het warm is, maar in de winter?? Wie van jullie zou dat willen doen????
Verder, stel je hebt meer dan 1.000 deelnemers, ieder van u weet dat de inschrijvingen het meest druk zijn op twee momenten, 's morgens vroeg en kort na de middag, dit wil uiteraard ook zeggen dat ze bijna allemaal op hetzelfde moment aan de bevoorradingen aanwezig zijn.
Controleer dan maar eens, en ik denk dat niemand van jullie gelukkig zou zijn als men daar al in een file moet staan. Want als je het goed wil doen dan moet je één voor één controleren. Als daar dan een zwartrijder tussen zit, wat ga je dan doen??? de rest die wel betaald heeft laten wachten tot dendezen zijn centen uithaalt of wel een eeuwige discussie aangaan???

Mensen die niet eerlijk zijn en profiteren van een ander zal je altijd wel hebben, maar ik vraag mij af of het loont om daar zoveel aandacht aan te besteden en extra controles in te lassen.

Doe zoals ze bij ons doen, bij de uitgang een brief hangen waarop zelfs de zwart-rijders bedankt worden =D> . Want meestal komen die wel na de TT binnen om er eentje te drinken en aan iedereen zware verhalen te vertellen. :wink:
fiete R-vrouw2
Mountainbiker

Post by fiete R-vrouw2 »

Superfan wrote:Al die voorstellen om een controle uit te voeren aan de bevoorradingen zijn gewoon niet haalbaar.

Je moet al direct extra personeel hebben die daar wil staan, dat is geen probleem als het warm is, maar in de winter?? Wie van jullie zou dat willen doen????
Verder, stel je hebt meer dan 1.000 deelnemers, ieder van u weet dat de inschrijvingen het meest druk zijn op twee momenten, 's morgens vroeg en kort na de middag, dit wil uiteraard ook zeggen dat ze bijna allemaal op hetzelfde moment aan de bevoorradingen aanwezig zijn.
Controleer dan maar eens, en ik denk dat niemand van jullie gelukkig zou zijn als men daar al in een file moet staan. Want als je het goed wil doen dan moet je één voor één controleren. Als daar dan een zwartrijder tussen zit, wat ga je dan doen??? de rest die wel betaald heeft laten wachten tot dendezen zijn centen uithaalt of wel een eeuwige discussie aangaan???

Mensen die niet eerlijk zijn en profiteren van een ander zal je altijd wel hebben, maar ik vraag mij af of het loont om daar zoveel aandacht aan te besteden en extra controles in te lassen.

Doe zoals ze bij ons doen, bij de uitgang een brief hangen waarop zelfs de zwart-rijders bedankt worden =D> . Want meestal komen die wel na de TT binnen om er eentje te drinken en aan iedereen zware verhalen te vertellen. :wink:

da is nu ne keer gesproken bedank ook de zwartrijders.....hopelijk worden die dan nie bloedrood!!! :wink:
enfin ze drinken er misschien nog ene na den tocht
wakeboard
Mountainbiker

Post by wakeboard »

By the way: als er geen deftige fietsbewaking is rij ik liever zwart dan mijnen bike onbewaakt achter te laten !!
Alweer een reden om een zeer goede biksbewaking op te stellen !!!

Is mss maar een idee, maar op ons jaarlijks Harley- Davidson treffen (en nog verschillende andere) werkt dit dus feilloos nl 1 bandje met een nummer rond de pols van de biker en een met dezelfde nr aande bike. Bij buitengaan nrs controleren ,zelfs als is de persoon die buiten wil gaan een goede bekende, bandjes controleren. Diezelfde bandjes kunnen ook weer aan de bevoorrading gezien laten worden, en kom nu niet af met dit is onbegonnen werk want op ons H-D treffen loopt dit dus probleemloos, ook na de toerrit (die steeds gezamelijk gebeurd) als er zo een 150 vervaarlijk uitziende motards terug binnen willen bandjes controleren (dit is ook voor de zwartrijders buiten het terein te houden) En hier zijn nog nooit problemen over geweest. De berichten die je hoort van gestolen motors gaan steeds over motors die niet op het terrein stonden, dus weer een reden om zeker niet te zwartrijden.

Of zoals ze al eens met pedofielen hebben gedaan ,zet foto's van de zwartrijders op het net
den dirk
Mountainbiker

Post by den dirk »

wakeboard wrote:
Alweer een reden om een zeer goede biksbewaking op te stellen !!!

Is mss maar een idee, maar op ons jaarlijks Harley- Davidson treffen (en nog verschillende andere) werkt dit dus feilloos nl 1 bandje met een nummer rond de pols van de biker en een met dezelfde nr aande bike. Bij buitengaan nrs controleren ,zelfs als is de persoon die buiten wil gaan een goede bekende, bandjes controleren. Diezelfde bandjes kunnen ook weer aan de bevoorrading gezien laten worden, en kom nu niet af met dit is onbegonnen werk want op ons H-D treffen loopt dit dus probleemloos, ook na de toerrit (die steeds gezamelijk gebeurd) als er zo een 150 vervaarlijk uitziende motards terug binnen willen bandjes controleren (dit is ook voor de zwartrijders buiten het terein te houden) En hier zijn nog nooit problemen over geweest. De berichten die je hoort van gestolen motors gaan steeds over motors die niet op het terrein stonden, dus weer een reden om zeker niet te zwartrijden.
Mooie redenering op papier, maar heb je er al eens bij stilgestaan dat de meeste toertochten georganiseerd worden door clubs met niet altijd een even groot aantal leden.
Reken eens het aantal personen die je nodig zou hebben voor dit in de praktijk om te zetten als je een tocht van ongeveer 1000 deelnemers inricht over een inschrijvingstijd van 3 uur.
Dat is ongeveer 5 personen die je per minuut een bandje moet leveren nog voor ze naar binnen gaan voor zich in te schrijven. Dus vaarwel je bandje voor controle op bevoorrading want ze hebben dan nog niet betaald.
In diezelfde tijd moet je evenveel personen controleren als ze de fiets terug komen halen om te vertrekken voor de tocht. En als de laatsten vertrekken beginnen de vroege starters al terugkomen met de fiets en plaatsen ze terug in de bewaakte stalling. En moet je terug controleren. Een te groot risico om in de drukte toch ergens een verkeerde fiets mee te geven en wie draait er dan voor op? Ieder moet zorgen dat hij zijn eigen fiets beveiligd achterlaat vind ik.
En dan nog extra volk op je bevoorrading plaatsen om zwartrijders te controleren. Och laat die rijden, ze houden het toch maar een jaartje vol.
Als ze de enkele euro’s teveel vinden om ergens aan een tocht deel te nemen, zullen ze na een jaar de kosten die ze aan hun fiets hebben ook teveel vinden.
pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

Ik heb al gehoord van een systeem waar je moet betalen voor je inschrijvingskaart te krijgen.Je vult ze dan in en neemt ze mee op fiets waarna je ze dan ergens moet afgeven tijdens de rit.Lijkt mij het eenvoudigste systeem zonder meerkosten.Iemand ervaring mee?
Post Reply