eerste keer dat ik hier van hoor (ben ook nog maar beginnend biker), maar lijkt me toch interessant qua onderhoud enzo en gebruik in slijk enzo
wel wat spijtig van de prijs, voorlopig nog wat met mijn derailleurke blijven rijden :D
Rohloff
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Ik heb al een paar keer met de Phille gecheckt hoe die verhoudingen zitten (op de lichtste versnelling) ...nothing 's impossible wrote:Verder, hoe staat het met de verhoudingen?
Hoe staat de kleinste verhouding vergeleken met een 22/32 en hoe staat de grootste tegen een 42/11 ???
Met een 16 achteraan, rijdt Phille in zijn lichtste versnelling net een fractie zwaarder dan ikke op nen 22/34.
Met een 17 achteraan rijdt hij lichter dan ikke (gecheckt in de Alpen deze zomer).
- phille
- Mountainbiker
uiteraard niet, die zijn alleen uit op uw geld, past op he tis den duits wie weet paktem uw vrouw ook nog afnothing 's impossible wrote:Geven die mannen garantie??
Tuurlijk heb je garantie, je hebt zelfs de mondelinge garantie van Mr Rohloff zelve dat da ding 100.000km kan bollen ...
Overbrenging zie mail thierry
- phille
- Mountainbiker
Kheb er ook voor moeten sparen zenne, 1 weekskeCokeske wrote:eerste keer dat ik hier van hoor (ben ook nog maar beginnend biker), maar lijkt me toch interessant qua onderhoud enzo en gebruik in slijk enzo
wel wat spijtig van de prijs, voorlopig nog wat met mijn derailleurke blijven rijden :D
- scott racer
- Mountainbiker
Post by scott racer »
Ik ben zelf mecanicien (auto's) en dit is te vergelijken met een "boite" van een auto .
Maar dit is toch wel zéér schoon ,alleen de prijs
ik heb mijne roholf al 4-jaar ,nog geen tandwiel versleten .moet wel zeggen dat ik vanvoor een goldtec-tandwiel heb zitten.heb ook een kettinggeleider geplaatst vanvoor omdat deze er wel eens wou afspringen.van het schakelen heb ik niets dan voordelen maar ik vind de weerstand die ge hebt bj de vrijloop eigenlijk veel te groot.(dus denk ik toch dat ge iets harder zult moeten duwen als bij een gewoon cassette)
Voordeel is natuurlijk geen last bij veel slijk (nog maar eens bewezen zondag in tessenderloo waar mijn maten niets anders deden dan vloeken als ze schakelden en hun ketting over de tandwielen liep of vanvoor mee opliep )
Voordeel is natuurlijk geen last bij veel slijk (nog maar eens bewezen zondag in tessenderloo waar mijn maten niets anders deden dan vloeken als ze schakelden en hun ketting over de tandwielen liep of vanvoor mee opliep )
Phille ik verdenk er u sterk van dat gij cubie betaald hebt om dezen topic te starten, misschien is het gewoon uwen tweeden alias. :D
Gefundenes Fressen.
En de Phille heeft zijnen rohloff alleen maar gekocht om dat hij graag opvalt.
500 EUR, schrijf dat maar op uwen buik. Goedkoper dan 800 vindt ge ze niet en dan moet ge zelf prullen bij montage en garantie.
Die paar % verlies lijken misschien veel, maar dat is tov nen derailleur in ideale omstandigheden.
Hoe dikwijl bevindt nen derailleur zich in ideale omstandigheden(perfect gesmeerde ketting, rechte kettinglijn, geen modder, geen speling door slijtage enz).
Alleen op fullies met 4 draaipunten deugt het niet volgens het nicolai forum.
Gefundenes Fressen.
En de Phille heeft zijnen rohloff alleen maar gekocht om dat hij graag opvalt.
500 EUR, schrijf dat maar op uwen buik. Goedkoper dan 800 vindt ge ze niet en dan moet ge zelf prullen bij montage en garantie.
Die paar % verlies lijken misschien veel, maar dat is tov nen derailleur in ideale omstandigheden.
Hoe dikwijl bevindt nen derailleur zich in ideale omstandigheden(perfect gesmeerde ketting, rechte kettinglijn, geen modder, geen speling door slijtage enz).
Alleen op fullies met 4 draaipunten deugt het niet volgens het nicolai forum.
- Herman
- Mountainbiker
Phille, is dat dan met nen 42 vooraan?Thierry wrote:Ik heb al een paar keer met de Phille gecheckt hoe die verhoudingen zitten (op de lichtste versnelling) ...nothing 's impossible wrote:Verder, hoe staat het met de verhoudingen?
Hoe staat de kleinste verhouding vergeleken met een 22/32 en hoe staat de grootste tegen een 42/11 ???
Met een 16 achteraan, rijdt Phille in zijn lichtste versnelling net een fractie zwaarder dan ikke op nen 22/34.
Met een 17 achteraan rijdt hij lichter dan ikke (gecheckt in de Alpen deze zomer).
Er staan op de Rohloff-site enkele pdf's met de overeenkomsten, maar die zijn wat afgerond.
k heb het zelf eens uitgerekend en ik kom aan:
Rohloff 16/42 in eerste = 0.73 ofte shimano 22/30
Rohloff 16/42 in veertiende = 3.85 ofte tussen shimano 44/12 en 44/11
Rohloff 17/42 in eerste = 0.69 ofte tussen shimano 22/30 en 22/34
Rohloff 17/42 in veertiende = 3.62 ofte shimano 44/12
k ga mij der vanvoren nen Boone Ti op zetten dus het moet direct juist zijn
ps: voor de geinteresseerden in het werkelijke verlies tussen deze systemen staat er een technisch artikel op de Rohloff-site:
http://www.rohloff.de/?p=TECHNIK/SPEEDHUB/Wirkungsgrad
De eerste 3 versnellingen hebben een iets lager rendement, doch dit is van de grootteorde van het verschil tussen een propere en een vuile ketting, meer niet. Wij hebben 2 weken geleden met 3 vrienden zo'n bike getest en hadden ook die indruk. Eens je naar de grotere versnellingen gaat, lijkt hij zelfs minstens identiek aan shimano (zie ook hun tabel).
- phille
- Mountainbiker
Die indruk had ik ook, MAAR in vrijloop rijd je meestal alleenb bergaf, ik heb bij mezelf gemerkt dat ik steeds trap en weinig bol. dus ook dat argument is eigenlijk (voor mij althans) ni van toepassingreder40 wrote:maar ik vind de weerstand die ge hebt bj de vrijloop eigenlijk veel te groot.(dus denk ik toch dat ge iets harder zult moeten duwen als bij een gewoon cassette)
In bergaf ga je inderdaad freewheelen, maar dan is de total weerstand ifv uw versnelling en kracht uitgeoefend verwaarloosbaar
Kijk dit is een interpretatie, en het is MIJN stijl van rijden, maar ken jij als derail gebruiker echt jou stijl wanneer je trapt ? Als ik destijds met mijn derail reed dan trapke ik al eens achteruit, gewoon voor de fun, wel dan deed mijn derail ook vies zenne. En van achteruit te trappen geraak je niet vooruiit loL