afvallen, topic nr... 101?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
appel
Mountainbiker

Post by appel »

Als je maar een half uur kan trainen is zo intensief mogelijk trainen het voordeligst, als je 2 uur tijd hebt is lage hf beter. Een uur tijd = twijfelgeval, dus mss afwisselen?

Wat wel héél belangrijk is om af te vallen met dat half uur intensief trainen: de 2 uur na je training niet eten (wel water drinken!). Op die manier verbrand je je directe energievoorraad (suikers...) tijdens je training. Om die voorraad aan te vullen gaat je lichaam, als je niet eet, na je training nog een tweetal uur vet verbranden. Dat zou zeer effectief zijn normaal, maar ik ben zeker geen expert....

Hopelijk heb je er wat aan, uitproberen wat voor jou het beste werkt zou ik zeggen.

Grtz
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Minder eten kan, maar dan heb ik constant honger...
Dus 1500kcal per dag eten zonder honger zie ik hier nog nie lukken...

Daarom dat ik me afvroeg of het hongergevoel nu wel of niet goed is als je wil afvallen...

5 maaltijden per dag is ook moeilijk haalbaar hier, maar tussendoor een Granny ofzo, da's ook nie zo goed denk ik? Al is het maar om het hongergevoel te stoppen?

Als ik een spinningles van een uur doe zou ik volgens m'n Polar ergens tussen de 700 en 900kcal verbrandt hebben, hangt af van wie er les geeft.

Lopen en crosstrainer, iets meer dan 400kcal op een half uur.

En als ik een uurke op m'n eigen ga fietsen op zo'n spinningfiets zit ik op een 600-700kcal.

Zo'n Polar zal wel niet 100% juist zijn, maar dan heb je toch een indicatie.

Deze voormiddag ben ik bv een half uur met gewichten bezig geweest en daarna een half uur gelopen en een uur gefietst.
Dus zowieso 1000kcal verbrandt en dan tel ik de fitness er nog niet bij.

Ik begrijp alleen niet goed dat ik door heel het jaar thuis op m'n gewicht blijf hangen terwijl ik nogal wat bier achterover sla en niet op m'n eten let.
Ik ben thuis een grote eter en ga minstens een keer per week naar de frituur.
Eigenlijk lette ik nergens op thuis.

En dan ga je nu meer trainen en minder eten en toch krijg ik da gewicht niet omlaag... kan er niet goed aan uit eigenlijk.

De weegschaal buiten gooien en enkel de broeksriem als referentie is ook een optie.
De riem moet al wat strakker, maar ik ben ook nuchter genoeg om niet te willen geloven dat ik hier al enkele kilo's spierkracht ontwikkeld heb op 2 maand en half.
Kameel^
Mountainbiker

Post by Kameel^ »

sinds ik fiets kan ik ook heel goed op gewicht blijven, maar voor echt af te vallen... moet ik echt wel wa honger lijden. Wat bij mij werkt is 's avonds het laatste eten rond een uur of 6, dan wa gaan sporten en daarna niks meer eten buiten wat water ofzo. Dan pas val ik af. Dus dan lijdt ge alleen 's avonds wat honger, overdag niet dus.
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Laat eten en voor de TV zitten is inderdaad een boosdoener. Kijk naar de eetgewoonten van bvb Spanjaarden: vroeg in de morgen aan de gang met niets in de maag, dan een broodje eten in een tapasbar...EN dan feest vieren om 22.00 (uitgebreid maaltijd en dan bed in)...Bekijk ze dan wanneer, vooral de vrouwen aan het verouderen zijn, Michelin(e) poppen.
Beter een fruit of 2 eten, geen zoete dranken, zoals PEPSI of COLA..
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

kawa wrote:, maar tussendoor een Granny ofzo, da's ook nie zo goed denk ik? Al is het maar om het hongergevoel te stoppen?
da's prima

of een stuk fruit, of een boterham met beleg.. Doet er niet toe. ALs je uw spijsvertering maar aan de slag houdt. Je gaat geen hongergevoel krijgen, en je gaat 's middags en 's avonds, bij uw hoofdmaaltijden, ook sneller een verzadigd gevoel hebben.

Ik ken iemand die 's ochtends en 's middags bijna niks at (shakes) en 's avonds een dikke maaltijd. Kon geen gram verliezen.
Tot hij hetzelfde aantal calorieën over de ganse dag begon te verspreiden. Het resultaat is redelijk ongelooflijk (meer dan een kilo per week eraf).
Ge moet maar eens op vertraagd metabolisme googelen.
Goohooni
Mountainbiker

Post by Goohooni »

el gordo wrote:Hij focust niet op calorieën verbruiken, maar op vetten verbranden.
En dat moet je doen op lage hartslag, geen intensieve training. Als je intensief traint verbruik je ook suikers en eiwitten tegenover voornamelijk vetverbranding tijdens niet-intensieve trainingen.
klopt, maar als je uw suiker/koolhydraten potje uitput, gaat uw lichaam de rest van de dag meer moete terug vallen op het andere energiepotje.. vetten..
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

catchup! wrote:
kawa wrote:, maar tussendoor een Granny ofzo, da's ook nie zo goed denk ik? Al is het maar om het hongergevoel te stoppen?
da's prima

of een stuk fruit, of een boterham met beleg.. Doet er niet toe. ALs je uw spijsvertering maar aan de slag houdt. Je gaat geen hongergevoel krijgen, en je gaat 's middags en 's avonds, bij uw hoofdmaaltijden, ook sneller een verzadigd gevoel hebben.
Dacht dat zelfs zo'n "gezonde" koeken ook veel suikers bevatten en dus ook taboe waren...
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Rijstwafels.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

zoals ik al zei : je kan qua voedingconsumatie de calorieen beperken tot een minder aantal dan je verbruikt zonder daarvoor honger te moeten lijden.
maar anderzijds zal je in eerste instantie een vals hongergevoel krijgen (enkele dagen), omdat je lichaam moet afkicken van de overvloed aan toegevoegde suikers in de voeding... je krijgt in de meeste gevallen, dagelijks veel meer binnen dan dat je daadwerkelijk nodighebt, en dat creeert een steeds sneller opkomend hongergevoel en doet je meer en meer eten... met vet worden als resultaat.

je moet hoe dan ook je voedingsgewoonten aanpassen en een programma opmaken in de vorm van voeding / training combinatie.

hoe je het keert of draait : je zal opofferingen moeten maken, de 'afkick' van voeding is vooral een mentale gewoonte die je moet doorbreken om te normaliseren.
je krijgt niets kado... je moet er aan werken.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Dus honger in de beginperiode is dus wel goed en volkomen normaal.

Ik dacht dat je geen honger mocht hebben en dat je je maag moet laten werken.

Nu ik gezonder (en vooral minder) aan het eten ben heb ik meestal na een uur al terug honger. :-D
Zal dan maar eens op m'n tanden bijten de volgende dagen.

Ben nu in 10 weken tijd zo'n 6kg kwijtgeraakt door gezonder te eten, door m'n bier te laten en door meer te sporten.

Ga nu een tandje bijsteken en dus het hongergevoel eens te laten voor wat het is. Er zou nog zo'n 5-6kg af mogen...

Maar zit nog met enkele vragen.

- Is cardio op nuchtere maag nu een goed idee eigenlijk?
Ik heb de mogelijkheid om zo'n 2 a 3 keer per week een training te doen voor m'n ontbijt.
Of kan ik beter gewoon een tijdje na het ontbijt gaan sporten?
Post Reply