Zo 18/03/2012 Oud-Heverlee :: 27ste SVK Vriendentocht Mounta

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
roger
Mountainbiker

Post by roger »

jaro wrote:
Bulls Eye wrote:Prima organisatie, als ik dan toch een minpuntje mag zeggen,"DIE ROOSTER"!! Blijkbaar vallen er hier heel veel mensen op. Net voor ons iemand van de kelberg op de grond, 5 sec later volgend slachtoffer. Zou de organisatie hier bv geen bord kunnen zetten of zelfs nog beter een tapipleinke erover... Mss een idee voor volgende keer. Voor de rest niets dan positief nieuws.
Dat tapipleinke zal ni gaan denk ik, daar gaan de beeskes mee over en dat zal niet mogen van de boswachter.
Ik snap wel niet waarom dat daar zoveel gevallen is, ben daar al zo dikwijls overgereden zonder problemen, is toch niks speciaals. :wink:
De meesten vallen daar wanneer ze de zijkant van zo een staaf raken die in de rijrichting ligt,dan heb je hetzelfde effect als je met je voorwiel een borduur raakt of als je iemand zen achterwiel raakt dan is het ook moeilijk om je recht te houden.

Heb daar ook al iemand zien liggen met een sleutelbeenbreuk maar kon niet veel doen want de ambuance was al op weg.Dus ik let daar ook altijd goed op dat ik mooi tussen die dwarstaven rij,voorheen had ik dat ook nooit gedacht dat je daar kan vallen.
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Nu snap ik het Roger, die staven in rijrichting moet je inderdaad altijd afblijven.

In een groep en op onbekend terrein zal dat natuurlijk niet altijd evident zijn.
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Over welke "rooster" gaat het eigenlijk ?
Worden hiermee de metalen staven van ca. 3 meter lang mee bedoeld die parallel met de rijrichting lagen ? Daar heb ik netjes op gereden :-)
Er lagen er zo 2 of 3 langs elkaar als ik me goed herinner.

Ik kan me verder niet herinneren dat ik een gevaarlijke rooster ben tegengekomen.

Het enige waar ge moest voor opletten was het trapje aan het begin, maar de mannen met de dozen voor de inschrijfstrookjes waarschuwden je hiervoor. Da was voor de rijders die misschien nog nie goe wakker waren want zo moeilijk was dat ook niet.
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Roosters om wild tegen te houden, aan in en uitgang van bos, zoals aan de Naamsesteenweg.
vivkemobiel
Mountainbiker
Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Post by vivkemobiel »

jaro wrote:Roosters om wild tegen te houden, aan in en uitgang van bos, zoals aan de Naamsesteenweg.
Das goed dat er hier mensen dit aanhalen want ik had ook nooit gedacht dat je daarop zo gemakkelijk kan vallen; ben daar altijd al overgevlogen
#-o #-o
maar ik zal nu in ''t vervolg wat voorzichtiger zijn =D>
WS
Mountainbiker

Post by WS »

Ik ben ook onderuitgegaan op dat rooster, ben nochtans een local, ik denk dat iedereen dat wat schuin pakte omdat het ideale spoor van kant veranderde ofzo. Buiten een gat in m'n broek valt de schade gelukkig mee - die kasseikes gleden goed door.

Verder was de 73,5 idd een mooi tochtje - die van de 40 en de 50 deden vooral bloso-route leek me?
Mooi ook hoe er vaak naar andere wegjes en rijrichtingen dan die van de voorbije toertochten gezocht werd, bv bij de klimmetjes in Wallonië.
Het lange stuk door de velden was goed om even lekker los te trappen, al stond er wel een stevig windje.
Na de afdaling vol stenen richting Nethen toch weeral platte banden gezien, ik snap niet hoe men zich daar blijft aan laten vangen.
Ivm de bewegwijzering: mooie lay-out, al mochten de pijltjes wat opvallendere kleuren hebben en waren de lettertjes wat klein bij de splitsingen. Het 'vergeet niet te drinken'-bordje aan het eind van dat steile ding vond ik wel hilarisch.
Bevoorrading: lekkere energiedrank!
Libra
Mountainbiker

Tombola

Post by Libra »

Ik sluit me aan bij de lovende commentaren hierboven, maar wil wel een kleine opmerking maken in de marge. Tombola's zijn mooie initiatieven, maar wees aub correct hierin. Mensen verplichten een e-mailadres achter te laten en vooral hen zo te verplichten toe te staan dat 'derden' hier commercieel misbruik van kunnen maken vind ik echt niet kunnen. Dit zijn heuse 'google-praktijken' en vind ik bijzonder jammer. Als daarbij ook nog de verplichting vermeld wordt om er bij de trekking om 13u bij te zijn, dan sluit je automatisch een aantal mensen uit of ze moeten op dat moment nog beslissen om dan toch maar niet de 72 te doen om zeker op tijd terug te zijn.
Ik weet dat het een detail is in het geheel, maar ik wilde het toch even kwijt. Verder alles picobello en nergens problemen gehad. Zelfs niet met de veeroosters (misschien werkten de roosters te goed en konden enkele ezeltjes en kalfjes er daarom niet over ;-) Grapje hé mannen, het kan soms veraderlijk zijn).
houffabiker
Mountainbiker

Post by houffabiker »

Twas idd nen vree goeien tocht,had al eens de bloso gedaan van Bertem,maar dien is slecht bepijld,dus had wa schrik hiervoor.Heb juist één opmerking i.v.m bepijling,er was op een splitsing in V-vorm padje, de pijl was een beetje verkeerd geplaatst.Voor de rest dik in orde,zeker bevoorrading,want was mijn drinkpulle vergeten #-o. In ieder geval kom ik volgend jaar terug,hopelijk met mijn eigen 29",was met den test bike van mijnen fietsenmaker Resi-Bike besten fietsenmaker vant waasland ale nar mijn gedacht he.Zeker es langs gaan gespecialeerd in mtb's onder andere Cannondale, GT en andere.
Xfrank
Mountainbiker

Post by Xfrank »

allé 100 dan :-D
phille
Mountainbiker

Post by phille »

filmpje op de zoenk site tussen de verslagen

vooral gedegouteerd van die 2 knurften die hun afval gewoon overboord smijten !
Post Reply