vulkan eifel marathon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
sennevh
Mountainbiker

Post by sennevh »

wij hebben vorig jaar met heel de ploeg meegedaan. we hadden een hotel op 10km van de start, ideale opwarming
we hebben met 10-15 man meegedaan waarvan 6 de ultra (100km) ik zat ergers rond de 40ste plaats denk ik, wat wil zeggen dat het niet te technisch is, vooral goed kunnen klimmen en snel bergaf durven rijden helpt :-) dat laatste moet ik nog aan werken...
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

Wanneer wordt de Ultra gereden op vrijdag (14) of Zaterdag (15) ?
KVDB
Mountainbiker

Post by KVDB »

Zaterdag
sennevh
Mountainbiker

Post by sennevh »

alles op zaterdag,

de ultra start eerst , dan de marathon, dan de 80 en de 60... allemaal met een half uur tussen dacht ik...
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

bedankt voor de info

kunt ge daar ergens een tent opslaan voor ene dag ? Of best iets reserveren.
blades
Mountainbiker

Post by blades »

The Doctor 46 wrote:bedankt voor de info

kunt ge daar ergens een tent opslaan voor ene dag ? Of best iets reserveren.
Op tijd reserveren ! Tenzij ge in een tent slaapt natuurlijk, bos en weiden genoeg in de buurt :)
bdc
Mountainbiker

Post by bdc »

Fijn evenement, vorig jaar met drie man meegedaan, ikke en nog ene de 65, onze derde man de 85. Een maand op voorhand overnachting gereserveerd, wel niet meer in Daun zelf, maar een pension in een dorpje wat verder (met afdaling van 5km om naar de start te rijden, maar dus helaas ne klim om terug te rijden :drunk: ).

Parcours: lange klimmen, geen al te moeilijke afdalingen, zeer mooie omgeving. Ook redelijk wat toeschouwers, die echt iedereen aanmoedigen - leuke sfeer. Heel in 't begin efkes moeten aanschuiven om onder een smal brugje te rijden, verder nergens file.

't Is hier al eens gezegd: als ge geen fan zijt van bruisende dranken aan de bevoorrading, neem dan zeker een camelbak mee met niet-bruisende drank! 8)

Waarschijnlijk gaan we dit jaar terug... misschien probeer ik wel de 85km te rijden...
prosserke
Mountainbiker
Location: Cannondale flash 29er carbon , Scott 930 2014 , Ridley Helium , Ridley X-Fire

Vulkanbike

Post by prosserke »

Vorig jaar voor de eerste keer deelgenomen aan de 60km , ga dit jaar voor de 85km gaan.

Perfekte organisatie ( enkel de prijuitrijking was een chaos , heeft enkele uren geduurd voor dit uit de doeken was ), gezellige sfeer.

Gisteren al een overnachting vast gelegd (op 3km vd start ) , er was al niet veel meer te vinden.
Girlpower
Mountainbiker

Post by Girlpower »

Een tip misschien :wink:

Wij hebben een vakantiehuis in Lissendorf (Vulkaan Eifel) te huur. Het weekend van de marathon is het huis nog vrij. We hebben in totaal 14 slaapplaatsen. Water, gas, stroom, bad- en bedlinnen zijn inbegrepen.
Grote garage voor de fietsen.
www.eifelhuiszonnebloem.tk

Greetz,

ps: veel succes met de marathon !!
swoosher
Mountainbiker

Post by swoosher »

ook aanwezig met der raketmannen!! :-D
wij maken er een heel weekend van met deelname aan de ultra.
weet niet wa te verwachten ma wel dat ga zwaar zijn denk ik.
:P
Post Reply