1 van die 2 mannen was Thomas Frischknecht. Lijkt me, dat die man, toch wel een beetje ervaring heeftSandcrawler wrote:Ahzo,en die mannen spreken uit ervaring?Of hebben ze die onzin ergens op een mtb-forum gelezen?S k u l l wrote:Volledige wedstrijd was live te volgen via Red Bull TV (http://live.redbull.tv/events/33/ucistop1-xc2/) en is er nog steeds te bekijken.
Tijdens de wedstrijden hadden de commentatoren het ook over de wielgrootte (Absalon 26; Nino 27,5; Kulhavy en Stander 29).
Volgens hun is het afhankelijk van de framegrootte, iemand die (in 26'' frame) een XS of S heeft blijft best bij 26'', voor een M is 27,5 optimaal en vanaf L en XL 29''.
Lijkt me een mooie en logische conclusie!
Prepare for the 650b wheel-sized revolution
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Post by Sandcrawler »
Bwaja,22x meer ervaring dan de rest hier zekers.Swannie wrote:1 van die 2 mannen was Thomas Frischknecht. Lijkt me, dat die man, toch wel een beetje ervaring heeftSandcrawler wrote:Ahzo,en die mannen spreken uit ervaring?Of hebben ze die onzin ergens op een mtb-forum gelezen?S k u l l wrote:Volledige wedstrijd was live te volgen via Red Bull TV (http://live.redbull.tv/events/33/ucistop1-xc2/) en is er nog steeds te bekijken.
Tijdens de wedstrijden hadden de commentatoren het ook over de wielgrootte (Absalon 26; Nino 27,5; Kulhavy en Stander 29).
Volgens hun is het afhankelijk van de framegrootte, iemand die (in 26'' frame) een XS of S heeft blijft best bij 26'', voor een M is 27,5 optimaal en vanaf L en XL 29''.
Lijkt me een mooie en logische conclusie!
Ik had ni geluisterd dus ik wist ni wie het was,maar wil da zeggen da hij ervaring heeft met de verschillende wielmaten?
En toen hij nog ne meter70 was,laat ons zeggen ergens halfweg de jaren negentig kon hij nog gene 29er of 650b getest hebben.
Ge hoort hier regelmatig groteren zeggen dat grote wielen niks is voor klein mannen,zever,er zijn in ieder geval grenzen ja ivm stuurhoogte,alsge 1m60 bent kan ik geloven dat ge nen 29er nimeer tegoei kunt afstellen ja.
Er circuleert een foto van frischknecht op een 27,5, als zijn huidige fiets. Dezelfde als nino, hij is dan ook team manager ofzo van scott swisspower. Met een 26 heeft hij geheel zijn carriere gebold en op een 29 zal hij ook al gezeten hebben zeker... dus hij is wel de persoon die zo'n uitspraken mag doen denk ikSandcrawler wrote:Bwaja,22x meer ervaring dan de rest hier zekers.Swannie wrote:1 van die 2 mannen was Thomas Frischknecht. Lijkt me, dat die man, toch wel een beetje ervaring heeftSandcrawler wrote: Ahzo,en die mannen spreken uit ervaring?Of hebben ze die onzin ergens op een mtb-forum gelezen?
Ik had ni geluisterd dus ik wist ni wie het was,maar wil da zeggen da hij ervaring heeft met de verschillende wielmaten?
En toen hij nog ne meter70 was,laat ons zeggen ergens halfweg de jaren negentig kon hij nog gene 29er of 650b getest hebben.
Ge hoort hier regelmatig groteren zeggen dat grote wielen niks is voor klein mannen,zever,er zijn in ieder geval grenzen ja ivm stuurhoogte,alsge 1m60 bent kan ik geloven dat ge nen 29er nimeer tegoei kunt afstellen ja.
- Kristof Huyck
- Mountainbiker
Post by Kristof Huyck »
Die uitspraak moet ge ergens wel kaderen natuurlijk. Ze hebben het hier over XC race, wat toch wel wat verschilt met bijvoorbeeld tt's rijden of zelfs XC marathon
Frischknecht heeft alvast enige ervaring met 650b: http://www.bikeradar.com/gallery/articl ... %2Farticle
Overigens is Stander 1m74 en die reed met een 29er, dusja alles is wat relatief.
Frischknecht heeft alvast enige ervaring met 650b: http://www.bikeradar.com/gallery/articl ... %2Farticle
Overigens is Stander 1m74 en die reed met een 29er, dusja alles is wat relatief.
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Post by Sandcrawler »
Heeft hijzelf ervaring opgedaan toen hij ne meter 70 was?govaert wrote:Er circuleert een foto van frischknecht op een 27,5, als zijn huidige fiets. Dezelfde als nino, hij is dan ook team manager ofzo van scott swisspower. Met een 26 heeft hij geheel zijn carriere gebold en op een 29 zal hij ook al gezeten hebben zeker... dus hij is wel de persoon die zo'n uitspraken mag doen denk ikSandcrawler wrote:Bwaja,22x meer ervaring dan de rest hier zekers.Swannie wrote: 1 van die 2 mannen was Thomas Frischknecht. Lijkt me, dat die man, toch wel een beetje ervaring heeft
Daar gaat 't me om.
Schurter had wss ook gewonnen op ne 26" volgens mij.
Dit alles is weer puur marketing van Scott.
- Sandcrawler
- Mountainbiker
Post by Sandcrawler »
Dit alles neemt niet weg dat ik niet geloof dat 650 fantastisch kan zijn.Er net tussenin en mss van beide wielmaten min of meer de voordelen benutten.