Prepare for the 650b wheel-sized revolution

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Sandcrawler wrote:
S k u l l wrote:Volledige wedstrijd was live te volgen via Red Bull TV (http://live.redbull.tv/events/33/ucistop1-xc2/) en is er nog steeds te bekijken.
Tijdens de wedstrijden hadden de commentatoren het ook over de wielgrootte (Absalon 26; Nino 27,5; Kulhavy en Stander 29).
Volgens hun is het afhankelijk van de framegrootte, iemand die (in 26'' frame) een XS of S heeft blijft best bij 26'', voor een M is 27,5 optimaal en vanaf L en XL 29''.

Lijkt me een mooie en logische conclusie!
Ahzo,en die mannen spreken uit ervaring?Of hebben ze die onzin ergens op een mtb-forum gelezen?
1 van die 2 mannen was Thomas Frischknecht. Lijkt me, dat die man, toch wel een beetje ervaring heeft :lol:
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

Swannie wrote:
Sandcrawler wrote:
S k u l l wrote:Volledige wedstrijd was live te volgen via Red Bull TV (http://live.redbull.tv/events/33/ucistop1-xc2/) en is er nog steeds te bekijken.
Tijdens de wedstrijden hadden de commentatoren het ook over de wielgrootte (Absalon 26; Nino 27,5; Kulhavy en Stander 29).
Volgens hun is het afhankelijk van de framegrootte, iemand die (in 26'' frame) een XS of S heeft blijft best bij 26'', voor een M is 27,5 optimaal en vanaf L en XL 29''.

Lijkt me een mooie en logische conclusie!
Ahzo,en die mannen spreken uit ervaring?Of hebben ze die onzin ergens op een mtb-forum gelezen?
1 van die 2 mannen was Thomas Frischknecht. Lijkt me, dat die man, toch wel een beetje ervaring heeft :lol:
Bwaja,22x meer ervaring dan de rest hier zekers.
Ik had ni geluisterd dus ik wist ni wie het was,maar wil da zeggen da hij ervaring heeft met de verschillende wielmaten?
En toen hij nog ne meter70 was,laat ons zeggen ergens halfweg de jaren negentig kon hij nog gene 29er of 650b getest hebben.
Ge hoort hier regelmatig groteren zeggen dat grote wielen niks is voor klein mannen,zever,er zijn in ieder geval grenzen ja ivm stuurhoogte,alsge 1m60 bent kan ik geloven dat ge nen 29er nimeer tegoei kunt afstellen ja.
govaert
Mountainbiker

Post by govaert »

Sandcrawler wrote:
Swannie wrote:
Sandcrawler wrote: Ahzo,en die mannen spreken uit ervaring?Of hebben ze die onzin ergens op een mtb-forum gelezen?
Ik had ni geluisterd dus ik wist ni wie het was,maar wil da zeggen da hij ervaring heeft met de verschillende wielmaten?
En toen hij nog ne meter70 was,laat ons zeggen ergens halfweg de jaren negentig kon hij nog gene 29er of 650b getest hebben.
Ge hoort hier regelmatig groteren zeggen dat grote wielen niks is voor klein mannen,zever,er zijn in ieder geval grenzen ja ivm stuurhoogte,alsge 1m60 bent kan ik geloven dat ge nen 29er nimeer tegoei kunt afstellen ja.
Er circuleert een foto van frischknecht op een 27,5, als zijn huidige fiets. Dezelfde als nino, hij is dan ook team manager ofzo van scott swisspower. Met een 26 heeft hij geheel zijn carriere gebold en op een 29 zal hij ook al gezeten hebben zeker... dus hij is wel de persoon die zo'n uitspraken mag doen denk ik
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

Die uitspraak moet ge ergens wel kaderen natuurlijk. Ze hebben het hier over XC race, wat toch wel wat verschilt met bijvoorbeeld tt's rijden of zelfs XC marathon :wink:

Frischknecht heeft alvast enige ervaring met 650b: http://www.bikeradar.com/gallery/articl ... %2Farticle
Overigens is Stander 1m74 en die reed met een 29er, dusja alles is wat relatief.
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

govaert wrote:
Sandcrawler wrote:
Swannie wrote: 1 van die 2 mannen was Thomas Frischknecht. Lijkt me, dat die man, toch wel een beetje ervaring heeft :lol:
Er circuleert een foto van frischknecht op een 27,5, als zijn huidige fiets. Dezelfde als nino, hij is dan ook team manager ofzo van scott swisspower. Met een 26 heeft hij geheel zijn carriere gebold en op een 29 zal hij ook al gezeten hebben zeker... dus hij is wel de persoon die zo'n uitspraken mag doen denk ik
Heeft hijzelf ervaring opgedaan toen hij ne meter 70 was?
Daar gaat 't me om.
Schurter had wss ook gewonnen op ne 26" volgens mij.
Dit alles is weer puur marketing van Scott.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

heel dat 650b en dat 29er gedoe is marketing
Sandcrawler
Mountainbiker

Post by Sandcrawler »

Dit alles neemt niet weg dat ik niet geloof dat 650 fantastisch kan zijn.Er net tussenin en mss van beide wielmaten min of meer de voordelen benutten.
JanC
Mountainbiker

Post by JanC »

Headshot wrote:heel dat 650b en dat 29er gedoe is marketing
Spijtig dat hier geen groene bollekes uitgedeeld kunnen worden!
Ach, hoe zotter hoe liever, dan wordt al het 26" gerief binnenkort lekker goedkoop. 8)
hANDYman
Mountainbiker

Post by hANDYman »

Headshot wrote:heel dat 650b en dat 29er gedoe is marketing
Idd, daarom dat ik mene 26" afbreuk en ne 2de 29er op te bouwen, nie omdat ik vind dat da leuker rijdt 8)
matthie
Mountainbiker

Post by matthie »

er wordt zoveel commentaar gegeven.
wat goed en slechter is.
weet niemand , iedereen is anders.
kijk naar schoenen en een zadel.
waar ik ga met mijn fiets is al jaren bezig met 27.5.
waarom?
omdat hij te klein is voor 29 inch.
en toch de voordelen van 29inch wou.
testen is de enigste boodschap
Post Reply