Zo 18/03/2012 Oud-Heverlee :: 27ste SVK Vriendentocht Mounta

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Bulls Eye
Mountainbiker

Post by Bulls Eye »

Prima organisatie, als ik dan toch een minpuntje mag zeggen,"DIE ROOSTER"!! Blijkbaar vallen er hier heel veel mensen op. Net voor ons iemand van de kelberg op de grond, 5 sec later volgend slachtoffer. Zou de organisatie hier bv geen bord kunnen zetten of zelfs nog beter een tapipleinke erover... Mss een idee voor volgende keer. Voor de rest niets dan positief nieuws.
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

Ook voor mij mocht deze rit niet ontbreken.
Verleden jaar de 50km en dit jaar was de oorspronkelijke planning om de 72km te doen.

Dit was natuurlijk niet met een ziekte voorzien waar ik dik 3 weken van in puin gelegen heb. Verleden week in Ravels zelfs al krampen na amper 35km. :oops:
Aan de start toch maar de volle pot betaald en gezegd dat ik onderweg wel zou kiezen. En natuurlijk met mijn botte kop voor de 72km gekozen en het ging erg goed. Althans, dat dacht ik toch maar na 45km schoten de krampen mij weeral rond de oren terwijl ik toch echt wel voldoende had gegeten en gedronken. Toch doorgezet en uiteindelijk de 72km volledig kunnen uitrijden op wilskracht.

Volgend jaar rematch want deze wil ik voor geen geld missen.
Super toch, super bevoorradingen en een erg prachtig parcours. Hellingen mooi aangegeven alhoewel dit soms wel eens misleidend kan zijn. Misschien volgend jaar het maximum stijgingspercentage er ook bijzetten want ik heb me daar op sommige klimmen serieus in vergist. :oops:

Uiteindelijk toch nog een gemiddelde wat 1km/u hoger lag dan verleden jaar en ik had verleden jaar maar de 50km gedaan dus ik was toch content.

http://connect.garmin.com/activity/159048381
toscana
Mountainbiker

Post by toscana »

Zeer leuke tocht. Gekozen voor de 72 en vond het stuk tss km 38 en 43 wel goed gezien. Het was na de hellingen in pecrot en kon deze stukken goed gebruiken om even tot adem gekomen en te herstellen van een stevige val. bevooraardigen waren meer dan ok.
El Torito
Mountainbiker

Post by El Torito »

SUPERRIT samen met mijn mattie HBbiker alias mr Lefty de 53 gereden zwaar tochtje dit omdat we niet vaak verder komen dan Antwerpen streep Mol, toch maar 3 uur onderweg geweest incl. de perfecte bevoorradingen niet slecht voor die 50 plussers, één minpuntje dit kan je ook vragen aan HBbiker "DAT ROOSTER" waar Focus Bonito zwaar crashte maar gelukkig weinig schade aan body en bike. De witte lintjes blijven op de bikes. Hee Lefty het leek wel of we op vakantie waren toch.
Ciao :wink: =D> [/b]
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Bulls Eye wrote:Prima organisatie, als ik dan toch een minpuntje mag zeggen,"DIE ROOSTER"!! Blijkbaar vallen er hier heel veel mensen op. Net voor ons iemand van de kelberg op de grond, 5 sec later volgend slachtoffer. Zou de organisatie hier bv geen bord kunnen zetten of zelfs nog beter een tapipleinke erover... Mss een idee voor volgende keer. Voor de rest niets dan positief nieuws.
Dat tapipleinke zal ni gaan denk ik, daar gaan de beeskes mee over en dat zal niet mogen van de boswachter.
Ik snap wel niet waarom dat daar zoveel gevallen is, ben daar al zo dikwijls overgereden zonder problemen, is toch niks speciaals. :wink:
HBbiker
Mountainbiker

Post by HBbiker »

Allereerst, nogmaals, ons medeleven met alle betrokkenen van de busramp.

Daarnaast, organisatie, bedankt voor de geste van de witte lintjes. Ze zullen zolang mogelijk op onze fiets of helm blijven.

Perfecte rit organisatie, mede door het fantastische weer, de +/- 100 km uit Breda waren meer dan de moeite waard. Waarvoor onze dank.

Zoals mijn mattie Focus Bonita refereerde "het rooster" was dangerous. Hij ging er echt flink onderuit, terwijl ik normaal degene ben die er onderuit gaat of een bodycheck van een boom krijgt.
Maar goed, eind goed al goed, we hebben genoten, zeker van de hoogtemeters die er in de lage landen niet veel aanwezig zijn.
We komen zeker van de zomer of anders volgend jaar terug.

Groot =D> =D> =D> =D> voor de organisatie!
HBbiker
Mountainbiker

Post by HBbiker »

jaro wrote:
Bulls Eye wrote:Prima organisatie, als ik dan toch een minpuntje mag zeggen,"DIE ROOSTER"!! Blijkbaar vallen er hier heel veel mensen op. Net voor ons iemand van de kelberg op de grond, 5 sec later volgend slachtoffer. Zou de organisatie hier bv geen bord kunnen zetten of zelfs nog beter een tapipleinke erover... Mss een idee voor volgende keer. Voor de rest niets dan positief nieuws.
Dat tapipleinke zal ni gaan denk ik, daar gaan de beeskes mee over en dat zal niet mogen van de boswachter.
Ik snap wel niet waarom dat daar zoveel gevallen is, ben daar al zo dikwijls overgereden zonder problemen, is toch niks speciaals. :wink:
Beste Jaro, medebiker, onze Focus Bonita weet heus wel wat roosters zijn, die met medeweten van de boswachter zijn neergelegd. In het schone markdal tussen Meer en Breda langs de Mark liggen zat van deze roosters, en onze Focus Bonita fietst elke vrijdag na een aantal trappisten bij Rietje over deze roosters, met andere woorden, het rooster in Heverlee is ook zonder trappist te glad. En Focus was niet de enigste wiens bike er onderuit ging. Maar allez, als wij volgende keer in Heverlee zijn gebruiken wij graag van uw dienst als gids.
BEEKIE
Mountainbiker

Post by BEEKIE »

De problemen i.v.m. de rooster zullen we zeker bekijken en naar volgend jaar toe een oplossing aanbieden. Desnoods duiden we hem voldoende aan zodat iedereen tijdig kan afremmen.
BEEKIE
Mountainbiker

Post by BEEKIE »

Oldie
Mountainbiker

Post by Oldie »

Prima organisatie, als ik dan toch een minpuntje mag zeggen,"DIE ROOSTER"!! Blijkbaar vallen er hier heel veel mensen op.
Voor mij ook iemand onderuit op die rooster. Hij zei dat hij hem redelijk schuin had genomen en was dan ook pijnlijk op zijn linkerflank terecht gekomen op de redelijk scherpe kantjes van de profielen.
Rechtdoor rijden is de boodschap en van de remmen blijven. Ook brugjes in hout zijn link bij vochtig weer.
Nog mijn felicitaties voor de frisse grafische vormgeving van de signalisatie.
Post Reply