Beste,
ik bouw voor de eerste keer een fiets op en heb niet zoveel materialen kennis.
Ik was in de veronderstelling dat met een steek van 104mm en 64mm er meerder opties waren om een 10s mee uit te rusten.
Blijkbaar is dit niet zo.
We zien wel.
Grtz,
Frosti
waarschijnlijk 1000 ste gearing vraag .......... sorry :o(
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Robert Brand
- Mountainbiker
Post by Robert Brand »
Ik zou hem maar proberen te annuleren, en voor een exemplaar gaan waar wel de gewenste tandwielcombinatie oppast.
Ook ik zit met een 'shifting gear' vraag:
Mijn kleinste verzet is momenteel 28 (vooraan) * 34 (achteraan)
Misschien een wat moeilijke vraag om op te beantwoorden maar is dit verzet klein genoeg voor een gemiddelde renner in de ardennen? Of vervang ik beter mijn 28 door een 24? Of is dit verschil te miniem? Op de calculator vind ik het verschil alleszins maar beperkt. Geen idee of er iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt!
Misschien een wat moeilijke vraag om op te beantwoorden maar is dit verzet klein genoeg voor een gemiddelde renner in de ardennen? Of vervang ik beter mijn 28 door een 24? Of is dit verschil te miniem? Op de calculator vind ik het verschil alleszins maar beperkt. Geen idee of er iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt!
-
The Doctor 46
- Mountainbiker
Post by The Doctor 46 »
Denk toch dat ge in de problemen ga komen , heb juist sart-tilman gereden en daar was toch een helling bij dat ik content was dat ik mijn 24 X 36 had.
En dit is nog maar een toertocht van 55km.
Als ge dan later op jaar de Houffa of trophy ardenne wilt gaan rijden , marathons van rond de 100km , zijt ge op het laatste toch blij dat ge zo'ne kleine molen bij hebt.
En dit is nog maar een toertocht van 55km.
Als ge dan later op jaar de Houffa of trophy ardenne wilt gaan rijden , marathons van rond de 100km , zijt ge op het laatste toch blij dat ge zo'ne kleine molen bij hebt.
- Jeanke6
- Mountainbiker
- Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Wordt zwaar! 39/26 crank met 11-36 cassette lijkt me ideaal voor het langere marathonwerk. 38/24 crank voor 9er, of zelfs 36/22 bij heel lange en zware toeren. Maar ik ken je benen niet he. Ik rij aan hoge cadance en met 28*34 lukt me dat in de ardennen zeker niet overal...de_ik wrote:Ook ik zit met een 'shifting gear' vraag:
Alvast bedankt!
Mijn koersfiets staat ingesteld op 2110 en mijn mtb op 2050 mm(Schwalbe 2.1 banden), toch 5cm verschil per wielomwenteling.Jeanke6 wrote:En hoeveel is dat dan in werkelijkheid? Zal niet veel verschillen denk ik.Triple-T wrote:Handig ding maar de wielomtrek klopt toch niet?
een 26x1.95 (mtb) en 23cx700 (racewiel) hebben beiden een omtrek van 2100mm
Op TT's heb ik toch de indruk dat dit juist is