Volledig akkoord!piefkie wrote:@ thorgal
onze volleybalclub organiseert bij mijn weten al minstens 10 jaar een toertocht. De laatste 5 jaar lokken we toch ongeveer 1000 bikers per keer. Volgens mij toch een teken dat we onze organisatie goed aanpakken. We hebben toch nog nooit klachten gekregen dat het parcours precies door volleyballers was uitgezet. Er zijn altijd wel mensen die zagen dat het niet 100% off-road was, maar zo'n parcours uitstippelen is bij ons in de streek onmogelijk, max 80% off-road.
Voor mij mag elke vereniging een toertocht organiseren om hun kas te spijzen, als ze maar hun best doen om ons een mooie route voor te schotelen. Slechte organisaties zullen toch na een tijdje op hun bek gaan.
Professionele organisaties die een tocht organiseren om zo veel mogelijk winst te halen uit een tocht, dat moeten ze verbieden of toch boycotten. Ik probeer er in elk geval zo weinig mogelijk aan mee te doen.
Mijn zonen spelen beiden in een lokale voetbalploeg terwijl ikzelf een fervente biker ben. Sinds enkele jaren organiseren wij ook een VTT. Samen met mijn bikemaat hebben wij voldoende know-how opgebouwd om een goede toerrit te organiseren. Wij zorgen voor parkoers, briefing en controle op het resultaat. De ploeg zorgt voor personeel en accomodatie. Achteraf doen we altijd een debriefing om te zien wat we voor de volgende editie kunnen verbeteren. Ondertussen is het zo een beetje "onze" toerrit geworden en we voelen ons dan ook verantwoordelijk voor het welslagen ervan.
En zoals Piefkie zegt, slechte organisaties gaan vanzelf op hun bek.
Maar dit is eigenlijk een topic voor zwartrijders...