Zo 18/03/2012 Oud-Heverlee :: 27ste SVK Vriendentocht Mounta

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
vivkemobiel
Mountainbiker
Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Post by vivkemobiel »

Ook thuis van de 73 km; wat een organisatie:
Parcours: prachtig prachtig en af en toe een durfstukje =D> =D> =D>
Bevoorrading: =D> =D>
Bewegwijzering: =D> =D>
Het aanduiden van alle beklimmingen: waw en het waren er veel.
En ze hadden de zon besteld: merciekes; echt ideaal mountainbikeweertje.

Geen druppeltje modder; bos bos en nog eens bos.
We hebben hier de 29-er eens kunnen testen.

Ons zien ze hier volgend jaar zeker terug !!
Exile
Mountainbiker

Post by Exile »

Simpelweg een fantastische tocht!
Mooi afwisselend parcours, goede bewegwijzering, goede bevoorrading, enzovoort

Volgend jaar kom ik zeker terug!

Dikke pluim aan de organisatie!!!

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Weeral zoals altijd alles dik in orde.
Ken natuurlijk alles hier in mijn buurt, maar het rijden met anderen maakt er toch weer iets anders van.
Van thuis met fietske vertrokken ( en terug natuurlijk ) en 't is zelfs niet vuil.
Tot de volgende.
manontheside
Mountainbiker

Post by manontheside »

Top!! Tot volgend jaar.
Praeses
Mountainbiker

Post by Praeses »

Fantastische tocht! Goed afgepijld, ruime bevoorrading, perfecte organisatie en wat een parcours!! Vertrokken voor de 72 km maar onderweg samen met mijn kameraad beslist om het toch maar bij de 62 te houden. Volgens mijn Garmin een max stijgingspercentage van 34.6% gehad, kan dit kloppen??? Het was de helling die begon als kasseihelling met in het midden een gootje, en nadien draaiden we rechts het bos in waar het inderdaad serieus naar omhoog ging. Wel kunnen blijven fietsen maar het was maar op het nippertje.
@BEEKIE: bedankt om mijn kameraad op te pikken die na 40 km zijn ketting doormidden had getrapt! =D>
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Vandaag ook komen rijden in Oud-Heverlee

Ik heb de afgelopen maanden al meermaals in deze regio gereden (Pécrot, Pellenberg, Heverlee, Winksele, Korbeek-Dijle) maar deze tocht was met voorsprong de mooiste van allemaal...
Dit zal voor een groot stuk ook wel te maken hebben met het prachtige weer 8-) Het was vandaag gewoon heerlijk biken.

Toen ik wou vertrekken, kwam ik tot de vaststelling dat ik het SD-kaartje van mijn GoPro vergeten was... #-o Geen filmpje van mij dus deze week :-(

De afstand bleek iets langer te zijn, ik had 74 km maar daar klagen we natuurlijk niet over :-)

Over het parcours dus niets dan lof : afwisselend klimmen... soms wat technisch maar doenbaar (behalve 1 stukje) en afdalingen... Voor mij was het van begin tot einde genieten.
Als ik dan toch een minpuntje over het parcours mag geven : tussen km 38 en 43 (als ik goed kan schatten) was het ietwat saai : lange stukken tussen de velden. Maar de rest van het parcours heeft dit dubbel en dik goedgemaakt !!

Ik heb 991 hm gemeten op 74 km.
Afpijling was perfect, overal duidelijk en op tijd aangegeven.
Ook de hellingen waren aangegeven : dit wordt geapprecieerd =D>

Bevoorradingen ook 2 keer dik in orde.
Bewaakte fietsenstalling was voorzien en ook attentvol dat de organisatie witte lintjes uitdeelde ter herdenking van de busramp.

Dikke proficiat aan de organisatie =D>

Zeker en vast tot volgend jaar !
peerke1967
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Post by peerke1967 »

Praeses wrote: Volgens mijn Garmin een max stijgingspercentage van 34.6% gehad, kan dit kloppen??? Het was de helling die begon als kasseihelling met in het midden een gootje, en nadien draaiden we rechts het bos in waar het inderdaad serieus naar omhoog ging. Wel kunnen blijven fietsen maar het was maar op het nippertje.
Uwe garmin zal toch wel efkes kadul geweest zijn denk ik.
Ik heb nog niemand tegenkomen die een helling van 34% op kan rijden.
:-D :-D
Het was mijne eerste keer da ik hier kwam rijden en het was de verplaatsing van 1u30 meer dan waard. =D> =D>
Captain Slow
Mountainbiker

Post by Captain Slow »

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de rest: wat een prachttocht! Veel stukken waren mij bekend, maar anderen dan weer niet en dat maakte het leuk. Soms wel ff verstand op 0 moeten zetten in ene paar afdalingen, maar dat maakt het leuk natuurlijk... Zeer knappe organisatie =D>

53 km gedaan en was meer dan genoeg voor mij na een paar maand rust, denk niet dat ik mijn zetel nog ga uitkomen :-D

Ook helemaal niet druk op parcours, was om 10u gestart. Enkel op laatste stuk waar alle afstanden samen kwamen was wat meer volk te vinden, maar geen overrompeling dus.

EN idd: 2 bevoorradingen op de 53! Nice.

I'll be back!
Praeses
Mountainbiker

Post by Praeses »

peerke1967 wrote:
Praeses wrote: Volgens mijn Garmin een max stijgingspercentage van 34.6% gehad, kan dit kloppen??? Het was de helling die begon als kasseihelling met in het midden een gootje, en nadien draaiden we rechts het bos in waar het inderdaad serieus naar omhoog ging. Wel kunnen blijven fietsen maar het was maar op het nippertje.
Uwe garmin zal toch wel efkes kadul geweest zijn denk ik.
Ik heb nog niemand tegenkomen die een helling van 34% op kan rijden.
:-D :-D
Het was mijne eerste keer da ik hier kwam rijden en het was de verplaatsing van 1u30 meer dan waard. =D> =D>
Hij kreeg daar inderdaad wel wat kuren. Toen ik net boven kwam zag ik hem nog een percentage van 44 procent aangeven, maar dat is niet opgenomen in de track die ik op ridewithgps opgeladen heb. 34% leek me inderdaad ook wel veel. Iemand anders met een meer accurate meting op dat punt?
bdc
Mountainbiker

Post by bdc »

Garmin toestellen zijn voor dergelijke gegevens niet accuraat genoeg denk ik :-D
Op die van mij staat soms +10% in een afdaling :drunk:

Mooi tochtje (72km), met een paar stevige klimmetjes, droge paadjes, goed bike weer, uitstekende afpijling. Mocht ge nu nog een alternatief vinden voor de saaie veldwegen tussen km 37 en 43, dan is het perfect :P ik heb ervan genoten, merci!

Wit lintje was een mooi gebaar, sterkte aan iedereen die erbij betrokken is, en aan jullie medewerker in het bijzonder.
Post Reply