opitterbos trackjes

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Koekwous
Mountainbiker

Post by Koekwous »

Spritser ik zei het nog... :-$
Bedoeling was eigenlijk om hier en daar wat leemgrond achter te laten,kwestie van ook nog wat afwisseling van ondergrond te hebben! :wink:
leikepej
Mountainbiker

Post by leikepej »

Hallo Rene, heb gister van het ANB de weigering gekregen om de terril van As in de marathon op 12 augustus op te nemen. Wel hebben we een akkoord om in de Maasvallei met de terrils in Lanklaar (Eisden) op te biken. Ga jou contacteren om 's avonds eens het plan met mij te bekijken om dan nadien het parcour aan de andere kant van de grote weg naar Neerglabbeek uit te breiden.

Leon
Bruce Wayne
Mountainbiker

Post by Bruce Wayne »

vanmorgen ook weer afgezakt naar opitter. deze keer weer samen met mr C. na wat afwezigheid ivm ziekte of andere smoesjes. Het ging hem redelijk. parcours lag er goed bij. van daar uit doorgereden naar bergerven. jammer van de boswerken. er was een paadje gesneuveld en de motorrijders hadden ook een pad aan de bevrijdingskapel uitgegraven.
maar al met al lekker gefietsts
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

Goed gefietst gisteren in het donker. Sommige stukjes liggen er zowaar stoffig bij!

http://www.pinkbike.com/video/247799/
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Ik heb het voorbije weekeinde al één boom die de doorgang van de single tracks blokkeerde kunnen verwijderen. De andere is nét te zwaar om hem weg te krijgen en daar heb ik een nieuw lusje gemaakt. Op termijn zal ik toch proberen hem weg te krijgen.

Verder lijkt de rust in het bos teruggekeerd en liggen de paadjes er OK bij. Komend weekeinde ga ik nog een paar vergeten doorsteken opnieuw "accentueren" zodat de gebruikers deze ook in hun tochtjes kunnen opnemen.

EDIT: zaterdagvoormiddag ga ik aan die boom even wachten tot de eerstvolgende mtb-er passeert. Met 2 of 3man denk ik dat we die boom wel omgelegd krijgen om de track vrij te krijgen. Hem doorzagen is geen optie, dan kan een alleengaande jager hem te gemakkelijk terugleggen [-X
spritser
Mountainbiker

Post by spritser »

als je zaterdag niemand vind die u helpt moet je zondagmorgen maar even komen dan zijn we er met een paar dan helpen wij u wel :wink:
stumpy_bree
Mountainbiker

Post by stumpy_bree »

Hoi Rene, allereerst bedankt voor al de moeite die je gedaan hebt om nieuwe track te maken en te onderhouden in Opitterbos. Ben na een pauze van 8 jaar terug beginnen te biken, en het deed deugd zoveel mooie tracks aan te treffen. Heb er zelf nu ook een favoriete ronde van ongeveer een 10 km waarop ik met goed kan uitleven.
Tot nu toe heb ik er wel nog niet veel volk aangetroffen, misschien toch eens afspreken: misschien zijn er immers nog super tracks die ik niet ken...

Die boom die jij bedoeld ligt inderdaad maar stom in de weg. Is er geen mogelijkheid om er over te gaan? (zandheuwel, eventueel houten helling voor en achter plaatsen?) Wil geurst meehelpen, ook met het wegslepen.

grts
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

hoikes,

Fijn te horen dat er weer een enthousiaste gebruiker bijgekomen is...

Ik vrees dat enkel wegslepen en/of dat middenstuk afzagen voldoende soelaas zal brengen. Als ik een schans maak zal hij binnen de kortste tijd verdwijnen. Ik kan deze boom nét niet alleen omslepen.
Als er eventueel enkele rijders samen een korte stop zouden doen én hun handjes even willen gebruiken ...

Ondertussen heb ik wel aan de zijde ervan een alternatieve doogang gemaakt die ook te fietsen is. Misschien wordt dit de nieuwe definitieve doorgang als die boom uit zijn eigen niet oprot...

Ik zal straks nog eens even passeren met een hark om het iets te accentueren.

Zelf ben ik wat minder in de bossen te vinden nu. Er word wel veel gereden hoor, enkel niet als ik tijd heb.

Grtz
stumpy_bree
Mountainbiker

Post by stumpy_bree »

Hey Rene,

De keren dat ik er voorbij kom tref ik ook zelden andere bikers aan.
Zullen anders eens iets moeten afspreken met een paar man om gezamelijk te gaan sleuren...
Wat dagen ga jij er meestal heen? (ik meestal weekend rond de middag)

Als je vanuit het bos richting de windmolens rijdt, dan is er nog ergens een heel klein bos dat volledig bezaaid is met tracks. Alleen zit er ook regelmatig volk dat aan het paintballen is.

Misschien dat er zo nog enkele bosjes zijn die wel de moeite zijn.

grts
leikepej
Mountainbiker

Post by leikepej »

Hallo Rene ,
zondag passeren we weer in het "Glimburgerbos" met onze toertocht vanuit Opoeteren (Dorne), vorige week lag het er vrij goed bij , sommige stukken leken mij toch minder gebruikt te worden. Morgen of vrijdag passeer ik er nog eens en hopelijk laten ze zondag de pijlen hangen.

Leon
Post Reply