+1Willy D wrote:fan of niet..of ge hem nu een mtb'er of crosser vind: slechts weinig sportlui leven zo voor hun sport als Sven Nijs. Alleen dat al is voldoende om bewondering te hebben voor zijn prestaties en al de rest, tja, ze moeten dan maar op dezelfde wijze als Sven leven (en dan doel ik nie op Isabel![]()
)
Sven Nys -- mountainbiker
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
-
Icebreaker
- Mountainbiker
Post by Icebreaker »
Eindelijk heeft hij zen ticket binnen. De vele tegenslagen in de WC hebben hem niet kunnen tegenhouden, hoewel dit wel op het nippertje was! Dikke proficiat, en hopelijk een goeie prestatie in Londen!
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
?Icebreaker wrote:De vele tegenslagen in de WC hebben hem niet kunnen tegenhouden
-
Icebreaker
- Mountainbiker
Post by Icebreaker »
Lekke band in Zuid Afrika, valpartij in La Bresse (na een zeer goeie start). Als dat geen tegenslagen zijn, wat zijn dan wel tegenslagen? Daarbij komend zijn slechte startpositie aan het begin van het seizoen. Hij had véél eerder een goeie startpositie kunnen hebben en had zich dan in Tsjechië misschien al kunnen plaatsen, en anders zeker in La Bresse.madskatingcow wrote:?Icebreaker wrote:De vele tegenslagen in de WC hebben hem niet kunnen tegenhouden
- Kristof Huyck
- Mountainbiker
Post by Kristof Huyck »
Die slechte startpositie heeft hij aan zichzelf te danken, als hij zich meer op het mountainbiken had gefocused vorig jaar (= meer wedstrijden rijden) dan had hij misschien vroeger de kwalificatie kunnen binnenhalen.
-
Icebreaker
- Mountainbiker
Post by Icebreaker »
Tuurlijk, maar dat is het net, het is ne crosser, die zich een hele winter heeft gegeven voor de cross! Dan voor de OS in het mountainbike gaan is verdomme niet zo evident als jullie erover doen.Kristof Huyck wrote:Die slechte startpositie heeft hij aan zichzelf te danken, als hij zich meer op het mountainbiken had gefocused vorig jaar (= meer wedstrijden rijden) dan had hij misschien vroeger de kwalificatie kunnen binnenhalen.
Ik vind het straf dat jullie wel reageren op dingen in mijn bericht, en de essentie, het halen van de OS helemaal geen prestatie vinden. Voor een atleet zijn de OS vaak één van de belangrijkste evenementen in hun carrière, en als ik jullie reacties lees, is naar de OS gaan niet noemenswaardig.
Je kan tegen de man zijn, maar deze prestatie niet noemenswaardig vinden, vind ik triest.
Het is een mooie prestatie en hij verdiend het om naar londen te gaan en zal het daar niet slecht doen op die omloop . Het is wel zo dat hij het hem zelf lastig heeft gemaakt door zo weinig mtb wedstrijden te rijden.Dit is het probleem in belgie als je een cross durft laten ben je slecht bezig zoals stybar boom of fontana maar zoals nijs die mag dat wel laten op de mtb en wat als dat hem podiumplaats kost in londen !
- Kristof Huyck
- Mountainbiker
Post by Kristof Huyck »
Kalm blijven man, ik heb nergens gezegd dat zijn prestatie niet het vermelden waard is. Ik heb trouwens zelf tijdens het EK zitten supporteren voor NysIcebreaker wrote: Tuurlijk, maar dat is het net, het is ne crosser, die zich een hele winter heeft gegeven voor de cross! Dan voor de OS in het mountainbike gaan is verdomme niet zo evident als jullie erover doen.
Ik vind het straf dat jullie wel reageren op dingen in mijn bericht, en de essentie, het halen van de OS helemaal geen prestatie vinden. Voor een atleet zijn de OS vaak één van de belangrijkste evenementen in hun carrière, en als ik jullie reacties lees, is naar de OS gaan niet noemenswaardig.
Je kan tegen de man zijn, maar deze prestatie niet noemenswaardig vinden, vind ik triest.
Wel vind ik het zo dat hij (vorige jaren) te weinig heeft willen opgeven voor zijn droom om de Olympische Spelen te halen. Als je een volledig cross seizoen wil doen, so be it, maar dan moet achteraf niet klagen dat ge een slechte startpositie krijgt in het mountainbiken!
Cyclocross is geen Olympische discipline, mountainbiken is dat wel. Dus kies dan voor het laatste als de OS je droom is
-
Icebreaker
- Mountainbiker
Post by Icebreaker »
Volledig mee eens hoor. Ik vond het alleen jammer dat er daarop gereageerd werd en niet op de prestaties van Nys.Kristof Huyck wrote:Kalm blijven man, ik heb nergens gezegd dat zijn prestatie niet het vermelden waard is. Ik heb trouwens zelf tijdens het EK zitten supporteren voor NysIcebreaker wrote: Tuurlijk, maar dat is het net, het is ne crosser, die zich een hele winter heeft gegeven voor de cross! Dan voor de OS in het mountainbike gaan is verdomme niet zo evident als jullie erover doen.
Je kan tegen de man zijn, maar deze prestatie niet noemenswaardig vinden, vind ik triest.![]()
Wel vind ik het zo dat hij (vorige jaren) te weinig heeft willen opgeven voor zijn droom om de Olympische Spelen te halen. Als je een volledig cross seizoen wil doen, so be it, maar dan moet achteraf niet klagen dat ge een slechte startpositie krijgt in het mountainbiken!
Cyclocross is geen Olympische discipline, mountainbiken is dat wel. Dus kies dan voor het laatste als de OS je droom is