Toen ik 13-16 jaar was reed ik bijna elke toertocht die ik toen reed (5per jaar)zwart, voor iemand van die leeftijd was 100fr in die tijd veel geld.
Ik heb toen nooit van de bevoorrading geprofiteerd, maar heb wel telkens kunnen genieten van het parcours dat door de organisatie was uitgestippeld.
Ik vind dat ik toen niet veel kwaad deed. Maar nu ik zelf niet meer op een euro'tje moet kijken, betaal ik altijd voor de toertochten. Ik vind dat iedere volwassene die een toertocht meerijd moet betalen. Behalve bij de shimanofietschallenge, die afzetters verdienen 1000-den zwartrijders.
Ook ben ik nog wel eens onverwacht op het parcours van een toertocht terecht gekomen, de verleiding is dan wel meestal groot om verder het parcours te volgen maar meestal houd ik me aan de route die ik vooraf in mijn gedachten had uitgestippeld. Uit respect voor de organisatoren van de tocht.
zwartrijders
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- Transalp
- Mountainbiker
Die gasten mogen dan wel niet vergeten om aan iedereen die betaalt een bordje te geven. Zo werden wij vorige zomer onterecht als zwart-rijders bestempeld door enkele arrogante key-boners...mario wrote:Ook de stuurbordjes van de keybones in Rekkem mogen er zijn wat de zichtbaarheid betreft!! Een knaloranjefluo (of is fluo altijd knal..) plaatje van ongeveer12 x 7cm. Is volgens mij beter dan een bandje, want de meesten doet dat idd om de arm, terwijl het aan het stuur stukken zichtbaarder is.
Volgens mij is de kostprijs van zo'n plaatjes veel hoger dan de mogelijke opbrengst...
Thorgal wrote:'k Heb al bonnekes, stickers op het stuur, armbandjes gehad, en weet je wat er al ooit gecontroleerd is? Noppes.
Ge geeft die zwartrijders toch de pap in de mond.
Enkele weken terug, stond een doos bij de uitgang van het inschr. lokaal? Ze zijn nog te mottig om buiten iemand te zetten op 1 of ander strategisch punt. Sorry, dan komt het mij ECHT over als puuuuur geldgewin.
PS: er werd hier eerder geopperd dat de gemiddelde kostprijs 3€ is, correctie, dat is eerder het minimum te noemen.
Heb het even voor de goede orde uitgerekend voor de maand november.
Op de kalender staan 91 manifestaties vermeld met een prijs voor een totaalbedrag van 301,25€; Dit maakt dus een gemiddelde van 3,31€ per toerrit.
Hoeveel kost een Leffe weer?
Nu nog iemand vinden die het ganse jaar eens wil uitrekenen...
- Thorgal
- Mountainbiker
- Location: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d
maak u daar maar géén zorgen over, er staan al basketbalploegen, een vissersclub, voetbalploegen en studentenverenigingen gereed die in de komende maanden er ook 1tje organiseren (dit is gene zever hé)ratte wrote:probeer eens in te beelden dat er geen toertochten meer zouden georganiseerd worden.....
'k ga mijn bomma hare missie-naaikring ook eens tippen
-
levensgenieter
- Mountainbiker
Post by levensgenieter »
Sommigen konden opeens wel betalen en mochten dan verder, één enkelingbebob wrote:En wat deden ze dan met die zwartrijders??sean braire wrote:Vorig jaar de TT van St-Baafs-Vijve (eind nov.) gereden en daar hebben ze het heel slim aangepakt. Alle betalenden hadden een lintje (niet speciaals) maar ze hielden controle op een privé stuk dat ze mochten gebruiken. Ze hadden een trechter geïnstalleerd met 2 nadarhekken. De controle ging vrij vlot en de zwart rijders hadden weinig verhaal. Zo moeten ze niet afkomen van "'t is hier openbare weg, iedereen mag hier passeren".
-laten betalen?
-niet op de prive weg laten?
-den bak in?
-voor straf 10 extra km?
-banden plat en te voet verder?
Ik wil maar zeggen dat zelfs als je die triestige gasten pakt je er niet veel aan kan doen.
Voor dat geld kregen ze normaal wel 2 uitgebreide bevoorradingen en een hot-dog na de rit. Dus ze steken daar niet aan toe , integendeel . Als je weet dat een hot-dog op één of andere markt al 2 € kost.
We haddden meer dan 900 deelnemers en er waren zowat een 30 tal zwartrijders.
- Nielskie
- Mountainbiker
@ thorgal
onze volleybalclub organiseert bij mijn weten al minstens 10 jaar een toertocht. De laatste 5 jaar lokken we toch ongeveer 1000 bikers per keer. Volgens mij toch een teken dat we onze organisatie goed aanpakken. We hebben toch nog nooit klachten gekregen dat het parcours precies door volleyballers was uitgezet. Er zijn altijd wel mensen die zagen dat het niet 100% off-road was, maar zo'n parcours uitstippelen is bij ons in de streek onmogelijk, max 80% off-road.
Voor mij mag elke vereniging een toertocht organiseren om hun kas te spijzen, als ze maar hun best doen om ons een mooie route voor te schotelen. Slechte organisaties zullen toch na een tijdje op hun bek gaan.
Professionele organisaties die een tocht organiseren om zo veel mogelijk winst te halen uit een tocht, dat moeten ze verbieden of toch boycotten. Ik probeer er in elk geval zo weinig mogelijk aan mee te doen.
onze volleybalclub organiseert bij mijn weten al minstens 10 jaar een toertocht. De laatste 5 jaar lokken we toch ongeveer 1000 bikers per keer. Volgens mij toch een teken dat we onze organisatie goed aanpakken. We hebben toch nog nooit klachten gekregen dat het parcours precies door volleyballers was uitgezet. Er zijn altijd wel mensen die zagen dat het niet 100% off-road was, maar zo'n parcours uitstippelen is bij ons in de streek onmogelijk, max 80% off-road.
Voor mij mag elke vereniging een toertocht organiseren om hun kas te spijzen, als ze maar hun best doen om ons een mooie route voor te schotelen. Slechte organisaties zullen toch na een tijdje op hun bek gaan.
Professionele organisaties die een tocht organiseren om zo veel mogelijk winst te halen uit een tocht, dat moeten ze verbieden of toch boycotten. Ik probeer er in elk geval zo weinig mogelijk aan mee te doen.