stoppen met roken
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- Jakke
- Mountainbiker
één jaar gestopt en terug begonnen ,twee jaar gestopt en weer terug
begonnen hoe STOM kan je zijn hé.
Aan alle niet rokers begin er niet aan , aan alle stoppende rokers RESPECT
, denk er wel aan het blijft een gevecht het blijft een verslaving.
Met de afkick verschijnselen en al ( humeurig, ziek, schommelend gewicht....) , maar dit alles weegt niet op tegen de voordelen :
terug kunnen ademen door de neus, terug een fatsoenlijke smaakzin hebben,
weer wat adem in het lijf hebben,...
Awel ik ga het ook nog eens proberen.
begonnen hoe STOM kan je zijn hé.
Aan alle niet rokers begin er niet aan , aan alle stoppende rokers RESPECT
, denk er wel aan het blijft een gevecht het blijft een verslaving.
Met de afkick verschijnselen en al ( humeurig, ziek, schommelend gewicht....) , maar dit alles weegt niet op tegen de voordelen :
terug kunnen ademen door de neus, terug een fatsoenlijke smaakzin hebben,
weer wat adem in het lijf hebben,...
Awel ik ga het ook nog eens proberen.
Ik weet, het is moeilijk, maar je moet op hetzelfde moment ook een beetje dieeten, opletten wat je eet. En als je honger hebt, drink een glas water of eet een appel, ofwel iets waar geen calorietjes of vet in verwerkt is.wakeboard wrote:
Ps zijn er hier "stoppers" die niet te veel gewicht zijn bij gekomen? Zoja, hoe gedaan?
Ikzelf heb geen gewicht bijgekregen als ik gestopt ben met roken.
12 jaar geleden zei iemand tegen mij :"Gij? Gij kunt dat niet, stoppen met roken!" Ik ben nog altijd aan het bewijzen dat ik het wel kan, maar heb er nog altijd last mee het vol te houden. Minder dan in het begin, maar toch! Als er ooit een moment komt dat ik niet meer kan of mag sporten, dan hang ik er waarschijnlijk terug aan... Blijven biken hé. Enne, ik kan er geen getallen opkleven, maar ik ben er zeker van dat je beter presteert zonder dat stokske!!!
ik ben 4jaar geleden gestopt :D
dat heeft mij een 25kilo gekost
maar eigenlijk is het me dat waard
want ik voel me beter nu dan toen . gewoon volhouden en in uzelf zeggen die stinstokskes zijn niet sterker dan mij. maar het veeleer de gewoonte die het je moeilijk gaat maken. veel succes en dat ik er nooit ene moet drinken van u .

dat heeft mij een 25kilo gekost
want ik voel me beter nu dan toen . gewoon volhouden en in uzelf zeggen die stinstokskes zijn niet sterker dan mij. maar het veeleer de gewoonte die het je moeilijk gaat maken. veel succes en dat ik er nooit ene moet drinken van u .
Op 1 januari 2001 gestopt met roken omdat er een nieuwe eeuw aankwam. Kweet immens stomme reden. Ik heb wel een eindje rondgelopen met een sigaret in mijn handen voor die stomme gewoonte van iets tussen je vingers te hebben, maar ze nooit aangestoken en nu zijn we bijna 4 jaar verder en nog steeds niet herbegonnen.
En wees niet telerugesteld als het niet lukt, bij weinigen is gelukt bij de eerste poging. Ik ben wel 10 kilo bijgekomen, maar da was in mijn geval zeker niet erg. Normaal gezien kom je max 2 kilo bij door te stoppen, maar wie begint te snoepen natuurlijk...
Maar : veel sterkte en af en toe op de tanden bijten. De goesting verdwijnt op den duur !!!
En wees niet telerugesteld als het niet lukt, bij weinigen is gelukt bij de eerste poging. Ik ben wel 10 kilo bijgekomen, maar da was in mijn geval zeker niet erg. Normaal gezien kom je max 2 kilo bij door te stoppen, maar wie begint te snoepen natuurlijk...
Maar : veel sterkte en af en toe op de tanden bijten. De goesting verdwijnt op den duur !!!
- Fatso Forgotso
- Mountainbiker
Post by Fatso Forgotso »
Ikke...sinds ik nu bijna 2 jaar gestopt ben,is er niets bijgekomen maar dat ligt enkel aan mijn lichaamsbouw.Omgekeerd gaat er dan ook nooit een kilo af.wakeboard wrote:denk dat ik na 4 jaar nooit meer ga beginnen. Nu het vrouwke nog zover krijgen dat ze ook stopt.
Ps zijn er hier "stoppers" die niet te veel gewicht zijn bij gekomen? Zoja, hoe gedaan?
@Piefke: blijven denken dat je goed bezig bent..dat helpt.
@GL1500
Dit zal U niet helpen
Ik ben nu 8 maanden gestopt.
-6 kilo bijgekomen, nu 2 maand stabiel
-aan mijn fysiek voel ik eigenlijk niets
-mijne maat zijn vrouw heeft longkanker en heeft nooit gerookt of nooit passief gerookt en dit de reden waarom ik gestopt ben.
En toch hoop ik er nooit nog aan te beginnen
Dit zal U niet helpen
Ik ben nu 8 maanden gestopt.
-6 kilo bijgekomen, nu 2 maand stabiel
-aan mijn fysiek voel ik eigenlijk niets
-mijne maat zijn vrouw heeft longkanker en heeft nooit gerookt of nooit passief gerookt en dit de reden waarom ik gestopt ben.
En toch hoop ik er nooit nog aan te beginnen