Na de vlotte inschrijving vertrokken voor de tocht die 60 km moest worden.
We wisten dat er hoogtemeters op het programma gingen staan, maar ik en mijn maat hebben er ongewild nog een deel extra gedaan
Na bijna 10 km moesten we een straat oversteken maar er hing een pijltje dat naar links wees... Wij dus naar links gereden (straat = Smeysberg) en die ging dus redelijk omhoog (17%).
Op het steilste stuk van deze klim : iets meer dan 30 hm op 200 meter
Na meer dan 500 meter serieus klimmen zagen we niet dadelijk pijlen, toch maar verder gereden om dan inderdaad bij het volgende kruispunt effectief geen pijl te vinden...
Het plezante eraan was dat we deze berg ook terug bergaf mochten rijden
Daar ben ik toch eventjes boven de 70 km/u geweest (terwijl ge daar eigenlijk maar 50 mocht
Beneden aangekomen zagen we bikers de straat gewoon oversteken en konden we dus het correcte parcours verderzetten.
In totaal hadden we hierdoor bijna 64 km op de teller, maar daar zit ik niks mee in
Het parcours was zeer mooi en zeker pittig genoeg. De bevoorradingen die zeer goed verzorgd waren, kwamen dan ook elke keer als geroepen
Naar het einde van de tocht begon ik last te krijgen van opkomende krampen en moest ik het tempo serieus laten zakken (de volleybalmatch van gisterenavond zat nog in de benen).
Uiteindelijk de laatste 10 km op mijn gemak uitgereden en zeer voldaan aangekomen om de consumptie (die bij in de inschrijving was voorzien) te nuttigen
Enig minpunt vond ik de onduidelijke pijlen... op sommige plaatsen waren er denk ik pijlen verdraaid, maar altijd snel terug op parcours kunnen komen (behalve bij die pittige helling dus...)
Verder vond ik de organisatie goed, niks op aan te merken.
Gezien het gebrek aan parking werd 1 rijstrook van de Blokkenstraat omgevormd tot tijdelijke parking... Zeer ongewoon maar er stond ook een combi van de "blauwe vrienden", dus ik ga ervan uit dat dit afgesproken was.
Douches waren in orde, alsook de bewaakte fietsenstalling.
Ik heb volgende gemeten :
63,7 km / 1021 hm (wat resulteert in 825 hm in Garmin Connect)
Ik heb de rit gefilmd, dus in de loop van de week zal er een linkje volgen...
Tot volgend jaar !