Zo 11/03/2012 Korbeek-Dijle / Bertem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Vandaag ook komen rijden in Korbeek-Dijle.

Na de vlotte inschrijving vertrokken voor de tocht die 60 km moest worden.

We wisten dat er hoogtemeters op het programma gingen staan, maar ik en mijn maat hebben er ongewild nog een deel extra gedaan :-)

Na bijna 10 km moesten we een straat oversteken maar er hing een pijltje dat naar links wees... Wij dus naar links gereden (straat = Smeysberg) en die ging dus redelijk omhoog (17%).
Op het steilste stuk van deze klim : iets meer dan 30 hm op 200 meter :bounce:
Na meer dan 500 meter serieus klimmen zagen we niet dadelijk pijlen, toch maar verder gereden om dan inderdaad bij het volgende kruispunt effectief geen pijl te vinden... #-o
Het plezante eraan was dat we deze berg ook terug bergaf mochten rijden :-D
Daar ben ik toch eventjes boven de 70 km/u geweest (terwijl ge daar eigenlijk maar 50 mocht :oops: )

Beneden aangekomen zagen we bikers de straat gewoon oversteken en konden we dus het correcte parcours verderzetten.

In totaal hadden we hierdoor bijna 64 km op de teller, maar daar zit ik niks mee in ;-)

Het parcours was zeer mooi en zeker pittig genoeg. De bevoorradingen die zeer goed verzorgd waren, kwamen dan ook elke keer als geroepen :-)

Naar het einde van de tocht begon ik last te krijgen van opkomende krampen en moest ik het tempo serieus laten zakken (de volleybalmatch van gisterenavond zat nog in de benen).
Uiteindelijk de laatste 10 km op mijn gemak uitgereden en zeer voldaan aangekomen om de consumptie (die bij in de inschrijving was voorzien) te nuttigen :-)

Enig minpunt vond ik de onduidelijke pijlen... op sommige plaatsen waren er denk ik pijlen verdraaid, maar altijd snel terug op parcours kunnen komen (behalve bij die pittige helling dus...)

Verder vond ik de organisatie goed, niks op aan te merken.
Gezien het gebrek aan parking werd 1 rijstrook van de Blokkenstraat omgevormd tot tijdelijke parking... Zeer ongewoon maar er stond ook een combi van de "blauwe vrienden", dus ik ga ervan uit dat dit afgesproken was.

Douches waren in orde, alsook de bewaakte fietsenstalling.
=D> voor de organisatie

Ik heb volgende gemeten :
63,7 km / 1021 hm (wat resulteert in 825 hm in Garmin Connect)

Ik heb de rit gefilmd, dus in de loop van de week zal er een linkje volgen...

Tot volgend jaar !
diepie
Mountainbiker

Post by diepie »

Samen met mijn mtb collegae de 60km gedaan.
Heel mooi parcours in korbeek-dijle en zeker pittig.
Ik heb eindelijk mijn hebbeding gevonden in de mtb tochten! Lekker veel hoogtemeters..

Samen met mijn collega de berg van 17% nog bijgedaan daar we de hoogtemeters nog wat te weinig vonden !! euh?.?.?. #-o

Op het laatste (laatste 10km) had ik soms de indruk dat ik helemaal alleen aan het rondrijden was op het 60km parcours.....

Prima organisatie jammer van sommige bepijlingen die niet 100% in orde waren naar mijn mening.

Twee bevoorradingen voor de 60km waren zeker nodig voor de nodige suikers!

Zeker tot volgend jaar!
Teekitiezie
Mountainbiker

Post by Teekitiezie »

Iemand een idee van de hoogtemeters bij de 45 km?

De echte bikers met Garmin zullen waarschijnlijk eerder de 60 hebben genomen, maar misschien zit er toch eentje bij met de nodige meetapparatuur??
DodgeW200
Mountainbiker

Post by DodgeW200 »

Hier komen biken op uitnodiging van De wringers. We hebben mee met De Wringers gereden (de groep met Marino, Guy, ....). En ze reden goed door ! Maar ons der toch ni af gewrongen. :-D :-D

Zo'n toertocht in onze eigen regio slagen we nooit af. zeker niet als er vele mooie stukken in één toertocht worden gestoken. Daarvoor chapeau aan de organisatie.
Dit resulteert natuurlijk in een tocht waar weinig recup stukken in zitten.
En zekers als je dan op die stukken nog doortrekt. #-o

We zijn ook met de bike naar daar en terug naar huis gereden (kortenberg)

dus de cijfers:
11km (naar daar) + 60km toer + 11km (terug) = 82km
met 1200hm (garmin connect)
en een avg van 19,5km/h

En met de 2 bruine Leffe's was het een geslaagde zondag.

60km voor 4eur + bruine Leffe 2eur = 6eur (watte f*ck) das toch goed !!!
=D> =D>
Astamoës
Mountainbiker

Post by Astamoës »

Ik zie dat een heleboel mensen het niet snappen. Tot 60 km is de prijs 3€ voor leden, 4 voor dagverzekering. Er wordt ook geen consumptie aangeboden, je betaalt ervoor. Meer dan aan de toog zelfs. Een cola kostte 2 bonnekes en dat was 1.6€. Ik heb dus 3€ voor die cola betaald. "Aangeboden", amehoela hoe simpel kan je zijn,!
Voor de rest alle respect voor de organisatie en hun moeite en kennis van de streek en al wat ge wilt maar als we gaan beginnen vragen wat we willen zijn we ver van huis. Daarom de bedenking: waarom zouden we nog betalen om te rijden? Je kan best zelf wat drinken meenemen en een powerbar of zo. Dit betekent niet dat ik dat zomaar direct zou doen, maar de vraag is wel zeer gerechtigd. Deze handelswijze zou ten langen lest een serieus schot in de voet kunnen zijn. Diegenen die mijn bedenkingen willen onder de mat vegen met de dooddoener dat je dan maar niet moet komen of dat de toer het wel waard was bezondigen zich aan een struisvogelpolitiek of rijden blijkbaar enkel in Bertem.
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

Astamoës wrote:Ik zie dat een heleboel mensen het niet snappen. Tot 60 km is de prijs 3€ voor leden, 4 voor dagverzekering. Er wordt ook geen consumptie aangeboden, je betaalt ervoor. Meer dan aan de toog zelfs. Een cola kostte 2 bonnekes en dat was 1.6€. Ik heb dus 3€ voor die cola betaald. "Aangeboden", amehoela hoe simpel kan je zijn,!
Voor de rest alle respect voor de organisatie en hun moeite en kennis van de streek en al wat ge wilt maar als we gaan beginnen vragen wat we willen zijn we ver van huis. Daarom de bedenking: waarom zouden we nog betalen om te rijden? Je kan best zelf wat drinken meenemen en een powerbar of zo. Dit betekent niet dat ik dat zomaar direct zou doen, maar de vraag is wel zeer gerechtigd. Deze handelswijze zou ten langen lest een serieus schot in de voet kunnen zijn. Diegenen die mijn bedenkingen willen onder de mat vegen met de dooddoener dat je dan maar niet moet komen of dat de toer het wel waard was bezondigen zich aan een struisvogelpolitiek of rijden blijkbaar enkel in Bertem.
Ergens kan ik je wel begrijpen.
Ikzelf heb betaald, en echt genoten van de rit.
Het drankbonnetje heb ik bij het inschrijven laten liggen omdat ik op voorhand wist dat ik geen tijd had voor een apres.
Dus voor mij hoeft deze 'koppelverkoop' niet.
Toch een prachtig georganiseerde toer, en daarom een dikke proficiat voor de organisatie.
Mr. Stitchen
Mountainbiker

Post by Mr. Stitchen »

TaurineR wrote:
Astamoës wrote:Ik zie dat een heleboel mensen het niet snappen. Tot 60 km is de prijs 3€ voor leden, 4 voor dagverzekering. Er wordt ook geen consumptie aangeboden, je betaalt ervoor. Meer dan aan de toog zelfs. Een cola kostte 2 bonnekes en dat was 1.6€. Ik heb dus 3€ voor die cola betaald. "Aangeboden", amehoela hoe simpel kan je zijn,!
Ergens kan ik je wel begrijpen.
Ikzelf heb betaald, en echt genoten van de rit.
Het drankbonnetje heb ik bij het inschrijven laten liggen omdat ik op voorhand wist dat ik geen tijd had voor een apres.
Dus voor mij hoeft deze 'koppelverkoop' niet.
Toch een prachtig georganiseerde toer, en daarom een dikke proficiat voor de organisatie.
Op zich niet veel probleem met 6 euro voor een tocht van 60km (incl 2 bevoorradingen). Waar ik me wel enigzins aan stoorde was dat de dame aan de 1e bevoorrading weigerde om 'sportdrank' in mijn bidon te doen. Dat mocht ze niet doen, zei ze, enkel water.
Zonder veel gemor heb ik mijn bidon dan maar met water laten vullen....
stijnh
Mountainbiker

Post by stijnh »

Bedankt aan de +/- 750 deelnemers.
Hopelijk hebben jullie genoten van onze toffe toertocht.
Tot volgend jaar !

De Wringers
JLSteve78
Mountainbiker

Post by JLSteve78 »

ik ben zelf ook geweest, het was..prachtig!

benieuwd naar het filmpke....;ongeduldig wachtend!
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Filmpke is klaar en staat online 8-)

http://www.youtube.com/watch?v=dhuDB9e8jDk

Enjoy !
Post Reply