Zo 11/03/2012 Spa :: 22ste MTBtocht Spa VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
fabio porco
Mountainbiker

Post by fabio porco »

Wa was uwe uitslag nu fabio?
Samen met men broer gereden,
16de & 17de , 2u 35min
Greetz
fabio porco
Mountainbiker

Post by fabio porco »

switch87 wrote:
fabio porco wrote:Volgend jaar de rollen omdraaien. De TT op het mooie parcours voor de mensen die willen genieten...
En de Crono langs het parcours wat minder mooi is , de renners zelf maken het wel zwaarder als we sneller rijden.

Wat ik ook wil vermelden, (mss wel in het verkeerde topic) is dat de Crono in mijn ogen iets te zwaar belastend was voor mijn fiets.
De afdalingen waren regelmatig met zeer dikke stenen, vooral naar het einde van de wedstrijd , wanneer de vermoeidheid een grote rol begint te spelen, zijn van de grote rotsen en degelijke gevaarlijke toestanden niet nodig op een Crono. Veiligheid telt ook wel.

Verder wel een Zeer goede organizatie !
ik vond de chrono niet bepaald gevaarlijk, wel zwaar maar dat mag ook. met bijna geen training op mn wekelijk mtb-tochtje na, heb ik hem toch zonder problemen uitgereden, en dat met een vering die ook nog eens veel te stijf stond en bijna niet in ging. misschien nog niet genoeg gewend aan je 29er?
Denk nie tot ge mij goed begrijpt...
Voor mijzelf was het nie gevaarlijk, wel voor mijn matariaal...
Iedereen betaalt veel geld voor een fiets , en als ge uw velge dan krom rijd op dikke rotsen omdat de vermoeidheid naar het einde uw concentratie verminderd.
switch87
Mountainbiker

Post by switch87 »

fabio porco wrote:
switch87 wrote:
fabio porco wrote:Volgend jaar de rollen omdraaien. De TT op het mooie parcours voor de mensen die willen genieten...
En de Crono langs het parcours wat minder mooi is , de renners zelf maken het wel zwaarder als we sneller rijden.

Wat ik ook wil vermelden, (mss wel in het verkeerde topic) is dat de Crono in mijn ogen iets te zwaar belastend was voor mijn fiets.
De afdalingen waren regelmatig met zeer dikke stenen, vooral naar het einde van de wedstrijd , wanneer de vermoeidheid een grote rol begint te spelen, zijn van de grote rotsen en degelijke gevaarlijke toestanden niet nodig op een Crono. Veiligheid telt ook wel.

ik vond de chrono niet bepaald gevaarlijk, wel zwaar maar dat mag ook. met bijna geen training op mn wekelijk mtb-tochtje na, heb ik hem toch zonder problemen uitgereden, en dat met een vering die ook nog eens veel te stijf stond en bijna niet in ging. misschien nog niet genoeg gewend aan je 29er?
Iedereen betaalt veel geld voor een fiets , en als ge uw velge dan krom rijd op dikke rotsen omdat de vermoeidheid naar het einde uw concentratie verminderd.
als de vering niet werkt moet de velg ook meer incasseren, en vond het op deze rit heeeeel goed meevallen, als je niet van dikke rotsen houd is de streek niet echt iets voor u denk ik? als ik die filmkes int buitenland bekijk is de Ardennen nog kinderspel wat dat betreft.
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

fabio porco wrote:Voor mijzelf was het nie gevaarlijk, wel voor mijn matariaal...
#-o #-o #-o
een strandraceke misschien ?
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

Allez goed, onze toertocht en chrono laten wat stof opwaaien...en dat wil zeggen dat het niet niemand onverschillig laat... :wink:

Normaal dat niet iederen tevreden is, dat is een moeilijke oprdracht maar we gaan zeker van jullie opmerkingen voor de volgende keer rekening mee houden.

Wat de parcours van de toertocht betreft , kan ik moeilijk oordelen, ik heb zelf maar het einde van de tocht gereden en bewegwijzerd;
mijn kindje is de chrono en heeft alle mijn aandacht gekregen :oops:

maar onze parcoursbouwer is ieder jaar de zelfde, hij heeft al jullie misschien andere koeken voorgeschoteld...het zou kunnen...dat gaan we in de debriefing bespreken...
Misschien heeft hij wat minder inspiratie gehad of bepaalde toestemming van de DNF niet gekregen om daar of daar door te gaan...

Toch is het veel gemakkelijker om een parcours voor een biker of vijf klaar te maken met alle mooie singletracks erin, dan 800 bikers op een zondag morgen overal laten passeren...dus daar is de vergelijking met Lowie's zijn lussen hier zeker niet van pas

Voor volgend jaar, zou ik heel graag de chrono willen vernieuwen...niet veranderen, omdat onze basis goed is... we gaan naar alternatieve zoeken en wat...harder maken :evil:....nee joke !
Toertocht en chrono laten samen rijden is zeker geen optie, dat zijn twee aparte stiel. We moeten juist de tocht een beetje erbronnen( Spa :roll: )...richting zuid-Oost bij voorbeeld...misschien.

We zitten wel met het probleem : een Ardense organisatie in het begin maart... Spa zit op +/- 250m maar in de buurt gaan we snel naar 570 m (Rosier - Berinzenne) of meer zelf richting Hoge Venen...
We weten nooit op voorrand wat we gaan tegenkomen :
Zon, Motregen (gelijk zaterdag),Sneeuw, Bevroren grond, regen, Modder,... en onze parcours, kwa moeilijkheid of gezelligheid, kan heel anders uitzien volgens de Weeromstandigheden.

Daar is het wel een beetje raden.
Reteip123
Mountainbiker

Post by Reteip123 »

fabio porco wrote:
Wa was uwe uitslag nu fabio?
Samen met men broer gereden,
16de & 17de , 2u 35min
Greetz
Ik had het gezien ja toen jullie binnenkwamen. Sterk gereden :wink:
Brockie
Mountainbiker

Post by Brockie »

@Berthold. Dan, weet ik al dat ik volgend jaar de chrono op mijn tempo ga rijden, want daar was iedereen over tevreden. En ik weet ook dat men zich moet aanpassen aan iedereen op een tt, maar iemand wat kan biken neemt meestal een iets langere afstand, iemand wat dit minder doet gaat meestal voor een kortere afstand.Trouwens heb verleden jaar hockai gereden, dat was ook"maar"een tt, maar een serieus technische. Komen nu éénmaal deze kant uit voor de uitdaging. Nu goed idd het zal nooit voor iedereen 100% zijn, maar denk dat de meeste uit onze mtb club volgend jaar gewoon de chrono komen rijden. Nu in ieder geval ben al blij dat hat ardennensezoen geopend is. Hoop alleen dat deze volgend jaar niet samen valt met Deigné, een goed overleg tussen de gilleppe en stany smoll is toch noodzakelijk denk ik, want dit zijn 2 ardennentoppers op korte afstand en dan nog op dezelfde dag, jammer voor de organisaties en jammer voor de bikers.
saiko
Test team

Post by saiko »

fabio porco wrote:
switch87 wrote:

Dat zijn gewoon dingen waar je rekening mee moet houden.
Als je lichte onderdelen wil moet je de gehele rit op je lijnen letten
of je moet voor iets steviger materiaal kiezen..

Dit is mountainbike, als je materiaal er niet tegen kan heb je het te licht gemaakt/gekozen.
slijkplaat
Mountainbiker

Post by slijkplaat »

switch87 wrote:

switch87 mag ik vragen wat u tijd was ?
switch87
Mountainbiker

Post by switch87 »

4 uur en een paar minuten, heel slecht dus eigenlijk :oops: maart was de moeite waard, hopelijk volgend jaar terug meer tijd om tijdens de week te trainen en een betere tijd neer te zetten :bounce:
Post Reply