Zo 11/03/2012 Spa :: 22ste MTBtocht Spa VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

Persoonlijk vond ik het geen slecht parcours op de gewone tocht.
Ik heb me echt rotgeamuseerd.
Enkele stevige klimmetjes, leuke afdalingen en de hoeveelheid modder viel eigenlijk nog heel goed mee.
De verbindingstukken waren om even terug op adem te komen :-?

Leuk begin van het Ardennenseizoen. :-) smaakt naar meer
skin
Mountainbiker
Location: scott scale 30 orbea hydro 50 cube ltd sl 29 en kuota kebel

Post by skin »

Claudia C. wrote:Zijn er ook prijzen voor de eerste snelle mannen en vrouwen ?
en gewonnen ,?
eXpily
Mountainbiker

Post by eXpily »

ik vond het ook een mooie toch, is alleen beetje duur geworden aangezien ik mijne kilometerteller verloren ben op de laatste kilometer :-(
ruuducati
Mountainbiker
Location: Merida Matts 500 WCS-lite-M, 2012 Rocky Mountain Element 970

Post by ruuducati »

Wat zou ik kiezen... Deigné of Spa.
Beiden in 't verleden gereden en goed tot zeer goed bevonden.

Vandaag gekozen voor Spa omdat ik geen zin had om me in een tent te douchen maar wel in de prima accommodatie van de kazerne.

De meeste tt's in de Ardennen worden vanaf de afrit prima bepijld. Hier geen enkel pijltje naar de locatie te bespeuren vanaf afrit 8 E42.

Enkel parking te vinden langsheen de toegangswegen naar de kazerne.

Gekozen voor de randonnéé van 40 km, goed bepijld prima bevoorradingen, zeer goede douche-voorzieningen en bike-wash en als afsluiter stevige "pain-saucisse".

Parcours was verre van uitdagend, rekening houdend met de streek waarin gereden werd, pakweg 1/4 van de tocht technische stroken en kronkelende boswegen voorgeschoteld gekregen... de rest bestond uit brede brandgangen en half-verharde veldwegen... dat kan ik thuis in Bilzen en Zutendaal ook opzoeken.

Wanneer ik de verslagen lees..., is waar ik schrik voor had ook uitgekomen... nl. dat de mooiste tracks gereserveerd leken te zijn voor de chrono die dan ook 7 euro in het laatje brengt!!!

Zeer jammer voor een tocht die voorheen in m'n top 5 van het jaar stond.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

vorig jaar liep de toertocht heel anders en deed hij ook dat deel van Spa aan waar de chrono loopt, dus misschien viel het dit jaar wat tegen omdat ze een andere richting zijn opgegaan, richting la reid?
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

Bedankt allemaal voor de sterke nederlandstalige opkomst !
Wat de parrcours van de toertocht betreft, hebben we in zijn middenste gedeelte moeten serieuse aanpassen. Zoniet hadden we constant op de zelfde wegen samen met de tocht van Deigne moeten rijden...maar in omgekeerde richting... Niet goed. Het was 2 keer pech, Deigne heeft ons wat klanten afgespnoed en onze parcours zijn eeb beetje flauw geworden...sorry.
Volgend jaar zullen we beter doen beter... We gaan ervoor zorgen.
Brockie
Mountainbiker

Post by Brockie »

waarom gewoon niet de tt rijders en de chronorijders hetzelfde parcour laten doen, dit is toch op meer plaatsen zo? snap wel dat dit soms niet leuk is voor de chronomannen, maar ze hebben toch ongeveer hetzelfde oponthoud door de tt rijders, zoniet ga ik volgend jaar gewoon chronorijden op mijn tempo en ik heb vandaag een gemiddelde gehaald van 14. maar de chronomannen hebben blijkbaar wel een superparcour gehad volgens hun reactie, nu ja heb me wel geamuseerd maar weet uit het verleden dat hier veel meer uit de omgeving te halen valt als de tt van vandaag. pasop jullie hebben er wel veel werk in gestopt, 2 parcours moeten uitpijlen en hierop telkens 2 bevoorradingen, dus het bespaart jullie ook een pak werk. nu ja ik kom hier volgend jaar toch terug.
Michiel76
Mountainbiker

Post by Michiel76 »

Brockie wrote:waarom gewoon niet de tt rijders en de chronorijders hetzelfde parcour laten doen, dit is toch op meer plaatsen zo?
Nee, alsjeblieft niet. Gescheiden is veel beter. Ik heb gister de tt gereden en heb me prima vermaakt maar heb me weer verbaasd over mensen die niet voor je aan de kant gaan. Ik stoor me er niet aan, ben immers niet aan het racen, maar ik vind het wel jammer dat ik niet naar boven kan fietsen omdat voor me 2 mensen besluiten af te stappen en niet even hun fiets aan de kant trekken zodat ik (we eigenljik) er langs kan. Mensen verwachten gewoon niet dat andere mensen wel naar boven kunnen fietsen waar zij moeten afstappen. Gisteren kreeg ik weer een reactie van een stel nadat ik 'pardon' had gezegd, dat ze toch al bezig waren met naar boven lopen, MAAR IK WIL ER LANGS EN WEL FIETSEND. Ik vind dat zo jammer, zulke mooie technische klimmen en dan houden mensen even niet rekening met elkaar. Stel je voor dat dan de chrono'ers er ook nog eens tussendoor karren, iedereen stress, nee, wat mij betreft is apart veel beter.

Maar anyway, verder heb ik me toch wel goed vermaakt. Jammer dan dat de chrono'ers een nog mooier parcours hadden. Die hebben ook 2x zoveel moeten betalen. En er komen nog tt's genoeg daar in die buurt.
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Jullie hebben gelijk : de TT (40 km) was zeker niet het mooiste wat je uit de streek kunt halen, maar daar heeft Berthold al een summiere verklaring voor gegeven. Nu vond ik het eerste deel tot ravito 1 en het deel na ravito 2 zeker niet slecht. Tussenin was niet veel soeps : ipv die lange tip naar Deigné te maken was het veel mooier geweest om de Ninglinspo en zijvalleitjes erbij te nemen - maar dat kon natuurlijk niet, want die werden door Deigné gebruikt. Waarom echter het mooie technische pad langs de Porallée niet werd gebruikt (dat loopt op 100 meter parallel met de 2,5 km kaarsrechte lange asfaltweg richting 2de ravito). Ik dacht dat het ook door Deigné gebruikt werd >> niet dus >> Berthold :evil: ??

Zelf heb ik met Swa en Gino wel een schitterende tocht gemaakt : direct na de start een lus van 11 km richting Creppe en Géronstère, in de buurt van Theux nog een singletrack van een kleine 2 km (valleitje van de Targnon) >> waarom die ook niet in de TT ??. En juist vóór de 2de bevoorrading nog 11 km naar de Ninglinspo. Die 24 km waren goed voor iets meer dan 800 hms (!). In totaal dus 64 km met 1800 hms.
Dat kon tellen als opening van het seizoen.

Ik twijfel er echter niet aan dat de mannen van Spa de kritieken meenemen naar volgende editie, en dan gaat dat weer terug in orde zijn.

chrono + TT samen :
Dat is echt geen optie. Als je het parcours van de chrono kent, dan weet je dat dat op de vele st's om moeilijkheden vragen is.
En dat die een mooier parcours krijgen omdat ze wat meer betalen, is toch als flauwe grap bedoelt hoop ik.
@julie : vorig jaar liep de chrono en de TT toch ook maar hooguit 5 km samen hoor !

Nog ne leuke après gehad (tot na 4 uur #-o )
en @ Albert en co : merci voor de fijne dag
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

Uiteindelijk kan alles beter. Maar ik heb al veel slechtere toertochten gereden daar in de buurt...

Oke het parcours gaf niet 100% wat eruit te halen was maar Berthold gaf daar een duidelijke reden voor en spijtig dat het samenviel met Deigné.

Voor mij was het een fantastisch dagje Ardennen:
- lekker weertje met een verwarmend zonnetje
- genoten van de prachtige natuur
- afgezien op de klimmetjes
- geamuseerd op de afdalingen
- lekker gegeten op de bevoorrading
- paringsdans van enkele buizerds kunnen bewonderen
- eens goed kunnen ademen, weg van de vuile stadslucht
- even stilgestaan aan een natuurpark en de gieren en wolven (?) bewonderd
... dat zijn toch de zaken waarom ik mountainbike

En als alles altijd perfect is, hebben we geen reden meer om de klagen en zagen.... :-)
Post Reply