Om praktische redenen overweeg ik een tweede voertuig aan te kopen.
Momenteel ga ik 's morgens met de fiets werken (45 km enkel). Aangezien ik vrij laat werk (tot 19u) pikt mijn vrouw me 's avonds na het werk op met de auto, zodat ik ook op een redelijk uur thuis raak.
Probleem is dat zij op deze manier weinig flexibiliteit van werkuren heeft, en altijd vrij laat moet blijven op haar werk omdat ze mij nog moet oppikken.
Uiteraard is het geen probleem om af en toe heen en terug naar het werk te gaan met de fiets, maar dat is niet altijd mogelijk.
Daarom overwegen we nu een tweede voertuig aan te kopen.
Iets om af en toe te gebruiken om van en naar het werk te rijden, dat niet te veel kost. Budget max. 3000 euro.
Ik heb vroeger nog een motor gehad, dus eventueel is een goedkope motor een optie.
Mij lijkt een kleine camionnette eigenlijk interessanter, alleen al om gemakkelijk fietsen in te kunnen vervoeren, maar ook omdat we een huis aan het verbouwwen zijn en dat altijd handig is.
Vraag is nu: wat denken jullie dat het goedkoopste is qua verzekering (heb dus al een auto op mijn naam, bijkomende verzekering dus), inschrijving, taksen?
Iemand die hier in thuis is hier?
tweede voertuig: camionetje of moto?
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
-
_anonymus_
- Mountainbiker
-
_anonymus_
- Mountainbiker
Post by _anonymus_ »
Kan je als particulier een lichte vracht inschrijven?
Of kan dat enkel als je een BTW-nummer hebt?
Of kan dat enkel als je een BTW-nummer hebt?
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Waar werk je? Met de wagen doe je over sommige stukken best lang!
Trouwens, een E-bike overwogen? Geen pedelec die maar 25 per uur mag hé, één die 45 haalt! Je moet die wel verzekeren als een bromfiets, maar dat is goedkoper dan een auto of brommer. Onderhoud is beperkt tot gewoon fietsonderhoud en op tijd en stond een nieuwe batterij.je hebt wel amper brandstofkosten (je kan misschien bijladen op het werk
Met wat geluk ben je voor je werkgever nog steeds een fietser en krijg je dubbele km vergoeding
je hebt dan 2 kortere trainingen ipv een lagere, en je kiest zelf hoe intensief je training is,....
Trouwens, een E-bike overwogen? Geen pedelec die maar 25 per uur mag hé, één die 45 haalt! Je moet die wel verzekeren als een bromfiets, maar dat is goedkoper dan een auto of brommer. Onderhoud is beperkt tot gewoon fietsonderhoud en op tijd en stond een nieuwe batterij.je hebt wel amper brandstofkosten (je kan misschien bijladen op het werk
Met wat geluk ben je voor je werkgever nog steeds een fietser en krijg je dubbele km vergoeding
je hebt dan 2 kortere trainingen ipv een lagere, en je kiest zelf hoe intensief je training is,....
- zwolle
- Mountainbiker
- Location: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88
mijn chickmagnet is een hyundai h1.:bert:. wrote:Volgens mij ben je beter af met een lichte vracht, zeker als je aan't verbouwen bent.
@Zwolle: met welke camionette rij jij? Ik betaal 85 euro taks voor mijn Peugeot Partner en daarvoor hetzelfde voor mijn Kangoo (geen aanrader btw)
ben er super trots op en da rijd niet normaal
pas ramen laten verduisteren en 1 van de weken komen er vanachter kastjes in(omvormbaar tot bed)