Zo 11/03/2012 Diest :: 1st Ijzerzandsteenroute
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Wat vandaag een conditietest van 70km (48km + heen en terug naar huis) mountainbiken zou worden is na 40km in "the middel of nowhere" geëindigd met een afgeknapte derailleurpad, een slagje in het achterwiel en een verwrongen derailleurkooi veroorzaakt door een dikke 3cm tak tussen de aandrijving van mijn mtb! Gelukkig was de bevoorradingspost dichtbij en is de pechdienst mij daar komen ophalen! Dikke merci!
- frits motaar
- Mountainbiker
Post by frits motaar »
Ik ben daar ook de 48km komen rijden,is in mijn achtertuin.
Er stonden idd veel pijltjes te laat,uitgestippeld door een wandelaar denk ik.
De blauwe lus was wel inorde,maar de rode lus,was zoals bij vele Bloso parcours,ze laten véél mooie stukjes liggen zonder er te passeren.
Ook ik had materiaalpech,een verwrongen(90°)ketting door een tak tussen de aandrijving,ik had wel zelf wat "tooltjes" mee om dit te kunnen repareren.
Ik had ook hier mijn camera mee,maar de film is nog in de maak.
De link volgt nog.
Er stonden idd veel pijltjes te laat,uitgestippeld door een wandelaar denk ik.
De blauwe lus was wel inorde,maar de rode lus,was zoals bij vele Bloso parcours,ze laten véél mooie stukjes liggen zonder er te passeren.
Ook ik had materiaalpech,een verwrongen(90°)ketting door een tak tussen de aandrijving,ik had wel zelf wat "tooltjes" mee om dit te kunnen repareren.
Ik had ook hier mijn camera mee,maar de film is nog in de maak.
De link volgt nog.
Last edited by frits motaar on Tue 13 Mar 2012 23:11, edited 1 time in total.
-
Speedworks
- Mountainbiker
Post by Speedworks »
Ook de 48km gedaan (kleine 70km incl heen en terug) Mooie tocht maar aangezien ik in de buurt woon miste ik toch een paar mooei stukjes.
Vb. de kuil achter de Molen bij de start (mss net iets te heftig om mee te beginnen?)
Zelemse bossen kon uitgebreider (maar daar kan je zelf wel voor kiezen)
Voor de rest in orde
Vb. de kuil achter de Molen bij de start (mss net iets te heftig om mee te beginnen?)
Zelemse bossen kon uitgebreider (maar daar kan je zelf wel voor kiezen)
Voor de rest in orde
- frits motaar
- Mountainbiker
Post by frits motaar »
hier is de link naar het filmpje van deze toertocht:
enjoy!
enjoy!
Last edited by frits motaar on Tue 13 Mar 2012 20:54, edited 1 time in total.
-
koppigaard
- Mountainbiker
Post by koppigaard »
Ik denk, nu me dat overkomt, dat hier een plausibele uitleg voor is. God zij dank is dit Bloso parcours uitgezet door 4 (?) MTB clubs. Deze clubs organiseren elk een jaarlijkse tourtocht en willen niet graag alle leuke stukjes prijs geven anders verliest hun eigen organisatie alle aantrekkelijkheid. Groot gelijk.frits motaar wrote:De blauwe lus was wel inorde,maar de rode lus,was zoals bij vele Bloso parcours,ze laten véél mooie stukje liggen zonder er te passeren.