Zo 11/03/2012 Korbeek-Dijle / Bertem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Mr. Stitchen
- Mountainbiker
Post by Mr. Stitchen »
Hoop hier morgen nog eens te kunnen vlammen. Verslagje volgt op http://www.trade-n-cycle.be
DIT viel geweldig mee. Enkele (nieuwe) kuitenbijterige klimmetjes en een bijzonder gevarieerd "no-tarmac" parcours. BRAVO! Als derde vertrokken voor de 60 en als 2de aangekomen. Allen die goorbiker was me voor.
De inschrijvingskostprijs viel me wel wat tegen. Lidmaatschap van een of andere wielerbond (en de gekoppelde verzekering) telde dus niet mee. Die ingesloten consumptie wekt enkel GROTE ergernis omwille van het betuttelde gevoel dat ermee gepaard gaat. En dan, nog friet op de prijslijst.... ipv van broodjes of wat verse soep of zo. Maar toch geen vetzakkerij!
Ik vraag me af waarom ik volgend jaar nog zou betalen om hier te biken. Ik ben toch verzekerd via mij lidmaatschap van een bond en alleenrecht op het parcours heeft de organisatie dus niet. Ik hoop dat men bij de wringers hier eens goed over nadenkt. Volgende week bol ik 72 km en daar betaal ik 4€. Gewoon kwestie van principe.
De inschrijvingskostprijs viel me wel wat tegen. Lidmaatschap van een of andere wielerbond (en de gekoppelde verzekering) telde dus niet mee. Die ingesloten consumptie wekt enkel GROTE ergernis omwille van het betuttelde gevoel dat ermee gepaard gaat. En dan, nog friet op de prijslijst.... ipv van broodjes of wat verse soep of zo. Maar toch geen vetzakkerij!
Ik vraag me af waarom ik volgend jaar nog zou betalen om hier te biken. Ik ben toch verzekerd via mij lidmaatschap van een bond en alleenrecht op het parcours heeft de organisatie dus niet. Ik hoop dat men bij de wringers hier eens goed over nadenkt. Volgende week bol ik 72 km en daar betaal ik 4€. Gewoon kwestie van principe.
Last edited by Astamoës on Sun 11 Mar 2012 17:52, edited 2 times in total.
Bewaakte fietstalling ok, inschrijvingsgeld ook ok, op andere plaatsen betaal je misschien een halve euro minder, maar je krijgt inderdaad een consuptie aangeboden na de rit. Bepijling en informatie op het parcours was ook ok, toch 1 minpuntje.... ik was wat laat vertrokken en had gekozen voor de 30km " echte reden : conditie nog niet te fameus
"
en op mijn teller stonden er 43km op ???
Nu mijn wagen stond wel wat ver van de startplaats, maar toch zeker niet meer dan 2km.
Volgend jaar wel de juiste afstanden vermelden aub.
Afspuitstand ook ok, de douches ook ok, heerlijk warm water. Wel maar 2 sproeikoppen waardoor het wat wachten was.
Ook heel vriendelijke mensen aan de fietstalling die me iets hebben bijgeleerd vandaag. Mijn schijfrem liep wat aan, maar wist niet direct hoe dit op te lossen
eigenlijk heeeel simpel: Draai de inbusboutjes los van je frame. Niet helemaal eraf, maar gewoon, zodat de caliper kan bewegen. Knijp nu de rem goed in en houd deze vast. Draai nu tijdens het vasthouden van de rem de caliper weer vast. Je caliper is zit nu op de goede plek.
en op mijn teller stonden er 43km op ???
Afspuitstand ook ok, de douches ook ok, heerlijk warm water. Wel maar 2 sproeikoppen waardoor het wat wachten was.
Ook heel vriendelijke mensen aan de fietstalling die me iets hebben bijgeleerd vandaag. Mijn schijfrem liep wat aan, maar wist niet direct hoe dit op te lossen
-
dirksan
- Mountainbiker
Voor 4€ 45 km bike plezier + nen heerlijke donkere Leffe achteraf in't zonneke. En dan zijn er nog die zitten te kneuten
prachtige tocht, prachtig weer, perfecte bepijling, dankzij interventie van organisatie motard op't parcours kunnen blijven in't Schoonzicht. Hij plaatste weggenomen pijlen terug
) Verder al bewaakte fietsstalling vanaf s' morgens vroeg).
prachtige tocht, prachtig weer, perfecte bepijling, dankzij interventie van organisatie motard op't parcours kunnen blijven in't Schoonzicht. Hij plaatste weggenomen pijlen terug
W817 wrote:Bewaakte fietstalling ok, inschrijvingsgeld ook ok, op andere plaatsen betaal je misschien een halve euro minder, maar je krijgt inderdaad een consuptie aangeboden na de rit. Bepijling en informatie op het parcours was ook ok, toch 1 minpuntje.... ik was wat laat vertrokken en had gekozen voor de 30km " echte reden : conditie nog niet te fameus"
en op mijn teller stonden er 43km op ???Nu mijn wagen stond wel wat ver van de startplaats, maar toch zeker niet meer dan 2km.
Ook heel vriendelijke mensen aan de fietstalling die me iets hebben bijgeleerd vandaag. Mijn schijfrem liep wat aan, maar wist niet direct hoe dit op te losseneigenlijk heeeel simpel: Draai de inbusboutjes los van je frame. Niet helemaal eraf, maar gewoon, zodat de caliper kan bewegen. Knijp nu de rem goed in en houd deze vast. Draai nu tijdens het vasthouden van de rem de caliper weer vast. Je caliper is zit nu op de goede plek.
Stond ook redelijk ver van de inschrijving, maar had 34 km op de teller (alles in totaal bij den tour van 30km). Dus met een verschil van 9 km denk ik dat de fout bij uw kilometriqueske ligt 
Frédéric wrote:W817 wrote:Bewaakte fietstalling ok, inschrijvingsgeld ook ok, op andere plaatsen betaal je misschien een halve euro minder, maar je krijgt inderdaad een consuptie aangeboden na de rit. Bepijling en informatie op het parcours was ook ok, toch 1 minpuntje.... ik was wat laat vertrokken en had gekozen voor de 30km " echte reden : conditie nog niet te fameus"
en op mijn teller stonden er 43km op ???Nu mijn wagen stond wel wat ver van de startplaats, maar toch zeker niet meer dan 2km.
Ook heel vriendelijke mensen aan de fietstalling die me iets hebben bijgeleerd vandaag. Mijn schijfrem liep wat aan, maar wist niet direct hoe dit op te losseneigenlijk heeeel simpel: Draai de inbusboutjes los van je frame. Niet helemaal eraf, maar gewoon, zodat de caliper kan bewegen. Knijp nu de rem goed in en houd deze vast. Draai nu tijdens het vasthouden van de rem de caliper weer vast. Je caliper is zit nu op de goede plek.