we hebben met 10-15 man meegedaan waarvan 6 de ultra (100km) ik zat ergers rond de 40ste plaats denk ik, wat wil zeggen dat het niet te technisch is, vooral goed kunnen klimmen en snel bergaf durven rijden helpt
vulkan eifel marathon
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
sennevh
- Mountainbiker
wij hebben vorig jaar met heel de ploeg meegedaan. we hadden een hotel op 10km van de start, ideale opwarming
we hebben met 10-15 man meegedaan waarvan 6 de ultra (100km) ik zat ergers rond de 40ste plaats denk ik, wat wil zeggen dat het niet te technisch is, vooral goed kunnen klimmen en snel bergaf durven rijden helpt
dat laatste moet ik nog aan werken...
-
The Doctor 46
- Mountainbiker
-
The Doctor 46
- Mountainbiker
Post by The Doctor 46 »
bedankt voor de info
kunt ge daar ergens een tent opslaan voor ene dag ? Of best iets reserveren.
kunt ge daar ergens een tent opslaan voor ene dag ? Of best iets reserveren.
Fijn evenement, vorig jaar met drie man meegedaan, ikke en nog ene de 65, onze derde man de 85. Een maand op voorhand overnachting gereserveerd, wel niet meer in Daun zelf, maar een pension in een dorpje wat verder (met afdaling van 5km om naar de start te rijden, maar dus helaas ne klim om terug te rijden
).
Parcours: lange klimmen, geen al te moeilijke afdalingen, zeer mooie omgeving. Ook redelijk wat toeschouwers, die echt iedereen aanmoedigen - leuke sfeer. Heel in 't begin efkes moeten aanschuiven om onder een smal brugje te rijden, verder nergens file.
't Is hier al eens gezegd: als ge geen fan zijt van bruisende dranken aan de bevoorrading, neem dan zeker een camelbak mee met niet-bruisende drank!
Waarschijnlijk gaan we dit jaar terug... misschien probeer ik wel de 85km te rijden...
Parcours: lange klimmen, geen al te moeilijke afdalingen, zeer mooie omgeving. Ook redelijk wat toeschouwers, die echt iedereen aanmoedigen - leuke sfeer. Heel in 't begin efkes moeten aanschuiven om onder een smal brugje te rijden, verder nergens file.
't Is hier al eens gezegd: als ge geen fan zijt van bruisende dranken aan de bevoorrading, neem dan zeker een camelbak mee met niet-bruisende drank!
Waarschijnlijk gaan we dit jaar terug... misschien probeer ik wel de 85km te rijden...
-
prosserke
- Mountainbiker
- Location: Cannondale flash 29er carbon , Scott 930 2014 , Ridley Helium , Ridley X-Fire
Vulkanbike
Vorig jaar voor de eerste keer deelgenomen aan de 60km , ga dit jaar voor de 85km gaan.
Perfekte organisatie ( enkel de prijuitrijking was een chaos , heeft enkele uren geduurd voor dit uit de doeken was ), gezellige sfeer.
Gisteren al een overnachting vast gelegd (op 3km vd start ) , er was al niet veel meer te vinden.
Perfekte organisatie ( enkel de prijuitrijking was een chaos , heeft enkele uren geduurd voor dit uit de doeken was ), gezellige sfeer.
Gisteren al een overnachting vast gelegd (op 3km vd start ) , er was al niet veel meer te vinden.
Een tip misschien
Wij hebben een vakantiehuis in Lissendorf (Vulkaan Eifel) te huur. Het weekend van de marathon is het huis nog vrij. We hebben in totaal 14 slaapplaatsen. Water, gas, stroom, bad- en bedlinnen zijn inbegrepen.
Grote garage voor de fietsen.
www.eifelhuiszonnebloem.tk
Greetz,
ps: veel succes met de marathon !!
Wij hebben een vakantiehuis in Lissendorf (Vulkaan Eifel) te huur. Het weekend van de marathon is het huis nog vrij. We hebben in totaal 14 slaapplaatsen. Water, gas, stroom, bad- en bedlinnen zijn inbegrepen.
Grote garage voor de fietsen.
www.eifelhuiszonnebloem.tk
Greetz,
ps: veel succes met de marathon !!