stoppen met roken

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Post Reply
Jakke
Mountainbiker

Post by Jakke »

één jaar gestopt en terug begonnen ,twee jaar gestopt en weer terug
begonnen hoe STOM kan je zijn hé.
Aan alle niet rokers begin er niet aan , aan alle stoppende rokers RESPECT
, denk er wel aan het blijft een gevecht het blijft een verslaving.
Met de afkick verschijnselen en al ( humeurig, ziek, schommelend gewicht....) , maar dit alles weegt niet op tegen de voordelen :
terug kunnen ademen door de neus, terug een fatsoenlijke smaakzin hebben,
weer wat adem in het lijf hebben,...

Awel ik ga het ook nog eens proberen.
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

wakeboard wrote:
Ps zijn er hier "stoppers" die niet te veel gewicht zijn bij gekomen? Zoja, hoe gedaan?
Ik weet, het is moeilijk, maar je moet op hetzelfde moment ook een beetje dieeten, opletten wat je eet. En als je honger hebt, drink een glas water of eet een appel, ofwel iets waar geen calorietjes of vet in verwerkt is.

Ikzelf heb geen gewicht bijgekregen als ik gestopt ben met roken.
zotte mol
Mountainbiker

Post by zotte mol »

12 jaar geleden zei iemand tegen mij :"Gij? Gij kunt dat niet, stoppen met roken!" Ik ben nog altijd aan het bewijzen dat ik het wel kan, maar heb er nog altijd last mee het vol te houden. Minder dan in het begin, maar toch! Als er ooit een moment komt dat ik niet meer kan of mag sporten, dan hang ik er waarschijnlijk terug aan... Blijven biken hé. Enne, ik kan er geen getallen opkleven, maar ik ben er zeker van dat je beter presteert zonder dat stokske!!!
xsenna578
Mountainbiker

Post by xsenna578 »

ik ben 4jaar geleden gestopt :D
dat heeft mij een 25kilo gekost :-? :-? maar eigenlijk is het me dat waard :drunk:
want ik voel me beter nu dan toen . gewoon volhouden en in uzelf zeggen die stinstokskes zijn niet sterker dan mij. maar het veeleer de gewoonte die het je moeilijk gaat maken. veel succes en dat ik er nooit ene moet drinken van u . :lol: :lol: :lol:
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

3 weken geleden gestopt. Wel 1 keer gezondigd, toen ik met mijn zatte pataten een sigaret had afgeluisd bij ne maat.
Maar ik vind van mezelf dat ik toch al goed bezig ben. Ikhoop niet meer te zondigen wanneer ik weer eens in benevelde toestand nog wat zever zit te verkopen aan de toog.
cataloog
Mountainbiker
Location: Cannondale Rush 01, Olympia team 29"er, Merida SCultura

Post by cataloog »

ben 2.5 jaar gestopt en soms nog moeilijke momenten maar dan spring ik effkes op den bike en weet dadelijk waarom ik gestopt ben maar afblijven is de boodschap geen sigaretjes voor de gezelligheid want dan ben je eraan voor de moeite blijven volhouden en biken
vommie
Mountainbiker

Post by vommie »

Op 1 januari 2001 gestopt met roken omdat er een nieuwe eeuw aankwam. Kweet immens stomme reden. Ik heb wel een eindje rondgelopen met een sigaret in mijn handen voor die stomme gewoonte van iets tussen je vingers te hebben, maar ze nooit aangestoken en nu zijn we bijna 4 jaar verder en nog steeds niet herbegonnen.

En wees niet telerugesteld als het niet lukt, bij weinigen is gelukt bij de eerste poging. Ik ben wel 10 kilo bijgekomen, maar da was in mijn geval zeker niet erg. Normaal gezien kom je max 2 kilo bij door te stoppen, maar wie begint te snoepen natuurlijk...

Maar : veel sterkte en af en toe op de tanden bijten. De goesting verdwijnt op den duur !!!
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

uw lippen aan elkaar naaien kan ook een oplossing zijn :drunk: :drunk:

Streets
Fatso Forgotso
Mountainbiker

Post by Fatso Forgotso »

wakeboard wrote:denk dat ik na 4 jaar nooit meer ga beginnen. Nu het vrouwke nog zover krijgen dat ze ook stopt.

Ps zijn er hier "stoppers" die niet te veel gewicht zijn bij gekomen? Zoja, hoe gedaan?
Ikke...sinds ik nu bijna 2 jaar gestopt ben,is er niets bijgekomen maar dat ligt enkel aan mijn lichaamsbouw.Omgekeerd gaat er dan ook nooit een kilo af.

@Piefke: blijven denken dat je goed bezig bent..dat helpt.
Stekke
Mountainbiker

Post by Stekke »

@GL1500
Dit zal U niet helpen
Ik ben nu 8 maanden gestopt. =D> =D>
-6 kilo bijgekomen, nu 2 maand stabiel :wink:
-aan mijn fysiek voel ik eigenlijk niets :-?
-mijne maat zijn vrouw heeft longkanker en heeft nooit gerookt of nooit passief gerookt en dit de reden waarom ik gestopt ben.

En toch hoop ik er nooit nog aan te beginnen [-X
Post Reply